Maasäteily

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitäköhän haulikkoa se on?

Kaks päivää sitte kävin mummilla ja mummi selitti ihan asenteella jostain maasäteilystä, jota on sen ja papan sängyn kohdalla. No kysyin sitten huvittuneena, että mistäs sen sitten saa selville ja tunteeko sen? No se sitten kerto, että se maasäteily heiluttaa kultasormusta. Pyysi tulemaan katsomaan. No huvittuneena sitten lupauduin tulemaan.

Kattelin siinä sitte kun mummi viritteli kultasormuksen langan päähän. Sitten se etti säteilypaikan ja se sormus pyrki etelään päin. Joskus se aloitti heiluriliikkeen. Yhdessä kohtaa se kävi pyörimään. Halusin kokeilla myös itse. Se oikeasti toimi. Enpä olisi uskonut. Pidin noita varpujuttuja sun muita huuhaana.

Eli kyllä siinä jotain oli. Mutta mitä se jokin on? Maasäteilyä? Mitä se sitten on?

Kommentit (7)

Vierailija
Erkkimon
Mitäköhän haulikkoa se on?

Kaks päivää sitte kävin mummilla ja mummi selitti ihan asenteella jostain maasäteilystä, jota on sen ja papan sängyn kohdalla. No kysyin sitten huvittuneena, että mistäs sen sitten saa selville ja tunteeko sen? No se sitten kerto, että se maasäteily heiluttaa kultasormusta. Pyysi tulemaan katsomaan. No huvittuneena sitten lupauduin tulemaan.

Kattelin siinä sitte kun mummi viritteli kultasormuksen langan päähän. Sitten se etti säteilypaikan ja se sormus pyrki etelään päin. Joskus se aloitti heiluriliikkeen. Yhdessä kohtaa se kävi pyörimään. Halusin kokeilla myös itse. Se oikeasti toimi. Enpä olisi uskonut. Pidin noita varpujuttuja sun muita huuhaana.

Eli kyllä siinä jotain oli. Mutta mitä se jokin on? Maasäteilyä? Mitä se sitten on?

Tiedostamattomia liikkeitä.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Heiluria pystyy ohjaamaan ajatuksen voimalla, mikä kiistattomasti todistaa että kyse on tiedostamattomista liikkeistä. Voit tehdä sangen yksinkertaisen koejärjestelyn:

Tarvitset sopivasta artefaktista konstruoidun heilurin, sekä esimerkiksi ruutupaperia tahikka lattian jossa on sopivasti eri suuntaisia kuvioita. Jos käytät paperia, voit esimerkiksi piirtää siihen ison rastin ja laittaa paperin lattialle.

Varmista ensin, ettei sivullisia ole paikalla tai tee hoitajille selväksi, ettet tällä kertaa tarvitse pakkopaitaa. Istu tuolilla ja tue kätesi kyynärpäästä esimerkiksi pöydän kulmaan tjsp, siten että pidät kättä koholla, irti pöydästä. Tukeminen ei ole pakollista, mutta ehkäisee käden väsymistä. Roikota heiluria peukalo-etusromi-otteella siten, että heiluri on pari senttiä paperilla olevan rastin yläpuolella.

Nyt ala tuijottaa heiluria, pitäen kätesi ehdottoman paikoillaan. Päätä hiljaa mielessäsi, miten heilurin tulee käyttäytyä, esimerkiksi "heiluri alkaa nyt heilua x-y-suuntaisesti / pyöriä myötäpäivään / vastapäivään / keksi itse lisää". Pidä kuitenkin kätesi edelleen paikallaan. Tulet huomaamaan, että (todennäköisesti suureksi hämmästykseksesi) heiluri tottelee ajatuksiasi, vaikka pidät sitä koko ajan "aivan varmasti" paikallaan.

Mitään yliluonnollistahan tässä ei tietenkään ole; heilurin totteleminen edellyttää että heiluri on kiinni kädessä joka on kiinni aivoissa. Heiluri-silmät-aivot-käsi muodostaa tavallaan takaisinkytkentäsilmukan, joka vahvistaa heilurin liikkeitä, vaikka sitä ei pysty tiedostamaan. Vähemmälläkin pohdinnalla lienee kuitenkin helposti oivallettavissa, että kokeen aikana tuijotat heiluria herkeämättä: jos heiluri liikkuu, silmät alkavat liikkua sen mukana, mikä lienee osasyyllinen ilmiöön.

EDIT: Lisättäköön vielä, ettei hätähousujen kannata vaivautua; heiluri ei reagoi mitenkään erityisen dramaattisesti.

Vierailija

Minulla on mielenkiintoisia kokemuksia myös maasäteilystä ja monet vanhemmat ihmiset ovat siitä myös minulle puhuneet.

Sittemmin luin Esko Jalkasen kirjoja mm. Luonnonvoimat, jossa kerrottiin maasäteilystä, bioenergiasta ja monen monesta muusta jännittävästä. Suosittelen lukemaan, jos edes hieman riittää kiinnostusta. Kirjoja saa vaikkapa Helsingin kirjastosta.

Vierailija
”Kontrolloidut tutkimukset ovat toistuvasti osoittaneet, ettei taikavarvulla voi luotettavasti paikantaa aineellisia kohteita, vesisuonia eikä maasäteilykenttiä. Myöskään taikavarpuun uskovat eivät ole olleet yksimielisiä toistensa menettelytavoista ja tulkinnoista. Epäonnistumisiin heillä on kuitenkin lukuisia selityksiä ulottuen taskujen sisällöstä kosmisiin ilmiöihin ja epäuskoisten henkilöiden läsnäolosta maasäteilylinjojen epävakaisuuteen. Tästä syystä on vaikea välttää ajatusta, että taikavarpuilmiöt ovat mielikuvituksen tuotetta. Taikavarpu on väline, joka tuo ihmisen sisäiset toiveet ja uskomukset ulkoisesti nähtäviksi. Olematonta maasäteilyä poistavat toimimattomat laitteet ovat amuletteja, esineitä, joiden suojavaikutus perustuu uskoon.”

http://www.skepsis.fi/jutut/maasateilyraportti.html

Maasäteilyllä tarkoitetaan energiakenttää, johon taikavarvun väitetään reagoivan. Tieteellisiä todisteita maasäteilyn olemassaolosta ei ole olemassa.

http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/maasateily.html

Vierailija

Noh, kyllä mä maasäteilyä, whatever it is, voisin uskoa olevan olemassa. Tietysti se mun käsi saatto heilua. Seuraavaks kokeilen statiivilla. Mutta siis en mä nyt pitäis maasäteilyä mahottomana asianakaan, koska onhan maapallossa kaikennäkösiä magneettikenttiä sun muita maan sisuskalujen liikennihdästä johtuen. Mutta, raportoin kun ehdin käymään siellä mummilla tekemässä jatkotutkimusta.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005
Erkkimon
Seuraavaks kokeilen statiivilla...Mutta, raportoin kun ehdin käymään siellä mummilla tekemässä jatkotutkimusta.

Tee nyt hyvä mies ihan ensi töiksesi tuo minun mainitsemani koejärjestely! Vai etkö kenties uskalla ottaa sitä riskiä, että joutuisit myöntämään olevasi itse "maasäteilyn" takana?

Uusimmat

Suosituimmat