Windowsin palomuuri

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Heipä hei!
Toivoisin täältä saavani vähän vastauksia kun en ole tuota messengeriä saanut toimimaan palomuurin asetusten takia. Olen jo lisäillyt MSN messengerin palomuurin poikkeuksiinkin, mutta mikään ei tunnu auttavan ajattelin, että jos täällä vaikka olisi jollakin ollut samanlaisia ongelmia niin osaisi auttaa. Koneeni on windows XP.
Kiitän ja kumarran jo etukäteen mahdollisista vastauksista!

Kommentit (9)

Vierailija

Mikä palomuuri?
Jos käytät vain XP:n omaa muuria, niin palomuuri tarvitsee avata messengerille vain puheyhteyttä varten. Tavalliset teksti ym.. naputtelut pitäisi toimi jopa muuri täysin suljettuna (itseasiassa vain sisäänpäintulevat yhteydet), tai ainakin minulla toimii.

ilmaisin
Seuraa 
Viestejä1285
Liittynyt2.7.2005

Windowsin omaa reikäjuustoa ei kannata käyttää, lataa sen tilalle vaikka ZoneAlarm.

Kuulostaa siltä, että Messenger tarvitsee sisääntulevia portteja auki. Yritä käyttää Messengeriä, ja avaa ne portit, joita yritetään tämän seurauksena käyttää.

Vierailija

Tarkista, onko sinulla palomuurissa messengeriä varten varmasti auki tcp portti 1863. Jos se on auki, niin silloin täytyy etsiä syytä messengerin toimimattomuudelle muualta.

Esim. onko jokin ohjelma estänyt jonkin messengerin käyttämän palvelun käytön? tai onko varmasti kaikki messengerin tietoliikenneasetukset kohdallaan. Salasanat, palvelimet yms...

Vierailija

Tarkistappa onko sinulla rautapalomuuria , sillä sekin saattaa haitata jostain syystä jos siinä on väärät asetukset. XP oma palomuuri on oikestaan kanaverkkoa, eli lataa jokin "oikea" palomuuri ohjelmisto esim. Kerio tai yllämainitty Zonealarm. Ilman palomuuria ei nettiin kannata lähteä.

Vierailija

XP:n palomuurista...

Noh, minulla tietokone(et) päällä 24h/vrk tekemässä mitä ihmeellisimpiä omia ohjelmointi virityksiä ja latauksia. Vielä ei ole windowsin muuri päästänyt ulkopuolisia sisälle kotiverkkoon. Siis mitään muuta (rauta)muuria ei ole.

Vierailija
pullahiiri

Noh, minulla tietokone(et) päällä 24h/vrk tekemässä mitä ihmeellisimpiä omia ohjelmointi virityksiä ja latauksia. Vielä ei ole windowsin muuri päästänyt ulkopuolisia sisälle kotiverkkoon. Siis mitään muuta (rauta)muuria ei ole.

Ihan varma ettei esim. modeemissa ole mitään? Minulla ainakin on yksi palomuuri ulkoisessa ADSL-modeemissa.

Vierailija

Uudemmissa A-Linkin Roadrunner 44E-malleissa (kuva), on NAT ja palomuuri päällä oletuksena. Ainakin Elisalta ostetussa laitteessani oli. Esimerkiksi IRC vaatii toimiakseen muistaakseni portin 6667 auki, jolloin se pitää määrittää modeemin asetuksista. En ole tuota messengeriä käyttänyt, joten en osaa sanoa miten toimii ja mitä porttia/portteja tarvitsee auki.

Vierailija
Unterseeboot
pullahiiri

Ihan varma ettei esim. modeemissa ole mitään? Minulla ainakin on yksi palomuuri ulkoisessa ADSL-modeemissa.

Modeemissa ei ole mitään hienouksia päällä, NAT joskus kokeilin, mutta aiheutti liikaa ongelmia. Kun useampi kone, niin haluan niille kaikille oman IP-osoitteen.

Ymmärrän, että olisi kiva jos palomuuri ilmoittelisi ulospäinmenevistä yhteyksistä (kuten Zone), mutta ei ole kuitenkaan ollut sille tarvetta. XP SP2:n muuri blokkaa kaikki ulkoapäin tulevat yhteydet (ei siis kotiverkosta) ja se riittää mainiosti.

Niin, tulikin mieleen, että NAT esti messengerin käytön.

Vierailija

No tuota... en kyllä osaa sanoa nyt että mikä mättää, mutta jos saisit vaikka sen ADSL-modeemisi mallin tänne laitettua, niin voisi helpoittaa ratkaisua kun saadaan varmasti yksi asia poissuljetuksi. Ensimmäisestä viestistäsi tuli kuitenkin olo, että messenger on joskus toiminut sinulla. Jos on, niin mitä on muuttunut nykytilanteeseen mennessä?

Uusimmat

Suosituimmat