Kaikkien salaliittojen äiti?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ettei vain olisi Einstein saanutkin ensin ajatuksen siitä, että taipuukohan valo ohittaessaan aurinkoa ja sitten ystävineen testannut asiaa?

Huomasivat auringon pimennyksen aikaan, että taipuuhan se ja sitten ei muuta kuin kehittämään havaitun taipumisen mukaista matematiikkaa uuteen teoriaan jolle annettiin nimeksi suhteellisuusteoria?

Ja sitten muka jännittäen odotettiin virallista koetta seuraavan auringon pimennyksen aikaan, että taipuukohan se valo kuten nyt oli ennustettu?

Tätähän tukee yksi tunnetuimmista valokuvista Einsteinista, jossa hän näyttää kieltään koko ihmiskunnalle?

Vaan eipä sitä tiedä mikä salaliitto suhteellisuusteorian kehittämiseenkin liittyy?

;):)

Kommentit (2)

Vierailija

Einsteinhan oli erittäinkin älykäs.

Minä henkilökohtaisesti olen sen verran laiska ihminen, että ainakin minä olisin ensin varmistanut että valo todellakin taipuu ja vasta sen jälkeen alkanut kehittämään matematiikkaa ajatukseni ympärille.

Olisiko Einsteinin älyllä varustettu ihminen kehittänyt ensin teorian, julkaissut sen ja vasta sitten odottanut havaintojen antavan tukea teorialleen? Havaintojen, jotka oli mahdollista varmistaa jo etukäteen.

Savor

;):)

Vierailija

Monien tiedeihmisten työn tuloksena tuli ihmeteltäväksi sähkömgneettinen säteily, jota selittämään tarvittiin teorioita. Einstein (ÄO 104) sattui olemaan yksi heistä. Teorian erikoisuus toi sille sen maineen vaikkei se ole sen kummemmin vaikuttanut kuin muut sähköön liittyvät teoriat. Luin juuri aiheeseen liittyvän historiakirjan.

Uusimmat

Suosituimmat