Google TAPPAA

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Sananvapauden.

Pistäkää huviksenne Googleen hakusanaksenne "google".

Satoja sivuja googlen virallisia nettisivuja ja kehusivuja....Ei yhtään muuta hakutulosta "google" hausta...

Sensuuria? Salaliitto?

Kommentit (9)

Vierailija
pullahiiri
höpöhöpö

ekalla sivulla on mm. http://google.blogspace.com/ ja http://en.wikipedia.org/wiki/Google ja http://www.stanford.edu/search/ jotka eivät ole Googlen omistuksessa

Sorkke vaan...

Mulla tuli koko eka sivu pelkkää google.com ja google.fi tavaraa...???

Olen ihan tosissani, enkä valehtele...

PS: kokeilin uudestaan, ihan vaan Pullahiiren viestin vuoksi. Tältä se vaan näyttää...

Kokeilkoon kukin itse. Ekasta tuloksesta äänestyspäätös.

OK?

Edit: myös google.de(Deutschland? vai Denmark?) tuli listalle.

Vierailija
meikämie
Sananvapauden.

Pistäkää huviksenne Googleen hakusanaksenne "google".

Satoja sivuja googlen virallisia nettisivuja ja kehusivuja....Ei yhtään muuta hakutulosta "google" hausta...

Sensuuria? Salaliitto?

Googlen viralliset nettisivut lienevät kärjessä, koska ne luonnollisesti ovat suosituimpia sivuja, jotka sisältävät sanan google.

Vierailija

Tuli muuten tuo mieleen ihan vaan Conan O'Brieanista kokeilla google-hakua googlella.

Tuolle löytyy ihan varmasti täysin loogisiakin selityksiä, kuten minua on jo valistettu.

Salaliittohörhöjen mieliksi voi kuitenkin spekuloida sillä, että ovatko google ja yleensäkin USA:n sidoksissa olevat firmat omaksuneet itsesensuurin, itseänsä ja joitakin toisiansa koskevissa asioissa, kuten Kylmän Sodan Suomessa media konsanaan.

Vierailija

Eiköhän syynä ole googlen hakutyyli:
uskallan väittää että jos sivulla on sana google, niin mitä todennäköisimmin linkki on nimenomaan googlen hakupalveluun. Googlea ei kaitsen erityisesti muuten...

Miten muuten on, löytyykö googlea hakemalla Suomesta tämä ketju?
Itse sain googlella

google hakee googlea kaikkialta

Tulokset 1 - 10 noin 2 670 000 000 osuman joukosta haulle google. (0,08 sekuntia)

ja
google hakee googlea vain suomesta

Tulokset 1 - 10 kielellä suomi noin 2 870 000 sivun joukosta haulle google. (0,11 sekuntia)

Uskallan väittää, että niissä on myös "negatiivisia sivuja" joukossa. En jaksa uskoa, että googlessa on jaksettu nuo sivut analysoida(eri kielillä) että "kas, tuossa indokiinaksi haukutaan goolgea, sitäpä ei haetakkaan")

Vierailija

Tämä totta. Muistaakseni kuitenkin oli aika kiistan takana tuo, että meni googlella läpi. Kauhulla odotan, että sensuroidaanko "area 51" -alue "google earthissa", joissain muissa vastaavissa nimittäin on..

Vierailija

Area 51 todellakin löytyy google earthista, en muista onko osa siitä sensuroita vai oliko se rakennus sitten maan alla ettei sitä edes näy normaaleissa skannauksissa. Googlen tuo hakumekaniikkahan perustuu täysin botteihin ja google on pääasiassa myös mainospalvelu eli eiköhän se putkautu esiin ensiksi sivut joissa on tämä "ads by goooogle" tms. Myöskin se voi vetää hieman kotiin päin sillä että yhdeksi hakukriteekriksi on laitettu juuri tämä "google".

Uusimmat

Suosituimmat