Sivut

Kommentit (68)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204

Tosi Mopo kirjoitti:
Juoppojen kähinät on eri.
Jos itsarin suunittelee kunnolla ja haluaa kuolla se myös onnistuu.

Tai sitten ei.

Muistan lapsuudestani yhden varsinaisen säätäjän. 

Ensin se oli yrittänyt viillellä ranteensa, mutta ilmaisesti ei oikein toiminut riittävän nopeasti, niin oli yrittänyt viiltää kurkkunsa auki. No eihän siitä mitään tullut, siitäkään. Päätti sitten hirttäytyä. Sitoi köyden taloyhtiön parvekkeenkaiteeseen (ne sellaiset rappukäytävissä olevat tamppauspartsit, joita joskus älyttiin kerrostaloihin rakentaa). Hyppäsi, mutta se manilaköysi katkesi. Näytti aika hurjalta. Meni jalka poikki ja joku soitti ambulanssin. Pääsi hoitoon, muutti muualle häpeissään ja kuoli myöhemmin. Sitten keinoemon kanssa (se kun oli talkkari siinä talossa) putsattiin niitä verijälkiä rapusta, kun poliisit olivat käyneet. 

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Deimos
Seuraa 
Viestejä11403

En ihannoi itsemurhaa. Itsemurhayrityksen kauneus on siinä, ette koskaan tiedä miten lähellä olet käynyt. Itsemurha on digitaalinen (1/0) tai analoginen missä käyrä lähestyy raja-arvoa (Kuolema). Joko ylittyy tai ei. Itselläni yrityksiä (Eri tasoilla) on satoja. Ensimmäinen yritys oli 13-vuotiaana. Pidin leipäveistä vatsalla ja ajattelin että nyt menen. Voin sanoa ettei elämäni ole ollut minulle helppoa. Välillä on tuntunut että olisi helppo jättää tämä kaikki taakseen. Mutta tuho mitä teen sillä voisi olla valtava. Tämä unohtuu monelta tekijältä viime sekunnin tuhennesiosissa tai käy ehkä mielessä. Viimeinen ajatus (Jos et ole tappamassa itseäsi huumaavilla lääkkeillä) saattaa olla, että tämä oli sittenkin virhe. Et ikinä tiedä mitä olet tehnyt jälkeen jääneille. Suru voi olla monellekkin musertava. Mutta kandidaattie ei ehkä ajattele tätä.

Itsemurha harvoin on muutaman sekunnin mielenhäiriö. Sen voi olla vuosikymmenten traumojen seuraus. Jokainen menettetty ihminen on liikaa. Nyt kiire. A haluaa katsoa Lucyn. Ja sen teemme.

BW kirjoitti: "The mad man from Tikkurila, who eats (drinks) more than he earns!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Reifengas: Saattaa säilyäkin pimeä markkina jonkin aikaa, mutta ...tuoni vie.Valtion on otettava omansa, huolehdittava omistaan, ja valtio olemme me.

Deimos
Seuraa 
Viestejä11403

Minun  Sebuni teki itsemurhan tai oli vahinko. OD. En ikinä saa tietää sitä.

BW kirjoitti: "The mad man from Tikkurila, who eats (drinks) more than he earns!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Reifengas: Saattaa säilyäkin pimeä markkina jonkin aikaa, mutta ...tuoni vie.Valtion on otettava omansa, huolehdittava omistaan, ja valtio olemme me.

Vierailija

Tosi Mopo kirjoitti:
https://www.facebook.com/427285253988672/posts/2752160958167745/

Tossa sebu puhuu itsarista. Hajoo kesken puheen.
Varmasti omaa kokemusta ja ajatusta taustalla, koska järkyttävä tunnepitoisuus.

Mut järkeä joka sana.
Autetaan niitä joita me pystytään auttamaan.

Sebu on ottanu nää nuoret aika usein esille. Puhuu peloista, mielenterveydellisistä asioista, itsarista jne.
Mä luulen että se on saattanu ite nuorena kovia kokee ja siks noi asiat on sille tuttuja.

Mä oon useasti peräänkuuluttanu toiminnan syitä. Sen sijaan että lähdetään leimaamaan persuja niin kannattais paneutuu niihin juurisyihin miks ihmiset ajaa mitä ne ajaa.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204

Tosi Mopo kirjoitti:
Sebu on ottanu nää nuoret aika usein esille. Puhuu peloista, mielenterveydellisistä asioista, itsarista jne.
Mä luulen että se on saattanu ite nuorena kovia kokee ja siks noi asiat on sille tuttuja.

Mä oon useasti peräänkuuluttanu toiminnan syitä. Sen sijaan että lähdetään leimaamaan persuja niin kannattais paneutuu niihin juurisyihin miks ihmiset ajaa mitä ne ajaa.

Tässä tää "ongelma" oikeastaan kiteytyy. Poliittinen puolue ei ole yksilö vaan kollektiivinen ryhmä. Jos ja kun äänestää, niin ensisijaisesti pitää tietää se, millaista agendaa puolue ajaa, eli yksilö puolueen sisällä on toisarvoinen muilta osin (poliittisessa mielessä).

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

DedMoroz kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:

Tässä tää "ongelma" oikeastaan kiteytyy. Poliittinen puolue ei ole yksilö vaan kollektiivinen ryhmä. Jos ja kun äänestää, niin ensisijaisesti pitää tietää se, millaista agendaa puolue ajaa, eli yksilö puolueen sisällä on toisarvoinen muilta osin (poliittisessa mielessä).

Minusta näyttää siltä että persuja äänestetään siksi että ihmiset ahdistuu tietyistä asioista. Kukaan ei kuuntele, ei ota tosissaan. Päälle syylistetään ja leimataan. Siitä syntyy vihaa, varsinkin jos sitä muutenkin on. Monella myös omaa kokemuspintaa jota vähätellään. Mitta tulee täyteen.

Toki joukossa myös rasisteja, mut valtaosa persuista on keskiluokkaa ja pienyrittäjiä. Se leimakuva peräkammarin pojasta ja luuserista ei pidä paikkaansa, vaikka niin on yritetty markkinoida.
No, nyt meitä peräkammirin luusereita on 25% kansasta ja nousemaan päin.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204

Tosi Mopo kirjoitti:
Minusta näyttää siltä että persuja äänestetään siksi että ihmiset ahdistuu tietyistä asioista. Kukaan ei kuuntele, ei ota tosissaan. Päälle syylistetään ja leimataan. Siitä syntyy vihaa, varsinkin jos sitä muutenkin on. Monella myös omaa kokemuspintaa jota vähätellään. Mitta tulee täyteen.

Toki joukossa myös rasisteja, mut valtaosa persuista on keskiluokkaa ja pienyrittäjiä. Se leimakuva peräkammarin pojasta ja luuserista ei pidä paikkaansa, vaikka niin on yritetty markkinoida.

Vihan paras vastalääke on tieto. Noin sanoi jo aikoinaan joku viisaampi. Syyllistämistä ja leimaamista seuraa toki, jos hakeutuu avoimeen konfliktiin lain ja perusarvojen tasolla.
Mä nyt ota kantaa peräkamaripoikiin, mutta aika moni mun tuntema persuja äänestänyt on kuvitellut äänestävänsä äärioikeiston sijaan työväenpuoluetta. Ja toi on aika pelottavaa kyllä.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204

Tosi Mopo kirjoitti:
Aika suuri osa suomalaisista tuntee jo ettei heillä ole ihmisarvoa.
Tuskin tunnet suurta osaa suomalaisista, että sinänsä tän olisi voinut jättää kommentoimattakin, mutta menkööt.
Tämäkö on nyt se juurisyy, mikä oikeuttaa muiden ihmisarvon kieltämisen. Valitan, ei hyväksyttävä peruste. Hyväksyttävää perustetta kun EI ole. Siksi ihmisoikeusrikkomuksiin puututaan.

Deimos
Seuraa 
Viestejä11403

Tietenkin jos ei ole koskaan yrittanyt edes itsemurhaa, on puheet pelkkaa sanojen helinaa vailla merkitysta. Vasta kun katsot syvyyteen ja palaat takaisin, sinulla on oikeus puhua siita. Useimmat laakarit ja alan ammattilaistet puhuvat asioista kokematta niita itse. Joten he pikemminkin arvailevat kuin tietavat. Mina olen alan ammattilainen. Ollut kuolemasta ehka millisekuntien paassa.

Oikeastaan ne joilla oikeus olisi asiasta puhua, ovat kuolleet. Mutta he veivat tiedon mennessaan rajan tuolle puolen. Se etta joku tuttu on tehnyt itsemurhan ei tee sinusta ammattilaista. Koet vain tunteet jotka seuraavast siita kun laheinen on kuollut. Yleensa itsesaali, ei rakkaus.

Deimos
Seuraa 
Viestejä11403

Tietenkin ovat ne jotka ovat kayneet rajalla ja epaonnistuneet. Epaonnistunut itsemurha voi olla elaman kaanteen tekeva tapahtuma. Savonrantalais kaverille kavi nain. Opiskeli itsensa sahkoasentajaksi itsemurhayrityksen jalkeen.

Toisaalta epaonnistunut yritys voi vieda lopulliseen onnistumiseen. Toisella kertaa onnistuminen on  varmempaa koska tietaa mika vei epaonnistumiseen ensimmaisella kertaa. Todennakoisesti valitsen junan jos joskus taytyy. Epaonnistumisen riski on olematon. Mutta on niitakin tapahtunut. Jos todella haluaa itsensa hengilta, se onnistuu varmasti. Joten minulla on jokin syy elaa. En vain viela tieda mika( Tai sitten tiedan, nyt se on A ja S).

Deimos
Seuraa 
Viestejä11403

Nain joulun alla lienee syyta olla kiitollinen etta edes olen fyysisti kunnossa. Thyroksin on ainut laake mika menee. Nyt aloitin laakityksen kaksisuuntaiseen. Fyysisesti ei muuta vikaa kuin vasen lonkka ja olkapaa vihoittelevat. Lienee vain treenin puutetta.

John Carter
Seuraa 
Viestejä14962

DedMoroz kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Juoppojen kähinät on eri.
Jos itsarin suunittelee kunnolla ja haluaa kuolla se myös onnistuu.

Tai sitten ei.

Muistan lapsuudestani yhden varsinaisen säätäjän. 

Ensin se oli yrittänyt viillellä ranteensa, mutta ilmaisesti ei oikein toiminut riittävän nopeasti, niin oli yrittänyt viiltää kurkkunsa auki. No eihän siitä mitään tullut, siitäkään. Päätti sitten hirttäytyä. Sitoi köyden taloyhtiön parvekkeenkaiteeseen (ne sellaiset rappukäytävissä olevat tamppauspartsit, joita joskus älyttiin kerrostaloihin rakentaa). Hyppäsi, mutta se manilaköysi katkesi. Näytti aika hurjalta. Meni jalka poikki ja joku soitti ambulanssin. Pääsi hoitoon, muutti muualle häpeissään ja kuoli myöhemmin. Sitten keinoemon kanssa (se kun oli talkkari siinä talossa) putsattiin niitä verijälkiä rapusta, kun poliisit olivat käyneet. 

Isovanhempieni lähistöllä asui aikoinaan yksi juoppo, joka yritti itsemurhaa useaan kertaan. Viimeisimmällä kerralla isovanhempani olivat olleet ulkoilemassa ja olivat ihmetelleet viereisestä metsästä kuulunutta pamahdusta ja menneet katsomaan, että mikä sen aiheutti, niin juoppo oli istunut maassa hirttoköysi kaulassa, kun puunoksa, johon hän oli yrittänyt hirttäytyä oli katkennut. Isovanhempani soittivat viranomaiset noutamaan juopon hoiviinsa. Ei olisi ehkä kannattanut soittaa viranomaisille, sillä parin viikon päästä juoppo ampui ensin omat vanhempansa haulikolla ja sitten itsensä.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Vierailija

DedMoroz kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Tuskin tunnet suurta osaa suomalaisista, että sinänsä tän olisi voinut jättää kommentoimattakin, mutta menkööt.
Tämäkö on nyt se juurisyy, mikä oikeuttaa muiden ihmisarvon kieltämisen. Valitan, ei hyväksyttävä peruste. Hyväksyttävää perustetta kun EI ole. Siksi ihmisoikeusrikkomuksiin puututaan.

Älä pistä sanoja suuhuni.
Juuri tuollaimen lässytys ja sanojen vääristely pistää vihaks.

Yksikään suwakki ei ole saanut mua edes miettimään että muuttaisin kantaani.
Päinvastoin, aina kun mä keskustelen suwakin kanssa se saa mut yhä lujemmin uskomaan omaan kantaani. Ja tuntemaan syvempää vihaa.
Te niitä persuja nimenomaan teette.

Vierailija

DedMoroz kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:

Vihan paras vastalääke on tieto. Noin sanoi jo aikoinaan joku viisaampi. Syyllistämistä ja leimaamista seuraa toki, jos hakeutuu avoimeen konfliktiin lain ja perusarvojen tasolla.
Mä nyt ota kantaa peräkamaripoikiin, mutta aika moni mun tuntema persuja äänestänyt on kuvitellut äänestävänsä äärioikeiston sijaan työväenpuoluetta. Ja toi on aika pelottavaa kyllä.

Sepä se, kun mun tietoni ei ole suwakkien mielestä relevanttia.
33 vuotta ulkomailla, paljon kokemusta eri kansallisuuksista ja muslimeista.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204

Tosi Mopo kirjoitti:
DedMoroz kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:

Älä pistä sanoja suuhuni.
Juuri tuollaimen lässytys ja sanojen vääristely pistää vihaks.

Yksikään suwakki ei ole saanut mua edes miettimään että muuttaisin kantaani.
Päinvastoin, aina kun mä keskustelen suwakin kanssa se saa mut yhä lujemmin uskomaan omaan kantaani. Ja tuntemaan syvempää vihaa.
Te niitä persuja nimenomaan teette.

Lueppas nyt uudelleen. Mä mitään sanoja ole sun suuhun pistänyt, vaan sanonut, että toi sun kommentti ei toimi oikeassa elämässä.
Ja toi sun viha on havaittu kyllä. Sä et vaan ylipäätään osaa kunnioittaa muita ihmisiä. Se on sun ongelma, sekin. Toki.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat