Kuka minä olen?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tätä kysymystä jokainen voisi periaatteessa pohtia. Nyt ei puhuta nimestä tahi ammatista saati sosiaaliluokasta eikä edes kansalaisuudesta.

Kuka tosiaan olen?

Vastaan rehellisesti:
En tiedä.

Täytyykö ihmisen olla tietyssä sosiaaliluokassa, tietystä maasta, tietyn niminen etc. ollakseen joku?

Sivut

Kommentit (49)

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005
Joker
Tätä kysymystä jokainen voisi periaatteessa pohtia. Nyt ei puhuta nimestä tahi ammatista saati sosiaaliluokasta eikä edes kansalaisuudesta.

Kuka tosiaan olen?

Vastaan rehellisesti:
En tiedä.

Täytyykö ihmisen olla tietyssä sosiaaliluokassa, tietystä maasta, tietyn niminen etc. ollakseen joku?

Yleensähän me suhtaudumme itseemme kuten tunnemme ja koemme vuorovaikuttavamme ympäristömme kanssa. Kokemus vuorovaikuttamisesta on taas kiinni aistien kautta saamistamme ärsykkeistä ja sitä kautta hormonaalisista tunnereaktioista yhdessä harjaantuneisuudesta ko. ärsykeiden kanssa. Me toisin sanoen suhtaudumme asioille antamiimme statuksiin suhteessa niiden herättämiin assosiaatioihin, jotka olemme harjaannuttamalla aivojemme tapaa käsitellä tuntemuksia oppineet. Mutta siinäkin tapauksessa että kyse siitä "kuka minä olen" hermostollisena kokonaisuutena taikka biologisena käyttöliittymänä on mielestäni viimekädessä vain subjektiivisesti ymmärrettävissä, ja vaatii määritelmälliset reunaehdot mitta-asteikolle, jonka suhteen voimme kysymykseen vastata siten, että voimme koko poppoo olla lopputuloksesta samaa mieltä.

Tämähän on tietty mielenkiintoinen sekä myös ehkäpä vanhin ihmisiä askarruttanut kysymys(?)

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija
tiäremiäs
Yhtesiskunnan jäsen eli ihminen.

Mutta miksi määrittelet itsesi yhteiskunnan kautta?
Jos ei olisi yhteiskuntaa, niin et olisi ihminen?

Vierailija

Minä olen minä:
Lapsieni äiti
Mieheni vaimo
Äitini tytär
Isovanhempien lapsi

Aikuinen nainen, tyytyväinen omaan elämäänsä, tyytymätön sosio ekonomiseen asemaani, epävarma osaamiseni ja tietojeni tasoon. Kulttuurisen paineen alla tyytymätön omaan ulkonäkööni, sen ulkopuolella tyytyväinen omaan kehooni

Vierailija
-:)lauri
Yleensähän me suhtaudumme itseemme kuten tunnemme ja koemme vuorovaikuttavamme ympäristömme kanssa. Kokemus vuorovaikuttamisesta on taas kiinni aistien kautta saamistamme ärsykkeistä ja sitä kautta hormonaalisista tunnereaktioista yhdessä harjaantuneisuudesta ko. ärsykeiden kanssa. Me toisin sanoen suhtaudumme asioille antamiimme statuksiin suhteessa niiden herättämiin assosiaatioihin, jotka olemme harjaannuttamalla aivojemme tapaa käsitellä tuntemuksia oppineet. Mutta siinäkin tapauksessa että kyse siitä "kuka minä olen" hermostollisena kokonaisuutena taikka biologisena käyttöliittymänä on mielestäni viimekädessä vain subjektiivisesti ymmärrettävissä, ja vaatii määritelmälliset reunaehdot mitta-asteikolle, jonka suhteen voimme kysymykseen vastata siten, että voimme koko poppoo olla lopputuloksesta samaa mieltä.

Tämähän on tietty mielenkiintoinen sekä myös ehkäpä vanhin ihmisiä askarruttanut kysymys(?)

Tosiaan, mutta siltikin ihminen tietää hyvin vähän itsestään, ainakin minulla se tuntuu olevan piilossa. Jotenkin se kokonaisuuskin jää piiloon.
Esim. Joku on ujo, taivatava shakissa, hyvä kirjoittamaan. Mutta nämä ovat vain yksi osa häntä?

Johtuuko muuten osa psyykkisistä identtiteetti ongelmista siitä, että ei tiedä kuka on?

Eräissä Aasian maissa tämä ongelma ratkaistiin erakoitumalla, koska yksinään ihminen osaa olla parhaiten oma itsensä.

Vierailija

Ajattele asiaa tältä kantilta:

Kun amis-ystäviesi kanssa kaahaat Corolalla niin, että karvanopat vaan heiluu,
niin olet varmasti juttuinesi verrattain viisas ihminen.

Kun tulet tiedeforumiin kirjoittamaan, oletkin verrattain tyhma ihmine

Helppoa, kun sen osaa. Nyt tämä ketju voidaankin lukita, koska viisain on puhunut.

Vierailija
Pokemon 3
Joker

Kuka tosiaan olen?

Vastaan rehellisesti:
En tiedä.

Minä tiedän.

Olet idiootti.

Sää ootki trolli.

Vierailija
borri317
Pokemon 3
Joker

Kuka tosiaan olen?

Vastaan rehellisesti:
En tiedä.

Minä tiedän.

Olet idiootti.

Sää ootki trolli.

Päinvastoin.

Olen palstan ehkä älykkäimpiä ihmisiä koko sen historian aikana,
koska en ole Liittyneen multi-nikkien juttuja tukeva piilonatsi,
niinkuin suurin osa näyttää olevan.

Vierailija
Joker

Kuka tosiaan olen?

Vastaan rehellisesti:
En tiedä.

Jos oot mies joka seisoo sanojensa takana ja tekee sen mitä lupaa, etkä lupaa jos et pysty niin sulla ei oo mitään hätää. Aivan sama mihin populaan tai luokkaan muuten kuulut. Reiluja jätkia arvostetaan ja tarvitaan aina.

Vierailija
Ayla
kuka minä olen?

olen naaras puolinen ihminen, olen siis nainen

Muijat käy kuumana muhun jopa jossakin nörttien tiedechatissäkin.
Johtuu kait isosta koostani, jonka vuoksi minua kunnioitetaan ystäväpiirissänikin.

Let's talk dirty, bitch

Vierailija

"Kuka minä olen?"

En tiedä. Ihan siitäkin yksinkertaisesta syystä etten edes tiedä enkä ymmärrä mitä "minä" tarkoittaa.

Mikä "minä" on?

Ilmeisesti jonkinlainen erillisyyden ehdollistuma, jonka valtaosa ihmisistä oppii sisäistämään.

Mitä tämä kaikki on? En tiedä. Ei sitten hajuakaan. Kaikki (muut "minät" ) näyttävät kovasti tietävän, mutta täällä taitaa lillua eräs "minä", jolla ei ole sitten pienintä aavistustakaan.

What is this all 'bout anyway??

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat