Antimateria.

Seuraa 
Viestejä7532
Liittynyt17.2.2006

Palstalla käydään tiuhaan keskustelua antimateriasta ja sen ominaisuuksista,monella tuntuu olevan kumminkin asiasta aika yliluonnollinen käsitys.

Antiaine on kuin tavallisen aineen peilikuva,antihiukkasessa vasen on muuttunut oikeaksi ja oikea vasemmaksi,plussat miinuksiksi ja miinukset plussiksi.

Kun aine ja antiaine kohtaavat,ne tuhoutuvat silmänräpäyksessä,sillä antielektroni kohtaa elektronin ja molempien koko vähäinen massa muuttuu energiaksi,juuri suhteellisuusteorian kuvailemalla tavalla.

Tuikahdus ja siinä missä äsken oli kaksi hiukkasta onkin nyt vain kaksi valohitusta,gammakvanttia.

Mutta emme tiedä syytä siihen miksi antimateriaa ei näyttäisi olevan maailmankaikkeudessa juuri lainkaan.

Ehkä saamme vastauksen tulevaisuudessa,kun saamme avaruuteen antimateriaa tutkivan spektrografin.

Antimateria on tehokkain "polttoaine"mitä tunnemme,sillä siitä saadaan 100% energiaa, on vain älytöntä valmistaa antimateriaa hiukkaskiihdyttimissämme,koska miljoonien eurojen kustannuksilla sitä saataisiin vain pari sataa nanogrammaa vuodessa.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sivut

Kommentit (140)

John Carter
Seuraa 
Viestejä7532
Liittynyt17.2.2006

Tulevaisuudessa voimme ehkä hyödyntää antimateriaa avaruusmatkailussa,alusten polttoaineena,mutta ei vielä ihan lähitulevaisuudessa.

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä5204
Liittynyt26.3.2005
John Carter
Palstalla käydään tiuhaan keskustelua antimateriasta ja sen ominaisuuksista,monella tuntuu olevan kumminkin asiasta aika yliluonnollinen käsitys.

Antiaine on kuin tavallisen aineen peilikuva,antihiukkasessa vasen on muuttunut oikeaksi ja oikea vasemmaksi,plussat miinuksiksi ja miinukset plussiksi.

Kun aine ja antiaine kohtaavat,ne tuhoutuvat silmänräpäyksessä,sillä antielektroni kohtaa elektronin ja molempien koko vähäinen massa muuttuu energiaksi,juuri suhteellisuusteorian kuvailemalla tavalla.

Tuikahdus ja siinä missä äsken oli kaksi hiukkasta onkin nyt vain kaksi valohitusta,gammakvanttia.

Mutta emme tiedä syytä siihen miksi antimateriaa ei näyttäisi olevan maailmankaikkeudessa juuri lainkaan.

Ehkä saamme vastauksen tulevaisuudessa,kun saamme avaruuteen antimateriaa tutkivan spektrografin.

Antimateria on tehokkain "polttoaine"mitä tunnemme,sillä siitä saadaan 100% energiaa, on vain älytöntä valmistaa antimateriaa hiukkaskiihdyttimissämme,koska miljoonien eurojen kustannuksilla sitä saataisiin vain pari sataa nanogrammaa vuodessa.

Tiedämme suht koht tarkkaan, miksi antimateriaa ei näytä olevan maailmankaikkeudessamme (astronomiset huomiot).
BB:ssä syntyi yhtä paljon materiaa kuin antimateriaa.
Jo vuosikymmeniä on ollut tunnettu tosiasia, että heikkovoima rikkoo ns CP-symmerian. Tämä tosiasia on tullut ilmi moninaisissa hiukkaskokeissa. Näissä kokeissa on käytetty suhteellisen pienimassaisia hiukkasia, mutta useimmat yhtenäisteoriat ovat ennustaneet, että heti BB:n jälkeen kosmoksen täyttivät hyvin suurimassaiset hiukkaset. Näiden epäsymmetriset (heikkovoiman asymmetrian vuoksi) annihilaatiot aiheuttivat sen, että kosmoksessamme tosiaan ei esiiinny antiainetta. Olemme siis jokainen (ja koko materiaalinen kosmos) tämän symmetriarikon tulosta.

Vierailija

John Carterin johdolla lähditte karkuun tähän uuteen aiheeseen.

" Antimateriaa" eli antiainetta ei varsinaisesti ole, vaan kyse
on vain protonin vahvasta ja neutronin heikosta tilapäisestä sähkövarauksesta. Tämä on ihan liian heikko energia päästämään ydinenergian gammafotoneja vapaaksi.

Huuhaa!

Olisikohan John Carter vaselististen hallituspyrkyreitten ehdokas uudeksi ydinfysiikan tutkijaprofessoriksi. Ei pätevä, mutta palvelusintoinen.

Vierailija
ArKos itse
"Antimateriaa" eli antiainetta ei varsinaisesti ole, vaan kyse on vain protonin vahvasta ja neutronin heikosta tilapäisestä sähkövarauksesta. Tämä on ihan liian heikko energia päästämään ydinenergian gammafotoneja vapaaksi.

Selittänet sitten, miten PET toimii. P tulee sanasta positroni ja Wikipediasta voit lukea lisää siitä, mikä PET on.

[size=75:30b6zmne]Edit: linkki korjattu[/size:30b6zmne]

John Carter
Seuraa 
Viestejä7532
Liittynyt17.2.2006

Voi Voi, Arkos sääliksi käy lapsiasi ja perhettäsi,joilta Tiede palstalla viettämäsi kaikki aika on pois,jonka he haluaisivat kanssasi viettää.

Keskittyisit heihin ennemmin,kuin jauhaisit täällä samaa paskaa aamusta iltaan.

Kaikki teoriasi ovat täysin hatustasi tempaistuja,jotka jo lukion oppimäärän suorittanut teini voi todistaa vääräksi.

Säälittävimpiä ovat yksinpuhelusi aiheista joita avaat yleensä Arkosina ja puolustelet niitä sitten Savorina.

Jokainen palstalainen varmaan näkee läpi saman kirjoitusasun ja kielioppivirheiden,joita täällä toistelet milloin Savor,Arkos,E=tila,Joulupukkisavosta,Jukter ym.multipersoonillasi.

Siksikö hankit kotiisi toisen tietokoneen,jotta voisit todistella Tiede palstalaisille Einstein syndroomasi synnyttämiä täyttä huuhaata olevia lapsellisia teorioita eri nickien suulla puhuttuna.

Jokainen joka on lukenut lukion laajaa matematiikkaa voi todistaa matemaattiset teoriasi täysin vääriksi,sillä sotket aina mittayksiköitä ja suureita oman mielesi mukaan,miten milloinkin.

Matematiikassa ja fysiikassa pätevät tietyt lait,joita sinun ei tarvitse näköjään noudattaa.

Luultavasti juuri siksi,kun et ymmärrä niistä mitään.

Sukulaisesi varmaan häpeävät puolestasi ja säälivät perhettäsi.

Joten saat ammattiauttajan hyvän neuvon;Mene suoraan psykiatrille kulkematta lähtöruudun kautta,sillä olet mentaalisesti epätasapainoinen ihminen ja pahemmaksi vain näyttää menevän.

Vierailija
John Carter
Voi Voi, Arkos sääliksi käy lapsiasi ja perhettäsi,joilta Tiede palstalla viettämäsi kaikki aika on pois,jonka he haluaisivat kanssasi viettää.

Keskittyisit heihin ennemmin,kuin jauhaisit täällä samaa paskaa aamusta iltaan.

Kaikki teoriasi ovat täysin hatustasi tempaistuja,jotka jo lukion oppimäärän suorittanut teini voi todistaa vääräksi.

Säälittävimpiä ovat yksinpuhelusi aiheista joita avaat yleensä Arkosina ja puolustelet niitä sitten Savorina.

Jokainen palstalainen varmaan näkee läpi saman kirjoitusasun ja kielioppivirheiden,joita täällä toistelet milloin Savor,Arkos,E=tila,Joulupukkisavosta,Jukter ym.multipersoonillasi.

Siksikö hankit kotiisi toisen tietokoneen,jotta voisit todistella Tiede palstalaisille Einstein syndroomasi synnyttämiä täyttä huuhaata olevia lapsellisia teorioita eri nickien suulla puhuttuna.

Jokainen joka on lukenut lukion laajaa matematiikkaa voi todistaa matemaattiset teoriasi täysin vääriksi,sillä sotket aina mittayksiköitä ja suureita oman mielesi mukaan,miten milloinkin.

Matematiikassa ja fysiikassa pätevät tietyt lait,joita sinun ei tarvitse näköjään noudattaa.

Luultavasti juuri siksi,kun et ymmärrä niistä mitään.

Sukulaisesi varmaan häpeävät puolestasi ja säälivät perhettäsi.

Joten saat ammattiauttajan hyvän neuvon;Mene suoraan psykiatrille kulkematta lähtöruudun kautta,sillä olet mentaalisesti epätasapainoinen ihminen ja pahemmaksi vain näyttää menevän.

John Carter (siis tämän palstan, ei Edgar Rice Burroughsin marsinmatkaaja) tuntuu olevan järkihemmoja. Olen aina ollut samaa mieltä näistä mutustelijoista, mutta en ole onnistunut ilmaisemaan itseäni näin onnistuneesti.

Vierailija

Väitättekö te siis, että ArKosin itse monimutkaiset kaavat numeroineen
on täysin arvalla ja puppulausegeneraattorilla tuotettua silmänlumetta?

Itse en osaa sanoa juuta enkä jaata, sillä niin monimutkainen
matematiikka menee jokatapauksessa jo yli ymmärrykseni.

Vierailija
Perkele
Väitättekö siis, että Arkosin itse monimutkaiset kaavat numeroineen on täysin arvalla ja puppulausegeneraattorilla tuotettua silmänlumetta?

En tiedä, miten Arkos itse tekstinsä tuottaa, mutta tieteelliseltä sisällöltään vastaavantasoista tekstiä voi tuottaa puppulausegeneraattorilla.

Tosin puppulausegeneraattori saattaa joskus tuottaa oikeitakin väitteitä, mutta Arkos periaatteen nimimerkkinä ei koskaan.

Vierailija
Arla
Perkele
Väitättekö siis, että Arkosin itse monimutkaiset kaavat numeroineen on täysin arvalla ja puppulausegeneraattorilla tuotettua silmänlumetta?

En tiedä, miten Arkos itse tekstinsä tuottaa, mutta tieteelliseltä sisällöltään vastaavantasoista tekstiä voi tuottaa puppulausegeneraattorilla.

Tosin puppulausegeneraattori saattaa joskus tuottaa oikeitakin väitteitä, mutta Arkos periaatteen nimimerkkinä ei koskaan.

Kun minä olen aina luullut, että nämä väitteet ArKosin pupusta
ovat vain eriäviä mielipiteitä, sellaista tervettä kilpailua vaan.

En olisi arvannut, että ArKosin kaavat olisivat vain pelkkää siansaksaa?

John Carter
Seuraa 
Viestejä7532
Liittynyt17.2.2006

Veikkaisin itse jopa puppulausegeneraattoria luotettavammaksi kuin Arkos/Savor/JoulupukkiSavosta,E=tila/Jukterin teorioita,joista yksikään ei perustu laitostieteen esittämiin faktoihin.

Hän yrittää vain kumota koko laitostieteen maailman,omilla huuhaa teorioillaan.

Monella yliopistolla sekä tiedelaitoksella hän on ollut yleinen naurun aihe jo monia vuosia.

Parhaita nauruja on irroittanut hänen toteamuksensa,että Italialaiset tiedemiehet rupeaisivat pohtimaan hänen teorioidensa paikkansa pitävyyttä.

Voisimme hakea lähimmän lukion oppilaista kenet tahansa,joka lukee laajaa fysiikkaa/matematiikkaa,niin hän voisi osoittaa Arkosin teoriat huuhaaksi.

Arkosilta näet puuttuu jopa lukion pitkän matikan/fysiikan oppimäärä,sen voit todeta vaikka hänen kirjoituksistaan.

Vierailija

Pieni välihuomautus Carterille ja muille täysin aiheen ulkopuolelta (sori). Olisin todella hämmästynyt, jos Jukteri ja Arkos itse, olisivat sama henkilö. Voisin melkein pistää mummoni tuhkat pantiksi siitä ettei näin ole.

Vierailija
John Carter
Veikkaisin itse jopa puppulausegeneraattoria luotettavammaksi kuin Arkos/Savor/JoulupukkiSavosta,E=tila/Jukterin teorioita,joista yksikään ei perustu laitostieteen esittämiin faktoihin.

Siihen minä en ota kantaa, onko ArKos itse ja Savor yksi ja sama henkilö,
mutta sanoisin Savorin teoriasta sen verran, että se kyllä selittäisi painovoiman
ja (mielestäni) myös maailmankaikkeuden laajenemisen
hauskan yksinkertaisella tavalla.

Voi kumpa maailma olisikin niin yksinkertainen..

John Carter
Seuraa 
Viestejä7532
Liittynyt17.2.2006

Kyllä sinä nyt hävisit mummosi,sillä kaikki psykologiaa lukeneet ihmiset näkevät edellämainittujen multipersoonien samankaltaisuuden niin ajatusmaailmaltaan,kielioppivirheiltään kuin huuhaa termien viljelystä,että kenestä on kyse.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005

Arkos ja Savor eivät ole sama henkilö. Arkos on Tervolan miehiä ja Savor tunnetaan Kuopiossa. On jaellut turuilla ja toreilla ilosanomaansa paperilapuin. Savor on väsymättä floodanut kaikki löytämänsä foorumit, kun taas Arkos on lähes poikkeuksetta kirjoitellut vain täällä.

Vierailija
Sepi
Arkos ja Savor eivät ole sama henkilö. Arkos on Tervolan miehiä ja Savor tunnetaan Kuopiossa. On jaellut turuilla ja toreilla ilosanomaansa paperilapuin. Savor on väsymättä floodanut kaikki löytämänsä foorumit, kun taas Arkos on lähes poikkeuksetta kirjoitellut vain täällä.

Kiitos tiedosta. Niin tai näin - lasken kuitenkin em. nimimerkit samaan kategoriaan: kajahtaneet kahjot. Tokihan niitä on useita muitakin samanlaisia atominvääntäjiä, mutta en nyt jaksa enää näin yömyöhään ajatella moisia. Riittää, että ymmärrän oman tilani: en kuvittele olevanai fiksumpi kuin Einstein, eikä minun tarvitse jaella monisteita torilla saadakseni Nobelin. Toisaalta, enhän olekaan savolainen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat