Auringon koronassa vetovoiman kiihtyvyys 30m/s^2

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Auringon vetovoiman kiihtyvyydelle korkeudella h pinnasta pätee

a=G*M/R^2* R/(R+h) näin ollen kun ollaan auringon koronassa

noin korkeudella 4.955 milj km pinnasta on vetovoiman kiihtyvyys

hyvinkin tarkasti 30 m/s^2.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Arvo on sama kuin minun, mutta minun arvoni on koronan alta säteen etäisyydellä Aurinkon keskipisteestä.

Vastaavasti tuolla ilmoittamallasi etäisyydellä minä saan arvoksi runsaat
10 m/s^2, minun laskutavallani. Näyttäisi myös siltä, että ilmoittamasi arvo ei ihan sopisi yhteen Tepinkään ilmoittaman pinta-arvon 274 m/s^2 kanssa, minä saisin perusteillanne siitä runsaat 33 m/s^2. Mistähän sekin johtuu, kuka teki virheen?

derz
Seuraa 
Viestejä2431
Liittynyt11.4.2005

Laitostieteen mukaan Auringon "pinnan" putoamiskiihtyvyys on n. 274 m/s^2 (n. 28 g)

Arvo saadaan samasta kaavasta laskettua, kuin Maan putoamiskiihtyvyyden arvo. Miksi Auringon pinnan putoamiskiihtyvyys nuodattaisi eri "lakia", kuin Maan pinnan putoamiskiihtyvyys?

http://en.wikipedia.org/wiki/Sun

Maan säde on 6378,137 km ja massa 5.9742×10^24 kg. Mitäs kaavasi, ArKos, antaa arvoksi Maan putoamiskiihtyvyydelle? Ei varmaankaan 9,81 m/s^2...

∞ = ω^(1/Ω)

Vierailija
derz
Laitostieteen mukaan Auringon "pinnan" putoamiskiihtyvyys on n. 274 m/s^2 (n. 28 g)

Arvo saadaan samasta kaavasta laskettua, kuin Maan putoamiskiihtyvyyden arvo. Miksi Auringon pinnan putoamiskiihtyvyys nuodattaisi eri "lakia", kuin Maan pinnan putoamiskiihtyvyys?

http://en.wikipedia.org/wiki/Sun

Maan säde on 6378,137 km ja massa 5.9742×10^24 kg. Mitäs kaavasi, ArKos, antaa arvoksi Maan putoamiskiihtyvyydelle? Ei varmaankaan 9,81 m/s^2...

Hyvin pitkälti tässä on kysymys korkeudesta.

Kuten jo aiemmin laskin,korkeudella 4.955 milj. km

auringon pinnasta,selkeästi väitetyn kiinteän pinnan

yläpuolella on vetovoiman aiheuttama kiihtyvyys

30 m/s^2!

Vierailija

Minun lähtövakioni on tuo Maan aiheyuttama kiihtyyvs maan pinnassa n. 9.8 m/s^2, joka myös aiheyuttaa kilon massaan tehon 48 wattia.
Siitä alkaa muut arvot. - Täytyi alkaa tarkistamaan, " silmään pisti" kuin jotakin säröä.

Jatkamme Kuun vetovoimaan. Noin 60 Maan sädettä kertaa massasuhteen 70 neliöjuuri=502. Tällä jaetaan tuo Maan kiihtyyvysarvo, ja tulos 1.95 cm/^2. Auringon vetovoimasta kerrotaan olevan Maan pinnassa 180-kertainne, käsitän sen energia-arvoksi, joten sen neliöjuurella kertoa sen aiheuttama kiihtyvyysarvo Maan pinnassa 26.17
cm/s^2. - Nuo ovat arvoja sinänsä, suhtautettuna Maan vetovoimaan ne muuttavayt sen arvoa varsin vähän. - Auringon etäisyys suhtautettuna Auringon säteeseen suhde 215, ja tämän olen ottanut aiemmin huolettomasti, seuraakin arvo 56.3 m/s^2, pyöristäen 56 m/s^2.

Kiihtyvyys verrattuna Maan kiihtyvyyteen ja suhde korotettun neliöön massasuhteen 32.9. Säteiden suhde 109, tämä minun laskutapani mukaan
massasuhteeseen noin 11 881. Ja kertoen nuo keskenään Aurinko on noin
391 000 Maan massaa.

Muuten nuo tarkistetummat luvutkin ovat lähes kuin aiemmat, mutta
Auringon vetovoima sen pinnassa heittää, siinä oli se, " mikä pisti silmään". - Kehittyy taito nähdä päällisinkin puolin, että jotain on pielessä. - Vastaavasti kiihtyvyys tuolla annetulla koronan ulkopuolellakin korkeudella vajaat 20 m/s^2. Vastaavasti miljoonan aurinkomassan aiheuttama kiihtyvyys säteellä 1/1000 Auringon säteestä 56 000 km/s^2.

Saattaapi olla, että nyt laskemani Auringon kiihtyvyysarvo sen pinnassa on välähtänyt ennenkin, mutta kumminkin tuo väärin perustein ilmestynyt arvo 30 m/s^2 jäi muistiin ja tuli sitä käytetyksi. - Lähinnä kai kävi niin, että kertoimena on käytetty lukua 115, kun piti olla 215.

Vierailija

Katsoinpa viestejäni aiheesta " Auringon pinnan pyörimisnopeus yms..."
Jo melko alussa, kesäkuun 14. päivä, olin suorittanut tarkistusta.
Jo silloin ilmoitin Auringon vetovoimakiihtyvyydeksi sen pinnassa 57 m/s^2, nyt siis pyöristettynä 56 m/s^2. Se vain jäi pois omasta muististani, vaikka ei koneen, ja käytin taas vielä aiempaa arvoa noin 30 m/s^2.

Valitan tuon sekaannuksen paluuta.

Vierailija

Kaava v=at eli nopeus on kiihtyvyys kertaa aika. Otammme (0-nopeuden) energian kaavan E=½mv^2, ja sijoitamme siihen nopeuden äskeisestä eli

E=½m(at)^2 eli ½ma^2*t^2. Eli energia kasvaa mm. suorassa suhteessa
kiihtyvyyden neliöön ajan ollessa vakio, ja ajan neliönä, jos kiihtvyys on vakio.

Noin täällä esitetty ja kuulemma vanha laitostieteen periaate kiihtyvyysarvon suorasta suhteesta massaan ja minun esittämäni energia suorassa suhteessa massaan ovat jyrkästi eriäviä. Samoin energia suhtautuu minulla käänteisessä suhtessa pallopintaan, teillä kiihtyvyysarvo.

Mistä saatte energian noihin suuriin voimiinne?

Energiaperiaatteen kannalta tulo at ei voi ylitttää valon nopeutta. Ja ei pitäisi teidän voimatulonnekaan ylittää, koska valon nopeus tunnetusti on vakio. Mitään valon nopeuden ylittävää tuloa kiihtyvyys kertaa aika ei voi olla. Jos ylitätte kiihtyyvyden yli 300 000 km/s^2, vaikka äärettömiin, aika pitäisi supistaa äärettömän pieniin.

Omalta kannaltanikin yläraja alkaa tulla aineen hajoamisesta jo tuon nopeuden kiihtvyys 56 000 km/s^2 kertaa s jälkeen. Nopeus 60 000 km/s, vai satatuhatta, jälkimmäisessä runsat kolme miljoonaa aurinkomassaa? Tiheämassaa hajoaa. Ja siitä syystä suurempia tiheämassoja avaruudessa ei ole havaittu. - Kvasaarit koostuvat lukuisista joukoista eri massoja. Ja tulos tiheämassojen jakautumisista ynnä supernovasynnyistä nimenomaan on kvasaari, ei suuri " mustaukko".

Mennäänpä sitten päinvastoin suurista massoista ihan mikroaineeseen.
Teidän mukaanne atomissa ja sisäisesti protonissa ei pitäisi olla gravitaatiota ollenkaan. Protonia pitävät koossa keksityt sidosvoimat.
Minun periaatteestani seuraa yllättäen, että protonia pitääkin koossa aika vahva vetovoima. Arvioni mukaan jopa jonkin pikkuplaneetan gravitaation suuruinen sen pinnassa, ei toki Maan vetovoimaa enempää.
Jos ja kun protonissa on vaikutushiukkasia vieri vieressä, tärkeä tekijä pitämään protoni koossa on sen hiukkasten välinen vetovoima, ja protonin yhteinen sen pinnassa. Eli tämän toteamuksen jälkeen voitte
laittaa sidosvoimanne ydinhiukkasista hyllyille tarpeettomina pölyttymään!

Elektronin etäisyys protonista luokkaa 100 000 sen läpimittaa. Aivan ilmeisesti gravitaatiolla ei ole juurikaan suoranaista vaikutusta tässä suhteessa. Vaikuttaa sähköinen vaikutusvoima. Se kuitenkin kaartaa,
minun mukaani, vaikutushiukkasten liikkeenä. Mutta tämä kaartaminen, kun nopeus on varsin pieni, voisi johtua juuri gravitaatiosta, erityisesti lähellä protonia ja lähellä elektronia. Eli gravitaatio puiteolosuhteena kuitenkin vaikuttaisi myös sähköiseen vaikutusvoimaan atomissa.
Ynnä myös ei-radiojaksoisiin eli pienillä nopeuksilla vaikuttaviin magneetti-ja sähkökenttiin.

Vierailija

Maan massa oli minulta hukassa, vaan derzillä tallessa, kiitos.
Pyöristän lukuun 6*10^24kg = 6*10^21 tn = 6000 triljoonaa tonnia.

Vierailija
manu

Josta edelleen lainaus:

tiäremiäs

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... ht=#227688

Kuten linkistä huomaa kyseessä on ilmeisesti joku
avohoito potilas tai ainakin rajatila persoona
joka ei ymmärrä fysiikasta, eikä varsinkaan
gravitaatiosta tuon taivaallista.

Asia on nyt sillä tavalla että jos ei tällainen kirjoittelu lopu
heti alkuunsa niin asiasta tulee seuraamuksia. Minua ei
aleta anonyymisti repostelemaan missään! Tule esiin
omalla nimelläsi ja vastaa sanoistasi!

Vierailija
Alkuperäinen
manu

Josta edelleen lainaus:

tiäremiäs

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... ht=#227688

Kuten linkistä huomaa kyseessä on ilmeisesti joku
avohoito potilas tai ainakin rajatila persoona
joka ei ymmärrä fysiikasta, eikä varsinkaan
gravitaatiosta tuon taivaallista.

Asia on nyt sillä tavalla että jos ei tällainen kirjoittelu lopu
heti alkuunsa niin asiasta tulee seuraamuksia. Minua ei
aleta anonyymisti repostelemaan missään! Tule esiin
omalla nimelläsi ja vastaa sanoistasi!

VAI TARVIIKO LIVAUTTAA!!??

Vierailija

Kun ei sitä vetävää voimaa edes ole olemassa, niin aivan turhaa spekulointia tämäkin.

Kertokaa ensin, että miten se vetävä voima välittyy ja jos ette tähän pysty, niinkuin ette, niin unohtakaa muut vetävään voimaan liittyvät spekuloinnit.

Savor

;):)

Vierailija
siksi on

VAI TARVIIKO LIVAUTTAA!!??

Törkeää käyttää Kari Peitsamon kuvaa symbolisoimassa väkivaltaa.
Peitsamo on varsin humaani hemmo ja mahtava muusikko. Hän ei
varmaan missään nimessä suosi väkivallan käyttöä.

Vierailija
ArKos itse
Pälättäkää mitä pälätätte. Auringon aiheuttama vetovoimakiihtyys sen pinnassa on noin 56 m/s^2.

Newtonin vetovoimalaki kahdelle kappaleelle 1 ja 2

F=G*m1*m2/R^2=m2*g

ja tässä siis G on gravitaatiovakio likimain

G=6.63*10^-11Nm^2/(kg)^2

ja g on kysytty vetovoiman kiihtyvyys kappaleen 1 pinnalla

=>g=Gm1/R^2, jossa siis m1 on auringon massa joka saadaan

maan massan ja kiertoajan perusteella m1=2*10^30kg

ja R on auringon säde likimain 693000km.

Sijoittamalla arvot saadaan

g=273m/s^2

Mikä ihme tässä on niin vaikeaa.
Kansakoulun matematiikkaa.

Vierailija

Gravitaation laskeminen voiman eli aitovoiman periaatteella on roskaa.
Ja niinpä tuo sinunkin kaivamasi vakio on pelkkä manipulointituote.

Vetovoiman energia eli liikevoima on suoraan verrannollinen massaan ja kääntäen etäisyyden neliöön. Vakioksi riittää Maan itse aiheuttama vetovoimakiihtyvyys sen pinnassa noin 9.8 M/s^2. Niin lähellä, että hullu ei huomaa eikä ymmärrä hakeakaan.

Yksön kaivaman vakion soveltaminen suuriin ja erityisesti tiheämassoihin on linjassa singulariteetin eli yksön kanssa. Singulariteetti kuitenkin on kumottu. Suurin mahdollinen tiehys on nukleonitiheys eli tiheämassain tiheys.

Laitostieteen oletuksen mukaan gravitaatio irtoaa aineesta ja voi liittyäkin siihen. Alkuräjähdyspallo on on pelklää gravitaatiota.

Materialistisen, ArKosin, varman tiedon mukaan vetovoima ei irtoa aineesta eikä liity siihen, vaan kulkee valon omanopeudella ikuista liikettään avaruudessa aineen ja tyhjän läpi. Aineinen avaruus on ikuine ja ääretön. Sen jatkumisen edelltyykset tuottaa jaktuvasti vedyn regeneraatio eli palautuminen tiheämassoissa.

Vetovoimaa välittävät siruhiukkaset. Lähtökohta Planckin lyhin värähdys
10^-43 s, tästä johdetaan ulottuvuus 10^-35 m. Kun oli saatu tieto, että ydinhiukkasten/tiheämasain tiheys on suurin mahdoinen, ja kun tiedettiin protonin ulotuvuuskoko 10^-15 m, juuri ArKos laski siruhiukkaselle energian eli liikevoiman 10^-69 J ja massan 10^-83 g.

Suomi on yhä todellisellta sielultaa lukutaidottomien raakalaisten ja tieteessä noitien maa. Vasemmistolaista esittävä Yksö on taantumusporvariston surkea pieni renkipoika. Tyrmätkää, myös vaaleissa, vaselistien toiveet pääsystä mukaan sosdemilais-kokoomuslaiseen oiketohallitukeen!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat