Hyvä konsti alentaa bensiinin hintaa

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Jos 2 viikkoa pitävät vaikkapa kaupunkeissa autoilussa taukoa niin kolmannella viikolla hinta on alle euron litralta. Toki sellaiset tahot jotka tarvii autoaan oikeasti voisivat sellaisella ajella.

Tilanne tasottuu tietenkin, mutta sitten voisi taas pitää 2 viikkoa taukoa.

Niin että ihan miten vaan.

Sitten kuin jos tarpeeksi on ajamatta joutuvat jo yhtiöt nostamaan hintaa, että kate tulee täyteen mitä on tarkoitettukin.

Kommentit (13)

Vierailija
Ville1SuuriI
Onkos ideoita, miten saadaan ihmiset olemaan kaksi viikkoa autoilematta?

Autoilemattomuuskorvaus! Haha.

Vierailija

Täytyisi aika mojovasti tulla rahaa, että luonais. Onhan mm. helsingissä välillä niitä autottomia päiviä,jolloin on muutama katu suljettu, mikä aiheuttaa ainoastaan sen, että muilla kaduilla on entistä enemmän ruuhkaa.

Vierailija

Julkisille lisää reittejä, lisää vuoroja ja matkat ilmaisiksi. Eiköhän sillä muutama autoilija houkuteltaisin bussiin, sporaan tai junaan, ja kaduille tulisi hieman enemmän tilaa liikkua.

Vierailija

Tuo toimiikin helsingissä mainiosti, joukkoliikenne on nopea tapa kulkea siellä, koska kadut ovat niin ruuhkaisia eikä parkkipaikkoja ole siellä mihin auto tarvisi aina pysäyttää. Mutta se on vain akseli Helsinki-Espoo-Vantaa. Missään muussa kaupungissa ei ole kunnolla toimivaa joukkoliikennettä. Ehkä siksi, että pienemmissä kaupungeissa on kätevää liikkua omalla autolla.

Vierailija
Ville1SuuriI
Tuo toimiikin helsingissä mainiosti, joukkoliikenne on nopea tapa kulkea siellä, koska kadut ovat niin ruuhkaisia eikä parkkipaikkoja ole siellä mihin auto tarvisi aina pysäyttää. Mutta se on vain akseli Helsinki-Espoo-Vantaa. Missään muussa kaupungissa ei ole kunnolla toimivaa joukkoliikennettä. Ehkä siksi, että pienemmissä kaupungeissa on kätevää liikkua omalla autolla.

Espoo ja Vantaa? Ei kyllä joukkoliikenne kunnolla toimi jos et satu radan vieressä asumaan ja tämäkin vain jos hki-suuntaan on menossa. Tampereella on (ainakin joskus oli) paremmat joukkoliikenneyhteydet kuin Espoossa tai Vantaalla.

Vierailija

Joo, se taitaa ollakin se juna, mikä on kätevä. Helsingissä taas ratikat ja metro. Metro tosiaan saisi olla laajempi. Todella kätevä.

Vierailija

Kaikkien huoltikoiden liikevaihdosta ei polttoaineen osuus ole suuri. Temppu ei joko vaikuttaisi mitään tai kaataisi joitakin pienempiä huoltikoita ja kilpailun vähetessä hinnat nousisivat. Kannattaisi valiloida tankkauspaikat siten että myös ne köyhemmät asemat säilyisivät ja tietenkin monia jakeluketjuja. Eli suosi piemempiä.

Vierailija

Veroale olisi kuluttajan kannalta hyvä asia, mutta pelkäämpä pahoin että ale ei juuri pudottaisi polttoaineen hintaa, koska verohyöty menisi vain parempaan katteeseen. Valtion pitäisi antaa kattohinta. Tällöin verohyöty tulisi kuluttajalle.

Vierailija
tiäremiäs
Jos 2 viikkoa pitävät vaikkapa kaupunkeissa autoilussa taukoa niin kolmannella viikolla hinta on alle euron litralta. Toki sellaiset tahot jotka tarvii autoaan oikeasti voisivat sellaisella ajella.

Tilanne tasottuu tietenkin, mutta sitten voisi taas pitää 2 viikkoa taukoa.

Niin että ihan miten vaan.

Sitten kuin jos tarpeeksi on ajamatta joutuvat jo yhtiöt nostamaan hintaa, että kate tulee täyteen mitä on tarkoitettukin.

Jos vielä ihmiset muistaisi, kun 80-luvulla energiakriisin jälkimainingeissa alkoi Suomeenkin syntyä ympäristöliikkeitä ja vaatimuksia energiasäästöstä. No Keksittiin sitten aloittaa sähkönkulutuksen vähentämiseen tähtäävä kampanja, jossa ensialkuun olivat sähköyhtiötkin mukana. Tehtiin oikein tv-spotteja ja tietoiskut valistivat kansaa mm. sammuttamaan valoja, jne. Sähkönkulutus laski, mutta nopeasti sähköyhtiöt heräsivät, kun tuotot putosivat samassa suhteessa kun kulutus laski.

No sen seurauksena sitten sähkönhinta pomsahtikin ylös ja jäi sinne.

Uusimmat

Suosituimmat