Henkirikos itseä kohtaan

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Murha se on itsensäkin tappaa. Miksi koskaan ei syytetä läheisiä avunannosta rikokseen? Mikäli joku heistä on ajanut tekijän tähän julmaan tekoon. ( Isä halveksi poikaansa, joka kertoi olevansa homo. Isä haukkui poikaa ja sanoi hänelle: "kuolleena et aiheuttaisi niin paljoa perheelle häpeää"!)

Moni on kuollut lääkkeisiin, häkään tai vaikkapa auton alle. Tiedättekö, onko kukaan koskaan kuollut ranteita viiltelemällä? Se on nimittäin urbaanilegenda: Rannevaltimon katkaisu ei johda kuolemaan. Mutta miksi se on niin suosittu tapa YRITTÄÄ itsemurhaa?

Serkkuni yritti itsemurhaa 1989. Eipä onistunut. Siinä oli kohtalon ivaa, kun hän kuoli sivullisena auto-onnettomuudessa vuonna 1991

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

[size=200:2g00l5sj]Tämä on vain minun mielipiteeni:[/size:2g00l5sj]

Minun mielestä itsemurhasta pitäisi tuomita kuolemaan, koska itsemurhan tehnyt ihminen joutuu helvettiin. Jos hän katuu, niin kuolemantuomio voidaan lieventää johonkin muuhun.

Tämä on vain minun mielipiteeni:

Rauha teille.

Vierailija
iamsnail
Minun mielestä itsemurhasta pitäisi tuomita kuolemaan, koska itsemurhan tehnyt ihminen joutuu helvettiin. Jos hän katuu, niin kuolemantuomio voidaan lieventää johonkin muuhun.

Tarkoitatko itsemurhaa yrittäneiden tuomitsemista vai haluatko tuomita ihmisiä, jotka ovat jo kuolleita.

Vierailija
iamsnail
[color=green]
Minun mielestä itsemurhasta pitäisi tuomita kuolemaan, koska itsemurhan tehnyt ihminen joutuu helvettiin.

Tuossahan tehdään vain palvelus itsemurhaa yrittäneelle. Jos ei siinä itse onnistu, tehokas teloitus kyllä hoitaa homman.

Vierailija
risat
Tiedättekö, onko kukaan koskaan kuollut ranteita viiltelemällä?

On kuollut. Tyttö makasi lattialla autuas hymy huulillaan, ranteet viillettynä auki. Hän halusi todellakin kuolla. Tiedän syyn tekoon, mutta jääköön sanomatta.

Mutta miksi se on niin suosittu tapa YRITTÄÄ itsemurhaa?

Pieni viiltely tehdään niin että joku takuulla löytää hänet. Se on siis kuin avun huuto tuo viiltely siinä tapauksessa. Karmea tapa pyytää apua, mutta avun huuto kuitenkin.

Vierailija

En tunne ketään joka olisi kuollut, mutta pari on yrittänyt. Tai ainakin viillellyt ranteitaan, en tiedä miten tosissaan. Kaverini veli(silloin 18v) joutui sairaalaan ja yksi entinen luokkatoverini(16v) oli kai yrittänyt itsemurhaa. Tämän jälkeen kyseisen tytön ei annettu käyttää veistä kotitaloustunneilla.

Vierailija
iamsnail

[size=200:106e7d1r]Tämä on vain minun mielipiteeni:[/size:106e7d1r]

Tämä on vain minun mielipiteeni:

Rauha teille.

Eli siis depressio on rikos?

Vierailija

Kiinnostaa tietää, miksi se on lääketieteellisesti mahdotonta?

Voisi kuvitella, ettei verenhukkaan ole järin mukava kuolla.
Tulee kova kylmä, aistiharhoja, eikä edes ole nopea tapa.

Onko täällä monella kokemusta, miltä tuntuu, kun läheinen kuolee oman käden kautta?

Vierailija

Armeijassa lääkintäupseeri piti jonkinlaista luentoa. Huusi kovaan ääneen että:

"Jos joku haluuaa pois päiviltä, niin älkää missään nimessä viillelkö ranteita. Ottakaa haara-asento ja viiltäkää sisäreiden kohdalta laskimo auki. Näin pääsette nopeammin tavoitteeseennne."

Vierailija

varjokuva:

Tuota noin, netti on pullollaan sivuja, jotka antavat mitäkin ohjeita siihen, miten voi onnistua itsensä tappamaan. En nyt rupea niitä tänne latelemaan. Ja sanon, että on olemassa neuvoja myös siihen miten nopeuttaa verenhukkaa, miten estää kylmän tunne yms,. eli miten tehdä kuolema ranteita viiltämällä mahdollisimman helpoksi.

Epäonnistumisista sen verra, että kun ihmiset viiltävät ranteensa auki, niin keho rupeaa heti toimimaan suojellakseen itseään. Muistaakseni ainakin ranteissa joku lihas rupeaa supistelemaan lopettaakseen verenvuodon.

Vierailija
iamsnail
Minun mielestä itsemurhasta pitäisi tuomita kuolemaan, koska itsemurhan tehnyt ihminen joutuu helvettiin.

Logiikkasi on pettämätöntä.

Vierailija
iamsnail

Jos itsemurhan tehnyt tuomittaisiin kuolemaan, joutuisiko hän helvettiin kuoltuaan kahdesti vai onko maallinen tuomionistuin vapauttanut hänet helvetistä?
Ennenkuin hänet voitaisiin pistää kärsimään miljooniksi vuosiksi, hänet pitäisi luonnollisesti myös herättää henkiin kahdesti, ensin itsemurhasta jotta hänet tuomittaisiin kuolemaan.. sen jälkeen helvettiin kärsimään.

Vierailija
iamsnail

Tällainen laki on muistaakseni ollut voimassa Englannissa vielä 1700-luvulla saakka. Itsemurha on vakava rikos Jumalaa kohtaan joten sen yrittämisestä pitää tuomita kuolemalla. Pettämätöntä logiikkaa kerta kaikkiaan.

Vierailija

Kyllä kuule ranteet auki vetämällävoi kuolla, vedät monesta paikkaa rannetta ja jos kukaan ei löydä sua niin kuolet verenhukkaan...

Vierailija

Rantee viiltämine on mun mielestä aika tyhmää. Helpompi olis laittaa muovipussi täytee kaasua ja teipata se kaulaa nii että hengittää sitä kaasua. Se ei satu ja tulee lämmin olo.

It is generally difficult to die by slashing the wrists since the arteries tend to try to spasm shut in response. Bleeding to death by veins is even harder and rarer. It can take a few hours or even more to finally die from the blood loss, depending on body weight, clotting problems (such as alcohol or aspirin in the blood), etc.

Vierailija

Tästä ollaan moneen otteeseen kavereiden kanssa väitelty, että miten päin ne ranteet pitäisi viiltää auki, että siihen kuolisi.

Pitäisikö viiltää poikittain vai pitkittäin vai peräti viistosti käsivarteen nähden?
Ja onko sillä loppujen lopuksi mitään merkitystä?

Itse asiaa ajatelisin, että sama kai miten päin se viilto on, kun samalla paineella se veri sieltä kuitenkin tulee.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat