Työläisen pahin sortaja on toinen työläinen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Työläisen ja porvarin vastakoihta on vain toinen puoli heidän suhdettaan.
Toinne puoli on työläisten keskinäinen kilpailu. Porvari, varsinkin suurporvari, käyttää sitä hyväkseen.

Kuten Engels kerran kirjasi, teollisen kumouksen Britanniassa työläismieht, raavaatr, hyväkuntoiset, lähettivät vamojana ja ihan pieniä lapsiaankin raskaasen työhön. Heidän puolellaan oli laki, siis perheen virallisen pään, ja voima. Vastusteleva sai selkäänsä, ja sai pelätä myös poliisia. Niin se toimi sielläkin työlöisten solidaarisuus, sanoivatpa Marx ja Engels mitä muuta.

Tunnettu tilanne varsinkin menneiltä ajoilta Suomessa. Ammattimies tee töitä urakka-, apumiehet tuntipalkalla. Jos urakka kusee, se on apumiesten syy.

Helsingissä asumiseni aika. Työläiskerman diktatuurivalta alivuokralaisiaan työläislalhaisoa vastaan. Saapuneiden kusettaminen myös työmailla.

Nyt vaselistien pitäisi päästä hallitukseen. Pitäisikö meidän auttaa heitä siinä?

Täällä nimim. Sepi on jo tehnyt selväksi, että hänen etunsa ja minun etuni eivät ole yhteiset. Pitäisikö meidän auttaa siis vihollisiamme häntä ja hänen puoluettaan halltitukseen?

Ääni vaselisteille voikin olla ääni pahimmalle viholliselle.

Näin minä liikuskelen vaselistien ja kommunistien välissä. Ajoittain manaan kommunistit alimpaan helvettiin koettaen olla sopuisa vaselisteille. Ajoittain manaan vaselistit alimpaan helvettiin, koettaen olla sovinnollinen kommunisteille.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Paras tapa pitää duunareiden palkkapyrkimykset kurissa on palkata epäpätevä ja matalapalkkainen pomo, joka nippa nappa suoriutuu.

Vierailija

Vielä parempi on mallia Vilho Koskela, joka kaverillisesti suhtautuen ja itse
mukana töitä tehden vetää kaikki käyttämään voimansa äärimmilkeen.
Ja sitten alijohtajansa Lehto, muistuttaakin suosittelemaasi mallia, käy Riitaojan kimppuun, joka ei enää jaksa. Nuo kovat kormut tosiaan hoitmassa karkea työ noiden suhtatuvien taitavien vetäjien komennossa tai vain hiljaa päältä katsellessa.

Kaltoin kohdeltu yrittää sitten alijoihtajaansa vastaan turvautua tämän esimieheen. Vaan tälläpä on ylemmät esimiehensä, kuten Koskelalla
Lammio ja vielä ylempänä Sarastie, ja ihan enimmäkseen näkymättömissä Karjula, joka kuitenkin taas tasollaan on kuin Lehto, siis kova ja säälimätön.

Vierailija

Tämän aiheen suunnaton suosio, peräti 98 lukijaa, eli noin prosentti siitä muitä kummassakin kahdessa aihepiirin suosikkiaiheessa.

Vaselistit joukossa myös, kun kypäräpääpappinuoriso ohjaa ja antaa lukemissuosituksensa seuraajilleen.

Ja pankaa ovet lukkoon, tulee sota!

Vierailija

Ja tämän päivän valheella on nykymaailmassa taipumus olla huomisen totuus. Koskee poliittisiakin asioita eikä vain alkuräjähdystä. Koskee myös työväen toimintaa eikä vain suurporvarien.

Vierailija

En tiedä miten on Suomen tehtaissa? Mutta meillä monessa paikassa menee niin että työntekijät motkottavat toisilleen, haukkuvat aina joitakin laiskoiksi ja hitaiksi. Nämä tuollaiset työkaverit yrittää saada työkavereitaan tekemään enemään ja enemmän töitä. Ja pomot ja työnantaja on onnellisia kun on joukossa mukana "orja-piiskaaja" joka piiskaa tovereitaan enemmän ja enemmän työtä tekemään ja samalla palkalla. Ja totta kai tuo pätee muuallakin eikä vain tehtaissa.

Tuollainen työntekijä on myynyt itsensä saadakseen hieman isomman palkan. Tuntee sitten hiljaisen, sanomattoman vaatimuksen niskassaan että jahtaa kaverisi töihin. Yksi joka on pomona yhdessä tehtaassa kertoilee ja nauraa tällaista usein minulle. Hänestä se on hupaisaa.

Vierailija

Kyllähän Suomessakin on ollut ja on samaa taipumuista. En tosin omaa työkokemusta ihan viime ajoilta. Aina vastakohdat muualta tulleiden
ja paikallisten välillä. Ei vain Helsingissä ja Uudellamaalla. Täälläkin Kemijoella rakennettiin kerran voimalaitoksia. Kun se aika päättyi, tämänkin kunnan vallasväki toivotti kaikki, vieraat, ja myös heiltä kaikkea pahaa oppineet omatkin, tervemenneiksi Ruotsiin, tuohon silloin lähes kuin paratiisiin. Ja tässähän voi ollakin yksi kohta asiaan, josta näemmä keskustelemme toisessakin aiheessa. Paratiisi-kuvitelman häipymistä, vaihtumista reaaliseen, todelliseen, torjuttiin kuvitelmalla paholaisesta, käärmeestä paratiisissa. Jos sitä ei olisi, paratiisi olisi yhä paratiisi. Roomassakin väestöt muutoissa kohtasivat toisiaan. Siten
on ymmärrettävä Raamatun paratiisikertomuksen syntyminen.

Suomessahan sentään kyseessä ovat olleet vain paikalliset kulttuuri- ja murre-erot. Ruotsissa siis ihan eri kansallisuudet ja vallan erilaiset lähtökulttuurit. Ynnä Suomesta ennen, kun tämä ei ollut paratiisi eikä kaikille edes töitä, muutettiin pois, juuri samaiseen Ruotsiin. Ruotsista harvat ovat päässeet pois. Ja miksi halutakaan pois, vaikkapa Libanoniin
tai Israeliinkaan.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005
ArKos itse

Täällä nimim. Sepi on jo tehnyt selväksi, että hänen etunsa ja minun etuni eivät ole yhteiset. Pitäisikö meidän auttaa siis vihollisiamme häntä ja hänen puoluettaan halltitukseen?

Keiden meidän viholliseksi olet minut paketoinut? Ministerin paikka saattaisi kiinnostaa, mutta en ole ihan varma, vaihtaisinko nykyhommiani tuuliseen pätkätyöhön, jossa palkkakaan ei ole kummoinen.

Vierailija

Joo, kyllä Ruotsi vaikuttaa monelle olevan ihanne maa. Ja onhan täällä aika hyvä olla. Ruotsi on siinä humaaninen maa että tänne on aina otettu vastaan ihmisiä joilla on vaikeuksia omassa maassaan.

Vuosien mittaan maasta on tullut monilulttuurinen maa. Suomalaisia on myös paljon. Ja kaikki kulttuurit haluaa pitää kiinni omasta kulttuuristaan. Eihän siinä mitään, mutta toisinaan sellainen tuo mukanaan vaikeuksia. Etenkin nyt kun ollaan monikulttuurisuudessa..

Ihmiselle on "paratiisi" siellä missä hän saa helpoimmin rahaa ja avustuksia. Siinä meille paratiisi. Mutta paratiisissakin on elämän kanssa monille vaikeuksia. Se havaitaan hyvin äkkiä.

Onhan työttömyyttä paljon. Työtä ei saa jollei opettele maan kieltä. Ja jos eroaa suurestikkin massasta, ei työtä helpolla saa.
Suomalaisia täällä on aina pidetty hyvinä työntekijöinä, sanotaan että ovat ahkeria.

Vierailija
Sepi
ArKos itse

Keiden meidän viholliseksi olet minut paketoinut? Ministerin paikka saattaisi kiinnostaa, mutta en ole ihan varma, vaihtaisinko nykyhommiani tuuliseen pätkätyöhön, jossa palkkakaan ei ole kummoinen.

Keiden meidän? Varsinaisten materialistien, varsinaisten vasemmistolaisten. Ynnä työläisten kesken on Suomessakin jopa varsin jyrkkä ristiriita kerman ja alhaison välillä. Sinä itsekin olet äsken myötäillyt nimenomaan kypäräpääpappien kannanottoja. Nääs eihän palstalle kirjoittamisesta makseta palkkaa. Ei kyse ole siitä, vaan tieteellisen työn palkasta. Sinäkin Sepi saat palkkaa nykyisestä työstäsi.
Entä jos tekisit työsi edelleen, mutta sinulle maksettaisiin työmarkkinatuki, koska et vielä ole edes eläkeiässä. Ja sillä eläisit.

MINISTERIN PAIKAT KIINNOSTAVAT VASELISTEJA. Ja ilmeisesti Sepi rekisteröidyssä puolueessaan on ihan riittävän korkealla pääsemään ministeriksi?

Ja jopas sitä ministerin hommaankin ollaan pyytämässä, ihan vaatimassa, palkankorotusta, ei nääs palkka ole kummoinenkaan.Vasemmistokermalainen ei tavoistaan pääse!

Vaan kun minä pyytäisin edes tähän työhöni edes ollenkaan palkkaa, eipäs käykään. NIIN ON, tällä palstallakin työläisen pahin sortaja on toinen palstalainen, itse tuon sanoit.

Vasemmisto on jakaantunut varsinaiseen ja nääsvasemmistoon, ynnä äärivasemmistoon myös.

Ministerin palkkahan on olosuhteiisiin katsoen ihan riittävä, ottaen huomioon myös korvaukset ja virkaedut, kuten käytössä asunto ja kuljettaja. Jos en väärin muista, kansanedustajaministeri saa yhä myös puolet edustajan peruspalkasta.

Ministerin paikka kylläkin voi olla tuulinen, varsinkin näin sotatuulien aikaan ja juuri nääsvasemmistolaiselle. Pitänee myös mainita, että ministerin tulee olla käytetävissä tehtäväänsä eli varalla ympäri vuorokauden. Heilläkin ovat kesälomansa, mutta tilanteen vaatiessa niin loma on heti keskeytettävä. Eli lomallaankin ministeri on varalla.

Olisi aiemmin ministerin homma minullekin sopinut, kun palkka kannaltani on vaatimukseni täyttävä, ja etuja mukavasti. Työttömän kirjoissakin oli aina oltava varalla. Nyt olen jo vanha ja myös viisas. Eikä kiinnosta myöskään, koska nyt sodan tuulet puhaltavat.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005
ArKos itse
Vaan kun minä pyytäisin edes tähän työhöni edes ollenkaan palkkaa, eipäs käykään. NIIN ON, tällä palstallakin työläisen pahin sortaja on toinen palstalainen, itse tuon sanoit.

Kirjoittaminen keskustelupalstalle on vapaaehtoista. Palkan ansaitseminen edellyttää suullista tai kirjallista työsopimusta. Korvauksen saaminen työskentelystä palstalla on sinun ja lehden ratkaistava; poliittisten puolueiden syyttely tässä asiassa on yhtä aiheetonta kuin outoakin.

Vierailija
Sepi
ArKos itse

Kirjoittaminen keskustelupalstalle on vapaaehtoista. Palkan ansaitseminen edellyttää suullista tai kirjallista työsopimusta. Korvauksen saaminen työskentelystä palstalla on sinun ja lehden ratkaistava; poliittisten puolueiden syyttely tässä asiassa on yhtä aiheetonta kuin outoakin.

Tulipa täysin selväksi, että nimim. Sepi ei jummarra mitään tiedeasioista, tai ainakaan ei ole ymmärtävinään. Meille tuli myös täysin selväksi, että meillä ei ole mitään tekemistä nääsvasemmistolaisten vaalitaistelun ja hallitustavoitteiden kanssa. Kokoomuskin ymmärtää meitä paremmin.
He ostavat työvoimaa, myös työläisalhaison työvoimaa. Nääsvasemmistolaiset ovat rinnallamme kilpailijoita ja pahimpia vihollisia siinä siis.

Venäläienn vaiktus nääsvasemmalla on jatkunut Neuvostoliiton jälkeenkin. Te haluatte kiittää Herraa kuten myös Putin.

Sotiminen Lähi-Idässäkin tietysti on suomalaisille vapaaehtoista. Korvauksen saaminen sotatyöstä on joukon ja siihen vapaaehtoisesti liittyneen asia. Tässä asiassa olemme nääsvasemmistolaisten kanssa samaa mieltä. Vaan miksi nääsvasemmistolaiset soveltavat tuota näkökohtaa tiedeasioihin?

Haluatte siis seurata Herraanne NATOn ja myös sotaan, jos käsky käy.
Kuten suomalaiset rengit aina satojen vuosien historian suuriin sotiin.
Jos kaatuu nääsvasemmistolaisiakin, asia tuli selväksi, me emme sure heitä. Herra suo taivaan ilon niille jotka Herran puolesta ovat kaatuneet.

Vierailija
tiäremiäs
Tuossa on kysymys kilpailusta, joka toimii joka asiassa jos ei ole läheisiä ihmisiä kysymyksessä. Läheisten ihmisten kanssa ei yleensä kilpailu ole kovaa. Kovempaa aina tuntemattomien kanssa.

Varsin tuntemattomia meille jo nuo nääsvasemmistolaiset.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
ArKos itse
tiäremiäs
Tuossa on kysymys kilpailusta, joka toimii joka asiassa jos ei ole läheisiä ihmisiä kysymyksessä. Läheisten ihmisten kanssa ei yleensä kilpailu ole kovaa. Kovempaa aina tuntemattomien kanssa.

Varsin tuntemattomia meille jo nuo nääsvasemmistolaiset.

se on ihan sama mikä on ihmisen puolue, mutta kuin ihminen luonne on mitä on. Siitä kaikki johtuu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat