Onko rakkaus olemassa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Niin, että mitä todisteita rakkauden olemassa olosta on?

Väri? Maku? Haju? Ääni?

Tämä vastapainoksi Jumalasta väittelyyn

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Rakkaus ilmenee epärationaalisena, epäitsekkäänä käyttäytymisenä, kohteeksi valikoitunutta kohtaan, palvelematta välttämättä yksilön omia tarpeita.
Rakkauden kohde voi vastata tai olla vastammatta siihen vastaavalla käyttäytymisellä.

Vierailija

Lainaus:

"Samtliga behov bör tas bort, först då kan sann kärlek existera."

Kaikki tarpeet/odotukset/toivomukset täytyy jättää pois, vasta silloin voi aito rakkaus existeeraata.

Vierailija

Kemiaahan se rakkauskin on pohjimmiltaan kuten kaikki muutkin tunteet.

Itse tunnun elävän jatkuvassa rakkauden tunteessa koko maailmaa kohtaan. Itseasiassa luulen että kaikki muut tunteet voidaan johtaa rakkauden kautta.

Itse kysymykseen on jälleen kerran vaikea vastata (yllätys, yllätys
Kaipa se rakkaus sitten on olemassa kun sitä jatkuvasti saa todistaa jos kulkee silmät auki.

Vierailija

[quote="iamsnail"]Rauhaa Tieteilijät,

[size=200:3n9q4a2o]
Rakkauden synonyymi on uhrautuminen.
[/size:3n9q4a2o]

Itsemurhapommittajat uhrautuvat asiansa puolesta. He ovat rakkauden ilmestyksiä.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Rakkaus on luonnon tapa saada ihminen lisääntymään - evoluutio, se vanha ketku, iski jälleen

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
Leuka
Rakkaus on kuin tatuointi hermoratoihin. Todellisesta sellaisesta jää ikuinen jälki, joka ei kuole.

Hieno määritelmä Leualta. Bravo!

Vierailija
iamsnail
Rauhaa Tieteilijät,

[size=200:cnbuq1zl]
Rakkauden synonyymi on uhrautuminen.
[/size:cnbuq1zl]

Rauha teille.

Mutta rakkautta ei saa käyttää tappamiseen, se on rakkauden pilkkaa.

Vierailija
DedMoroz
Rakkaus on luonnon tapa saada ihminen lisääntymään - evoluutio, se vanha ketku, iski jälleen

rakkaus nimenomaan kestää elämää ilman lisääntymistä esim. tilanteissa joissa se on mahdotonta jonkun vamman vuoksi.

joku muu vietti vetää ihmisen lisääntymään. sama vietti saa ihmiset tekemään niitä törkeyksiä joita internetistä löytyy.

Vierailija

Onhan se sanana ja symbolisena olemassa mutta oikeasti... Njaa-a. Rakkaus on ihastumista ja velvollisuudentunnetta. Muutoin se taitaa olla jenkkien keksintöä. Nehän rakastaa kaikkea. Mutta "ei sillai".

Vierailija
Cosmic-Fairy
Kemiaahan se rakkauskin on pohjimmiltaan kuten kaikki muutkin tunteet.

Itse tunnun elävän jatkuvassa rakkauden tunteessa koko maailmaa kohtaan. Itseasiassa luulen että kaikki muut tunteet voidaan johtaa rakkauden kautta.

Veit jalat suustani.

Tässäkin ketjussa keskustellessa pitäisi määritellä rakkaus, ennen keskustelua sen olemassaolosta. Tai ei sitä kannata kyseenalaistaa, se on sisäänrakennettu jokaisen aivoihin. Kemiaa, kuten sanottiin.
Itselle rakkaus tunteena on jotain laajempaa, kuin kahden ihmisen välinen yhteys. Aurinko, luonto, kauneus ja iloiset ihmiset saavat päässäni aikaan saman kemiaalisen reaktion. Miksi muuten ihmiset tuijottavat kuin pöpiä jos niille hymyilee ystävällisesti koko ajan?

Luulen "tuntevani" aika paljon (vaikea hakea vertailupohjaa huh ?) ja just edellämainittujen syiden takia on aika usein vaan helvetin hyvä olo/mieli, tavallaan "ilman syytä". Jos sitten puhutaan ihan rakastumisesta, syvästi, aletaan olla siinä "iskee kuin miljoona volttia" -asteikolla. Onneks sitä ei tapahdu kovinkaan usein.
Tuleeko muille koskaan sellanen "sydän pakahtuu" (tai "kuoraisee sydämmestä") olo, muuten vaan?
Outoo juttuu....

Love life, let it love you back.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005
Justus8
rakkaus nimenomaan kestää elämää ilman lisääntymistä esim. tilanteissa joissa se on mahdotonta jonkun vamman vuoksi.

joku muu vietti vetää ihmisen lisääntymään. sama vietti saa ihmiset tekemään niitä törkeyksiä joita internetistä löytyy.

Jaa, no nyt tiedän tämänkin.

Ja minä surkia ku olen koko pienen ikäni luullu, että

puu on siemenen tapa tuottaa lisää siemeniä
ja
ihminen on puun tapa tuottaa tointaa varten lisää lannoitusainetta

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
DedMoroz

Nyt sinä puhut sexistä. Ihminen lisääntyy seksin kautta, ei rakkauden. Sexi on sexi.
Rakkaus on rakkaus.

Usein niin sanotut rakastuneet alkavat olla hieman mustasukkaisia, pelkäävät että se toinen jättää, tai odotetaan että rakkauden objekti antaisi sitä tai tätä ja niin edelleen.

Tuollainen ei ole rakkautta, se on riippunaisuutta. Ihminen on tullut riippuvaiseksi siitä toisesta.

Rakkaus ei vaadi yhtään mitään.
Rakkaus on vapaa kaikista vaatimuksista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat