Suuren ja pienen kaikkeuden eli avaruuden laatu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tämän tapaisesta on järjestetty useitakin äänestyksiä, sekä muut että minä. Vikana on ensinnäkin ollu äänestysesitysten epäselvyys, vaihtoehtoja ei ole saat niissä ihan ymmärrettävästi esiin. Toiseksi, ei ole kyetty sitomaan suurta ja pientä toisiinsa.

Useimmat teistähän eivät ymmärrä tästäkään aiheesta yhtään mitään.
Tähän tapaan sanoi kuulmma jo Einstein toisnana aloittaessaan luentonsa.
Einstein, ja myös Newton, ovat kutienkin ne, jotka tässä kaikkia jotenkin yhdistävät. Kaavat Newtonista saakka E=½v^2 ja Einsteinin vahvistama
(vaikka ei keksimä) E=mc^2. Nämä ArKosin mukaan voidaan kirjoittaa yhtenäkin kaavana E=½(m+m')v^2, jossa sulkulausekkeen m' on suhteessa nopeuden neliöön oleva massanlisäys, joka valon nopeudessa c saavuttaa arvon m.

Ensimmäisessä vaihtoehdossa tilanne ja käsitys viime vuosisadan alussa, kun staattisen kaikkeuden eli avaruuden käsitys oli jo täydentynyt
Einsteinin vahvistamalla valon nopeuden energian kaavalla E=mc^2.

Tuota käsitystä vastaan nousi hyökkäys kahdeltakin suunalta, ja uuden maailmansodan jälkeen ne tulivatkin yhdistymään, USAn ohjauksessa.
Toisaalta muinaissuomalaisesta alkumunakäsityksestä ynnä Hubblen yleisen punasiirtymän tulkinnasta esitetty alkuräjähdyksen, räjähtäneen alkumunan, ja laajenevan kaikkeuden käsitys, joka taantumuksellisimmalle, sotaisimmalle suurporvaristolle mielekkäällä tavalla asetti staattisuutta vastaan dynaamisuuden, jopa räjähtävän dynaamisuuden. Toisaalta samoihin aikoihin noussut kvanttiteorian koulukunta, joka samalla kiisti kvanttien aineisuuden. - On huomattavaa, että brezhneviläinen kommunismi 1960-luvulla ei kyennyt ottamaan kantaa. Neuvostoliitossa kiellettiin silloin moniakin asioita, tai lakaistiin maton alle, mutta alkuräjähdyskäsityksen ja ainetttomien kvanttien eli siellä " kenttien" levittämistä ei kielletty eikä lakaistu maton alle.
Todellisuudessa neuvostokommunismi ainakin tässä oli antautunut suurporvariselle käsitykselle. Einsteinhan koettiin myös Israelin ystäväksi.
Nääs sitä puolustettiin " luokkakantaisen" työväenliikkeen puhtautta.

Minä olen jo pitkän aikaa täällä sanonut, että avaruus on aineinen ja sellaisena ikuinen ja ääretön. Tämän suurkaikkeuden perusta ovat aineiset pienkvantteja kantavat pienhiukkaset. Ei ole energiaa eli liikevoimaa eli kvantteja aineen eli materian kantamatta.

Useat teistähän eivät tämän viestin jälkeenkään ymmärrä asiasta mitään.

Kommentit (4)

Vierailija
ArKos itse
Tämän tapaisesta on järjestetty useitakin äänestyksiä, sekä muut että minä.

Fysiikkaa, luonnontieteitä ja muita tieteitä ei tehdä äänestämällä.

Vikana on ensinnäkin ollu äänestysesitysten epäselvyys, vaihtoehtoja ei ole saat niissä ihan ymmärrettävästi esiin.

Ja tämän äänestyksen vaihtoehdot ovat muka selvät?!? Tai edes kysymys?

Useimmat teistähän eivät ymmärrä tästäkään aiheesta yhtään mitään.

Mainitse edes yksi joka ymmärtää. Ymmärrätköhän edes itse?

Vierailija

Fysiikkaa kuten muitakaan tieteitä ei edistetä äänestämällä, mutta
äänillä, varsinkin suurporvariston ja sen renkien, on päätettäessä tieteeseen sijoitettavista varoista varsin huomattava merkitys. Äänestykset myös ilmaisevat suuntaa sille, mitä tietoa levitetään koulutuksen kautta ja mitä ei.

Äänestykset ovat myös havainnollinen tason mittari, nyt kun Suomi on myös EUn puheenjohtaja, ja kun Valtakunnan johtajat ehtimiseen kehuvat tuon tason erinomaisuutta.

Ainakin itse ymmärrän täällä Suomessa, ulkomaat ovat sitten toinen asia. Arlaa ainakin luulen ymmärtäväni paremmin kuin hän itse.

Arla, etkö ymmärrä valita vaihtoehtoa, jossa lukee ettei ymmärrä?

Arlakin mobilsoitu kesken hyvin ansaitun kesälomansa viimeiseeen taisteluun palstalle ArKosia vastaan. Suuret asiat lienevät kyseessä.
Kuten silloinkin 1944, kun Kannas murtui.

Vierailija
ArKos itse
Arla, etkö ymmärrä valita vaihtoehtoa, jossa lukee ettei ymmärrä?

Tässä tapauksessa en ymmärrä edes sen vertaa.

Arlakin mobilsoitu kesken hyvin ansaitun kesälomansa viimeiseeen taisteluun palstalle ArKosia vastaan. Suuret asiat lienevät kyseessä.
Kuten silloinkin 1944, kun Kannas murtui.

Älä unohda ensi maaliskuun vaaleja. Eikös suuren vaalikeskustelun tärkein aihe tule olemaan ArKosin vaientaminen...

Vierailija

Vaalit voisin ihan hyvin unohtaakin. Jopa presidentiksikin pyrkimään olen jo liian vanha. Eikä suomalaiset ole varsin viisasta väkeä ymmärtämään ketään viisasta. Tällä palstallakaan.

Tämmöistä eläkepäivien vapaaehtoista siivoustyötä fysiikan ja sen roskien parissa.

Uusimmat

Suosituimmat