Sivut

Kommentit (68)

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204

Tosi Mopo kirjoitti:
DedMoroz kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Minusta näyttää siltä että persuja äänestetään siksi että ihmiset ahdistuu tietyistä asioista. Kukaan ei kuuntele, ei ota tosissaan. Päälle syylistetään ja leimataan. Siitä syntyy vihaa, varsinkin jos sitä muutenkin on. Monella myös omaa kokemuspintaa jota vähätellään. Mitta tulee täyteen.

Toki joukossa myös rasisteja, mut valtaosa persuista on keskiluokkaa ja pienyrittäjiä. Se leimakuva peräkammarin pojasta ja luuserista ei pidä paikkaansa, vaikka niin on yritetty markkinoida.
No, nyt meitä peräkammirin luusereita on 25% kansasta ja nousemaan päin.

Vihan paras vastalääke on tieto. Noin sanoi jo aikoinaan joku viisaampi. Syyllistämistä ja leimaamista seuraa toki, jos hakeutuu avoimeen konfliktiin lain ja perusarvojen tasolla.
Mä nyt ota kantaa peräkamaripoikiin, mutta aika moni mun tuntema persuja äänestänyt on kuvitellut äänestävänsä äärioikeiston sijaan työväenpuoluetta. Ja toi on aika pelottavaa kyllä.

Sepä se, kun mun tietoni ei ole suwakkien mielestä relevanttia.
33 vuotta ulkomailla, paljon kokemusta eri kansallisuuksista ja muslimeista.

Kokemus on yleensä tavannut hävitä faktoille. Muusta en tiedä, että mihin tolla nyt viittaat. 
Tohon edelliseen mun kommenttiin vielä... Melko erikoinen ajatus, että täällä joku olisi "käännyttämässä" muita. Ihmiset keskustelevat, yleensä tietopohjaisesti, heitä kiinnostavista/askarruttavista asioista. Sillä sipuli. Ketään ota agendakseen muutella ihmisten mielipiteitä. Tieto voi vahingossa kyllä lisääntyä, mutta se mitään käännytystä ole.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204

Deimos kirjoitti:
Tietenkin jos ei ole koskaan yrittanyt edes itsemurhaa, on puheet pelkkaa sanojen helinaa vailla merkitysta. Vasta kun katsot syvyyteen ja palaat takaisin, sinulla on oikeus puhua siita. Useimmat laakarit ja alan ammattilaistet puhuvat asioista kokematta niita itse. [snip].

Mä ymmärrän mitä tarkoitat, sama juttu monessa vahvasti kokemukseen linkittyvässä asiassa. Ilman omakohtaista kokemusta ei voi tietää. Ei se omakohtaisen kokemuksen puute silti ole syy olla puhumatta. Silloin vain lähestyy asiaa eri tulokulmasta. Joskus vituttaa kyllä huolella, kun joku sanoo "mä voin kuvitella..."; ei voi.
Lekureilta voi kuiten saada jotain uusia työkaluja, siis jos meinaa vielä yrittää. Ei se huono ole.

Deimos kirjoitti:
Oikeastaan ne joilla oikeus olisi asiasta puhua, ovat kuolleet. Mutta he veivat tiedon mennessaan rajan tuolle puolen. Se etta joku tuttu on tehnyt itsemurhan ei tee sinusta ammattilaista. Koet vain tunteet jotka seuraavast siita kun laheinen on kuollut. Yleensa itsesaali, ei rakkaus.
Kuolemanrajakokemukset.
Ei kai kukaan halua olla ammattilainen mitä itsareihin tulee? Jestas.
Tossa mä oon sun kanssa samaa mieltä - suru on itsekäs. Toisaalta ymmärrän sitä suruakin, koska menetys (kuolema ja/tai rakkauden päättyminen) on niin suuri, että ilman kyyneleitä sen kestäminen voi olla vaikeaa.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204

John Carter kirjoitti:
DedMoroz kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Juoppojen kähinät on eri.
Jos itsarin suunittelee kunnolla ja haluaa kuolla se myös onnistuu.

Tai sitten ei.

Muistan lapsuudestani yhden varsinaisen säätäjän. 

Ensin se oli yrittänyt viillellä ranteensa, mutta ilmaisesti ei oikein toiminut riittävän nopeasti, niin oli yrittänyt viiltää kurkkunsa auki. No eihän siitä mitään tullut, siitäkään. Päätti sitten hirttäytyä. Sitoi köyden taloyhtiön parvekkeenkaiteeseen (ne sellaiset rappukäytävissä olevat tamppauspartsit, joita joskus älyttiin kerrostaloihin rakentaa). Hyppäsi, mutta se manilaköysi katkesi. Näytti aika hurjalta. Meni jalka poikki ja joku soitti ambulanssin. Pääsi hoitoon, muutti muualle häpeissään ja kuoli myöhemmin. Sitten keinoemon kanssa (se kun oli talkkari siinä talossa) putsattiin niitä verijälkiä rapusta, kun poliisit olivat käyneet. 

Isovanhempieni lähistöllä asui aikoinaan yksi juoppo, joka yritti itsemurhaa useaan kertaan. Viimeisimmällä kerralla isovanhempani olivat olleet ulkoilemassa ja olivat ihmetelleet viereisestä metsästä kuulunutta pamahdusta ja menneet katsomaan, että mikä sen aiheutti, niin juoppo oli istunut maassa hirttoköysi kaulassa, kun puunoksa, johon hän oli yrittänyt hirttäytyä oli katkennut. Isovanhempani soittivat viranomaiset noutamaan juopon hoiviinsa. Ei olisi ehkä kannattanut soittaa viranomaisille, sillä parin viikon päästä juoppo ampui ensin omat vanhempansa haulikolla ja sitten itsensä.

Niin. Toi vastuukysymys on vaivannut itseäni aina aika ajoin. Mutta yleensä tilanteessa toimii tilanteen mukaan, ja toi keleilu tulee sitten jälkikäteen. Sitten muistaa, että meillä on lekurit ja palomiehet ja muut, jotka tekee hengenpelastushommia. Ja jos ne alkais kelaamaan tota vastuuhommaa, niin ei kai ne oikein vois duunejaan tehdä.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä57351

Tosi Mopo kirjoitti:
DedMoroz kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Aika suuri osa suomalaisista tuntee jo ettei heillä ole ihmisarvoa.
Tuskin tunnet suurta osaa suomalaisista, että sinänsä tän olisi voinut jättää kommentoimattakin, mutta menkööt.
Tämäkö on nyt se juurisyy, mikä oikeuttaa muiden ihmisarvon kieltämisen. Valitan, ei hyväksyttävä peruste. Hyväksyttävää perustetta kun EI ole. Siksi ihmisoikeusrikkomuksiin puututaan.

Yksikään suwakki ei ole saanut mua edes miettimään että muuttaisin kantaani.
Päinvastoin, aina kun mä keskustelen suwakin kanssa se saa mut yhä lujemmin uskomaan omaan kantaani. Ja tuntemaan syvempää vihaa.

Why we react to inconvenient truths as if they were personal insults.

Psychologists have been circling around a possible reason political beliefs are so stubborn: Partisan identities get tied up in our personal identities. Which would mean that an attack on our strongly held beliefs is an attack on the self. And the brain is built to protect the self.

When we’re attacked, we evade or defend — as if we have an immune system for uncomfortable thoughts, one you can see working in real time.

“The brain’s primary responsibility is to take care of the body, to protect the body,” Jonas Kaplan, a psychologist at the University of Southern California, tells me. “The psychological self is the brain’s extension of that. When our self feels attacked, our [brain is] going to bring to bear the same defenses that it has for protecting the body.”

Googlen käännös: 

"Miksi reagoimme hankaliin totuuksiin ikään kuin ne olisivat henkilökohtaisia loukkauksia.

Psykologit ovat kiertäneet mahdollisen syyn takia, että poliittiset uskomukset ovat niin itsepäisiä: Partisanien identiteetit sitoutuvat henkilökohtaiseen identiteettiimme. Mikä tarkoittaisi, että hyökkäys vahvasti pidettyihin vakaumuksiinmme on hyökkäys itseään vastaan. Ja aivot on rakennettu suojelemaan itseäsi.

Kun hyökkäämme, välttelemme tai puolustamme - ikään kuin meillä olisi immuunijärjestelmä epämiellyttävien ajatusten varalta, jonka voi nähdä toimimasta reaaliajassa.

”Aivojen ensisijainen vastuu on hoitaa vartalo ja suojata vartaloa”, sanoo Etelä-Kalifornian yliopiston psykologi Jonas Kaplan. ”Psykologinen itse on aivojen jatke siihen. Kun itsemme tuntee hyökkäyksen, [aivomme] aikovat kantaa samat puolustukset, joita sillä on kehon suojelemiseen. "

https://www.vox.com/science-and-health/2016/12/28/14088992/brain-study-c... .

jussipussi
Seuraa 
Viestejä57351

John Carter kirjoitti:
Ei olisi ehkä kannattanut soittaa viranomaisille, sillä parin viikon päästä juoppo ampui ensin omat vanhempansa haulikolla ja sitten itsensä.
Sitä todellisuutta ei ollut vielä tuolloin olemassa.

Vierailija kirjoitti:
varjokuva:

Tuota noin, netti on pullollaan sivuja, jotka antavat mitäkin ohjeita siihen, miten voi onnistua itsensä tappamaan. En nyt rupea niitä tänne latelemaan. Ja sanon, että on olemassa neuvoja myös siihen miten nopeuttaa verenhukkaa, miten estää kylmän tunne yms,. eli miten tehdä kuolema ranteita viiltämällä mahdollisimman helpoksi.

Epäonnistumisista sen verra, että kun ihmiset viiltävät ranteensa auki, niin keho rupeaa heti toimimaan suojellakseen itseään. Muistaakseni ainakin ranteissa joku lihas rupeaa supistelemaan lopettaakseen verenvuodon.

Kannattaa hypätä junan alle. Tai työntää sinne joku, niin pääsee hoitoon.

nhkjk

Kääpä
Seuraa 
Viestejä2420

Itsari on välillä aika lähellä.
Ainoo kai mikä estää on omat lapset.
Olis witun väärin tempasta niiltä oppi ja esimerkki pois tai antaa huono kuva.

Omas elämässä ei oo mitään enempää koettavaa. Kaikki on koettu.
Periaatteessa kaikki on hyvin, paremmin kuin ihmisillä kai keskimäärin.
Mut, mut... joku vie.

Oon analysoinnu et se syy on oma tarkotuksettomuus. Se tappaa.
Haen siihen lääkettä ja oon löytäny. Uus rundi elämälle. Kiitos tästä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat