mikäs hiddo tää on ollut?? (tulta taivaalla)

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Hola!!

Pakko tulla vaivaamaan teitä arvon tiede dudet ja dudettaret. Tuli tossa äsken katsottua tämä pätkä mtv3 uutisista niin rupes hämää. Ajattelin kun suht vanha juttu niin varmasti on selvinnyt myös mikä ihme siellä taivaalla "huristeli" menemään ?

eli video : http://www.youtube.com/watch?v=jg7Hruyx52U&search=suomi

adios amigos!

Kommentit (10)

Vierailija

Tuohan on aivan selvä, tuikitavallinen matkustajasuihkukone ja sen jättövana/tiivistymisvana (joka on siis vesipisaroiksi tiivistyvää lentokoneen pakokaasujen vesihöyryä.) Tuossa tapauksessa tiivistymisvanaa valaisee matalalla oleva Aurinko, minkä seurauksena vana näkyy maahan punertavana/oranssina. Ilmeisesti maikkarilla on aikanaan ollut jutuista puutetta, kun on pitänyt tuollaista arkisen ilmiön mystifiointia näyttää. Ihan hienojahan nuo jättövanat joissain olosuhteissa ovat, ei siinä mitään.

Edit: Videolla lentävä kone näyttää olevan nelimoottorinen.

Vierailija

Ourait, roger that! kiitti , tosin eipä kyllä mun silmään näytä yhtää flygarilta. Ei ole tämän 30 vuoden aikana ikinä moista ilmiöö osunut itelle silmään, kelasin että jotain meteoriittei tjms..

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Offtopic:

pc = potential criminal, allekirjoituksesi väite Bushin sanomisista on hölynpölyä (Bush ei noin ole sanonut), joten sinun kannattaisi ehkä poistaa se jos haluat säilyttää uskottavuutesi.

Tämä siis:
[list:1alw02rb]"Me tulemme viemään kuolemaa ja väkivaltaa maailman joka kolkkaan puolustaaksemme tätä suurta kansakuntaa."
– George W. Bush[/list:u:1alw02rb]

Vierailija

*Piip*
Tuo video on selvästi laskevan (tai nousevan) auringon kultaama jättövana. Olen itse nähnyt tuollaisen usein.

Vierailija

Jättövanaltahan tuo näyttää, mutta onhan se myös liian epäsäännöllinen ja voimakas ollakseen modernista lentokoneesta. Puhumattakaan tulimaisuudesta, aamuaurinko voi tunnetusti olla melko punainen, mutta kai se samalla koneen rungonkin heijastaisi/värjäisi paremmin näkyviin.

Voihan vaan kyllä olla luonto tehny silmälle ja optiikalle jälleen kepposet.

Vierailija
Ding Ding
Offtopic:

pc = potential criminal, allekirjoituksesi väite Bushin sanomisista on hölynpölyä (Bush ei noin ole sanonut), joten sinun kannattaisi ehkä poistaa se jos haluat säilyttää uskottavuutesi.

Allekirjoituksessani on lähdelinkki, josta olen ottanut kyseisen lausahduksen, linkki vie Like-kustannuksen nettisivuille, jossa on Peter Lodeniuksen kirjoittaman ”Bushin uusi maailma – Syntyykö imperiumi?” – kirjan esittely, ja sieltä siis otin lainaukseni.

Suostun poistamaan kyseisen allekirjoituksen, jos pystyt osittamaan että Bush ei todellakaan ole noin sanonut. Minulla ei ole tietoa mistä kyseinen lausahdus on nettisivuille otettu, mutta oletan että kyseisestä kirjasta se ilmenee, jota en ole lukenut, eikä ole aikomustakaan lukea.

Eli siirrän todistusvastuun sinulle tai kirjan kirjoittajalle/kirjan kustantajalle/nettisivuntekijälle

Edit: mikä ”uskottavuus”?

bosoni
Seuraa 
Viestejä2704
Liittynyt16.3.2005

Juu, heh Teräsbetonin meininkiä: "Taivas lyö tulta yläpuolellamme..."

Jos sorruin (taas) virheeseen, niin tukka varmaan vain oli silmillä, kuten kuva osoittaa...

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
pc = potential criminal
Suostun poistamaan kyseisen allekirjoituksen, jos pystyt osittamaan että Bush ei todellakaan ole noin sanonut. Minulla ei ole tietoa mistä kyseinen lausahdus on nettisivuille otettu, mutta oletan että kyseisestä kirjasta se ilmenee, jota en ole lukenut, eikä ole aikomustakaan lukea.

Tuo "Bushin" sitaatti on Bob Woodwardin kirjasta "Bush at War". Tässä ovat kirjan viimeiset kappaleet:

[list:3d1tbt23]"On February 5, 2002, about 25 men representing three
different Special Forces units and three CIA paramilitary teams gathered
outside Gardez, Afghanistan, in the east, about 40 miles from the Pakistani
border.

"It was very cold, and they were bundled in camping or outdoor clothing. No
one was in uniform. Many had beards. The men stood or kneeled on this
desolate site in front of a helicopter. An American flag was standing in
the background. There was a pile of rocks arranged as a tombstone over a
buried piece of the demolished World Trade Centre. Someone snapped a
picture of them.

"One of the men read a prayer. Then he said, 'We consecrate this spot as an
everlasting memorial to the brave Americans who died on September 11, so
that all who would seek to do her harm will know that America will not
stand by and watch terror prevail.

"'We will export death and violence to the four corners of the earth in
defence of our great nation.'"

http://www.cpa.org.au/garchve03/1123review.html[/list:u:3d1tbt23]

Tuossa on siis amerikkalaisia sotilaita Afganistanin sodan aikana vuonna 2002. Bush ei ollut Afganistanissa ennen vuotta 2006.

En tiedä, oliko tuo sotilas tosissaan vai sarkastinen.

Tuo lausahdus on Woodwardin kirjan väärintulkinnasta levinnyt "Bushin sanomana" jo aika laajalti. Minun on vaikea kuvitella että Bush voisi koskaan sanoa tuollaista julkisesti.

Vierailija

Ilmakehän virtaukset pätkivät ja vääntelevät jättövanoja oudon muotoisiksi ja itse lähde ei tarvitse olla lähelläkään. Siksi sen voi nähdä tuollaisena erillisenä ilmiönä.

Uusimmat

Suosituimmat