Viestejä45973

[size=200:1hm2z08g]Haluatko opppia Islamia? [/size:1hm2z08g]
Imaami Sadegh (RA) oppineiden koulutus

Rauha Teille,

Aloitan lokakuussa 2006 Helsingissä suomenkielisen Islamin oppineiden koulutuksen (sheikh). Kaikki opetus on opiskelijalle maksutonta. Erityisiä pääsyvaatimuksia ei ole - opiskelijat hyväksytään haastattelun perusteella.

Oppiaineita ovat mm.

Islamin:
- historia
- hädithien tulkinta
- Koraanin selitys
- logiikka
- filosofia
- feqh (lakioppi)
- Usul feqh (lain tulkinta)
- jne.

Kursseille voivat osallistua miehet ja naiset.

Koulutus järjestetään Helsingissä ja tunteja on joka arkipäivä 2 - 3 tuntia. Kesäaikaisin kursseja ei järjestetä.

Valmistuminen
koulutuksesta kestää noin 3 - 5 vuotta riippuen oppiaineista ja opiskelijasta. Tietyn kurssimäärän suorittaneet miehet saavat käyttää sheikh-arvonimeä ja saavat valmistumislahjaksi sheikhin asun. Naiset saavat käyttää sheikhe-arvonimeä ja hekin voivat opettaa Islamia muille.
Valmistumisen jälkeen voi jatkaa syventäviä opintoja 5 - 15 vuotta riippuen valituista aineista ja opiskelijasta.

Ilmoittautuminen:

Sekä koulutukseen osallistuvien että osaan kursseista osallistuvien tulee ilmoittautua alla olevaan s-postiin elokuun 2006 loppuun mennessä. Haastattelen kaikki kiinnostuneet, ja ensimmäiset kurssit alkavat lokakuussa 2006, jos Jumala suo.

Myös koulutuksesta kiinnostuneet vierailijat ovat tervetulleita tutustumaan, jos ilmoittautuvat minulle etukäteen.

Lisätietoja oppiaineista, kursseista ja kurssivaatimuksista saa minulta lähettämällä tiedustelun yhteistietoineen allamainittuun sähköpostiin:

sheikhvakili@yahoo.com

Suomen Shiiamuslimit
uskonnollinen yhdyskunta

Sheikh Vakili

Lainattu sivulta:
http://www.suomenshiiamuslimit.org/phpB ... php?t=5012

Minä en ole Sheikh.

Kommentit (20)

Euphemos
Viestejä793
[size=200:1n8hkikb]Haluatko olla opppia Islamia? [/size:1n8hkikb]

Entä haluatko oppia välttämään typoja?

Ei vaan, ei hassumpi tarjous, mutta miten ihmeessä tuohonkin saa kulumaan vähintään kolme vuotta? Ilmeisesti esiintymistaitojen omaksuminen vie oman aikansa, sillä eihän ilman itsevarmaa olemusta saada potentiaalisia oppipoikia vakuutetuksi minkään näkemyksen oikeellisuudesta? Entä mitä käytännön hyötyä on sheikin tittelistä ja vaateparresta täällä kylmässä pohjolassa?

Muutenkin useimmat yleissivistävän koulutuksen saaneet vierastavat oppiaineita, joissa ei ole juurikaan sijaa poikkitieteellisyyksille.

Nervus rerum

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Avoin keskustelu, kiitos.

konvertit = esim. islamin uskoon kääntynyt suomalainen

Peili....heijastaa/näyttää oman itsensä, myöskin kuva toisinaan heijastaa samoja vikoja itsestään mitä näkee muissa. peilaus...normaalia kaikille ihmisille. Toisille enemmän, toisille vähemmän.

Ayla

Avoin keskustelu, kiitos.

Ayla neitokainen,

Osoittaakseni kunnioitukseni sinua kohtaan aloitin keskustelun yksityisesti. Konvertti ei ole suomenkielen sana, vaan sana on "käännynnäinen"

iamsnail

Sinulle sanoin vielä näin että minä en privassa keskustele uskonnon asioista. Niistä täytyy kyetä pitämään julkinen keskustelu.

Ja toisekseen, minua ei kiinnostaisikaan jatkuva uskonto juttu. En ole uskovainen. Minä haluan keskustella muustakin ihmisten kanssa enkä vain ainoastaan uskonnoista.

Pieni vihje : Tyrkyttämällä muille uskontoaan, on se kaikkein huonoin tapa saada keskusteluja aikaan.
Tämä kun ei edes ole uskonto foorumi. Ajattele jos sinne teidän islam foorumin tuli joitakin ja alkaisivat tulla tieteellisin kirjoituksin ja painostaisivat kiven kovaa kuinka ainoa oikea tieto on tiede ja että uskonnot on p-kaa? Ja sitten jatkaisivat kehumistaan tieteestä ja niin edelleen. Sellaisella tyylillä ei respekteerata muita ihmisiä. Samoin kuin se on respektin puutetta jos tiede foorumilla alkaa saarnaamaan islamia tai jotain muuta uskontoa.

Keskustella aina voi, mutta fanaattiset saarnat on vain pahasta.

On sanonta tapa: maassa maan tavoin.

Sen voi sanoa näinkin : foorumissa foorumin tavoin.

Ymmärrätkö?

Ayla

konvertit = esim. islamin uskoon kääntynyt suomalainen

Käännynnäiset ovatkin usein kaikkein hulluimmasta päästä. Tämän todisti mm. islamiin kääntynyt suomalaisnainen, joka kirjoitti päiväkoteihin oppaansiitä, kuinka muslimilapsia tulisi käsitellä "oikeaoppisesti". Kiellettyä oli mm. musiikki ja moni muukin ihan perusjuttu. Oma lukunsa ovat islamiin kääntyneet hullut, jotka lähtevät saman tien suunnittelemaan itsemurhaiskua aikomuksenaan viedä jopa lapsensa mukanaan.

Miksi muuten valtaosa käännynnäisistä on nimenomaan naisia? Kuinka moni mies on kääntynyt muslimiksi naidakseen musliminaisen (edellyttäen, että nainen selviää hengissä sukulaistensa lynkkausyrityksistä)? Ylipäätään aikuisiällä johonkin uskontoon hurahtaneilla ei voi olla "kaikki kotona".

vihertaapero
Viestejä6081

Mitä koraanin lukijat tuumaavat meistä muista, mielestään vääräuskoisista?

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

salai
Viestejä8168

Jenkkinaiset miettii isoa persettään.
Mutta . . .
Mitähän se norsu oikeasti ajattelee meistä suomalaisista ?

Rauha teille.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Rauha teille Analyytikko,

Ihminen joka tappaa toisen, koska hän jättää uskon tekee väärin, koska Islam:issa ei ole pakkoa. Ihminen joka tappaa toisen koska hän ei palaa Islamiin (tunnustaudu moslimiksi) tekee väärin. Uskonnossa ei ole mitään pakkoa. Tämä aya 256lehmän suurasta, yksin näyttää, että elämässä on vapaus joko uskoa tai olla uskomatta ja tämän elämän aikana ihmistä testataan, että oliko hän Herransa edessä totuudellinen tai valehtelija. Koska tämä asia on perustavaa laatua oleva olemassa olon perusta, niin ei kukaan ihminen voi pakottaa toista uskontoon, koska se, että ihminen on uskovainen edellyttää sitä, että hän oli Herransa edessä totuudellinen silloin kun hän todisti, että Jumala on Herra.

Myös suura 109 käsittelee tätä.

266:

256. Uskonnossa ei ole mitään pakkoa, oikea tie on selvästi erotettu harhateistä, ja se, joka hylkää saatanan ja uskoo Jumalaan, hän pitää kiinni mitä lujimmasta kädensijasta, joka ei murru. Jumalahan on kuuleva, tietävä.

Andúril

Ainakin maratoonari Janne Holmen kääntyi muslimiksi naidessaan musliminaisen.

Suosituimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla