Ihme laitostieteelle punainen jättiläinen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tämän aamun palstan uutinen, suuren suuri ihme laitostieteelle. Kun punainen jättiläinen hajosi oletetusti miljoonien vuosien jälkeen, alta paitsi valkoista kääpiötä paljastui hyväkuntoinen ruskea kääpiö, luultavasti oleilustaan sisällä jopa kasvaneena. Ja jopas nämä omaa älyä ja harkintakykyä vailla olevat rengit kummastelemaan. Odotelkaapas
pnssarien ohejita ja päätöksiä!

Sattumalta minäkin hiljan mietiskelin tuota Auringonkin tulevaa poksahdusvaihetta. Ja niinpä minulla oli vastaus jo kuin valmiina uutisen näkemiseen, kun herrat proffat yhä suuresti ihmettelevät ja kummastelevat, isännän ääntä myös odotelleen.

Maan kiertoradan säde/ läpimitta Auringon säteeseen verrattuna noin
215-kertainen, on kertonut Tep. Kun Aurinko poksahtaa punaisena jättiläisenä sinne asti, sen tilavuus kasvaa noin 10 miljoonakertaiseksi.
Kerromme hämmästeleville proffille, että tiheys tuosta syystä putoaa kymmmenasmiljoonasosaan. Jos Auringon lämpötila olisi noussut poksahduksen alkuun vaikka 30 miljoonaan asteeseen, lämpötilavaikutusta uudessa tilavuudessa onkin enää muutama aste, kylläkin Celsiusta. Eli siinä lämpötilassa jopa Maan elämä selviytyy varsin hyvin. Laajeneminen ei kuitenkaan pääty tähän. Ohi Jupiterin radan tilavuus voi kasvaa vielä noin satakertaisesti. Tällöin punaisen jättiläisen lämpötilavaikutus on enää mikrosäteilyn luokkaa.

Lähinnä Maan ongelma olisikin kylmyys jo punaisen jättiläisen pysähtyneessä vaiheessa. Lähellä A-0-pistettä

Kylläkin ovat tälle planeetalle luultavia toiset ongelmat. Verhon paljastuessa pääsee Auringon sisuksesta vapaammakis tiheäjaksoisempi ainakin röntensäteily. Se on tosiasia Auruingion sisällä myös nyt, ei suinkaan renkiproffien konvektiot.Ja tästä säteilyst ennttää sen sammumista tulla melkoien annos. Vieläpä valkoisena kääpiönä, vaikka valovoima on sitä luokkaa kuin nyt Auringon Neptunuksella saakka,
röntgenin osuus säteilystä on vahva, miljoonien vuosien aikana hyvin tappavaa.

Toinen juttu, että poksahduksessa Aurinko ei ehkä laajenisikaan tasaisesti pallona, vaan kiekkomaisesti, kun myös kielekkeitä irtoaa, kuten nyt protuberanssit. Auringon päiväntasaajan taso ja planeettain kiertoratain taso lie jokseenkin sama. Esim. Maa voi kohdata kielekkeen, josa tiheys
ja samalla absoluuttinen lämpötila on kymmenkertainen. Celsius-asteina se merkitee jo 2800aa, eli siinä lämpötilassa rauta jo sulaa.

Tässä taas esimerkiki laitosproffien teorian epäpätevyydestä ja heidän kyvyttömyyddestään päätätä yhtään mitään. Olisitte kysyneet minulta!
Lukekaa ArKosin viestejä! ArKos tietää! Vaan kypäräpääpappinuorten ohjeethan ovat välttää ArKosin lukemista. Myös vaselistit suurporvariston ja sen renkien asialla.

Tosin lie niin, että näitä nykyisiä hiukan viisaammat esi-isät tekivät ehkä päätelmiään juuri Auringon päiväntasaajatason kielekkeitä arvioiden.
Vaan kauempana olevalle ruskeaksi kääpiöksi kasvavalla suurplaneetalle niistäkään ei ole haittaa. Eli Jupiter, ja Jupiterissa, selviytyy erittäin hyvin.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Ajatukselleni, jonka mukaan mikään kappale ei vedä toista kappaletta puoleensa, tämä ei ole yllätys.

Mutta kun sinun mallissasi Arkos, on tämä vetävä voima, niin eikö sinunkin mallisi mukaan tämän ruskean kääpiön olisi pitänyt imeytyä lopulta tähden keskustaan?

Tai ainakin niin syvälle, että ruskea kääpiö olisi lopulta höyrystynyt?

Ajatukseni mukaanhan tämä kolmiulotteisesti kiihtyvällä vauhdilla laajeneva ruskea kääpiö on työntynyt poispäin kolmiulotteisesti laajenevasta tähdestä kaarevalla radalla ja lopulta tähden pinta on tavoittanut ruskean kääpiön jne.

Näin ollen, ei ole mikään ihme, että ruskea kääpiö on jatkanut työntymistään poispäin punaisen jättiläisen sisällä, samalla kun molemmat ovat laajentuneet kiihtyvällä vauhdilla, avautuen samalla energia-aaltoina jne.

Savor

;):)

Vierailija

Merkitään tiedoksi, että laitositenen ohella sitä vastaan ikäänkuin kapinoiva mutta silti laskutaidottomana mitä suurimmassa määrin siitä riippuvainen Savor hämmästelee ihan yhtä paljon. Myös sitä, että ruskean kääpiön olisi pitänyt ajautua Auringon sisukseen ja höyrystyä, ensin lie pohdittu laitostieteessä.

Vierailija

Niin, siis jos kappaleilla on joku ihme vetävä voima toisiinsa nähden.

Ja sinun ja laitostieteen malleissa tämä ihme voima on.

Vaan ajatukseni mukaan sitä ei ole ja näin ei ole mikään ihme, että ruskea kääpiö säilyy tähden sisällä, pysytellen punaisen jättiläisen pinnan tuntumassa, jossa ruskea kääpiö jatkaa työntymistään poispäin punaisen jättiläisen keskustasta, samassa suhteessa kuin molemmat laajenevat kiihtyvällä vauhdilla.

Savor

Vierailija
ArKos itse
Tiettävästi ruskea kääpiö, kuten uutisessa, laajenee vain massan kasvusta.

Arkos ei sitten ole lukenut ajatustani juurikaan, kun ei ymmärrä, että atomien ytimissä on erittäin paljon enemmän energiaa erittäin paljon tiheämpään käpertyneenä kuin laitostiede on koskaan ymmärtänyt.

Ja näin ns. protonien ja neutronien, jotka ovat itse asiassa samanlaisia kolmiulotteisesti kiihtyvällä vahdilla laajenevia energiakeskittymiä, pinnan pinta-ala kasvaa, vaikka pinnan tiheys pysyykin samana.

Ja tämä sen takia, koska vanha pinta irtoaa aina energia-aalloksi ja tilalle työntyy vanhan pinnan alla ollut vielä tiheämpi energia, joka omaa vanhan pinnan tiheyden kauempana keskittymän keskustasta, koska työntyessään poispäin keskustasta kiihtyvällä vauhdilla sen tiheys pienenee sektorin laajentumisen takia, kunnes se omaa vanhan pinnan tiheyden, jolloin uudella pinnalla on enemmän pinta-alaa ja tämän jälkeen tämäkin pinta irtoaa energia-aalloksi jne.

Ja näin on.

Savor

Eli älkää pistäkö sitä olutta Tervolaan, vaan pistäkää sitä shamppanjaa Kuopioon päin.

Savor

Vierailija
Savor
ArKos itse

Arkos ei sitten ole lukenut ajatustani juurikaan, kun ei ymmärrä, että atomien ytimissä on erittäin paljon enemmän energiaa erittäin paljon tiheämpään käpertyneenä kuin laitostiede on koskaan ymmärtänyt.

Ja näin ns. protonien ja neutronien, jotka ovat itse asiassa samanlaisia kolmiulotteisesti kiihtyvällä vahdilla laajenevia energiakeskittymiä, pinnan pinta-ala kasvaa, vaikka pinnan tiheys pysyykin samana.

Ja tämä sen takia, koska vanha pinta irtoaa aina energia-aalloksi ja tilalle työntyy vanhan pinnan alla ollut vielä tiheämpi energia, joka omaa vanhan pinnan tiheyden kauempana keskittymän keskustasta, koska työntyessään poispäin keskustasta kiihtyvällä vauhdilla sen tiheys pienenee sektorin laajentumisen takia, kunnes se omaa vanhan pinnan tiheyden, jolloin uudella pinnalla on enemmän pinta-alaa ja tämän jälkeen tämäkin pinta irtoaa energia-aalloksi jne.

Ja näin on.

Savor

Eli älkää pistäkö sitä olutta Tervolaan, vaan pistäkää sitä shamppanjaa Kuopioon päin.

Savor

Ja kauankohan ottaa aikaa, että tämä loogisen yksinkertaisen kaunis Kuopiolainen ajatus menee jakeluun Tervolan suurelle ajattelijalle?

Savor

Vierailija

Kuuluu tänne Kuopioon asti, miten Arkoksen aivot raksuttavat Tervolassa ja näinhän sieltä päin avautuukin villejä energia-aaltoja joka suuntaan.

Kuunnelkaapa.

Savor

Vierailija

Vaan raksuttaakos alkuräjähdysteoriauskovaisilla yhtään?

Miten laitostiede selittää kyseisen mysteerin?

Odotan mielenkiinnolla.

Sitä odotellessa ehdotan, että jospa se aurinko sittenkin kiertää meitä ja planeetat jotka tekevät silmukan matkallaan maapallon ympäri, tekevät sen silmukan koska kierähtävät silloin madonreiän ympäri?

Hah hah haa ja hou hou hou.

Madonreikiä ja simsalapim ylimääräisiä tilaulottuvuuksia.

Sallikaa minun nauraa.

No, ikäähän siinä vain lisää tulee ja vatsalihakset paranee, joten kiitos makoisista nauruista.

Savor

veijo
Seuraa 
Viestejä178
Liittynyt10.6.2006
John Carter
Tässä saimme asialle varmat todisteet,sillä Arkos/Savorilta paloivat hihat.

Nyt olemme sinun mielestäsi yksi ja sama henkilö hra.Yksön kanssa,mutta voin kertoa,että kärsit juuri pahasta paranoiasta,sillä minä John Carter en ole esiintynyt tällä palstalla kuin tällä nimimerkillä pelkästään,koska minulla ei ole tarvetta huijata ihmisiä eri nickeillä uskomaan mitään huuhaa teorioita.

Olen laitostieteen opiskelussa aikoinaan teorioilleni vankan pohjan hankkinut ja minulla ei ole aikomustakaan ruveta laitostieteen kanssa tukkanuottasille niin kuin sinulla,joka kärsit erittäin ilmeisestä Einstein syndroomasta,yrittämällä todistella jokaiselle ihmiselle kenen kanssa pääset kommunikoimaan tehneesi vähintään yhtätärkeän läpimurron fysiikassa,kuin Einstein aikoinaan.

Einstein syndroomasta paras todiste lienee Tiede palstalle lähettämäsi n.8000 viestiä täyttää huuhaata,jolla uskottelet itsellesikin tehneesi jonkun ainutlaatuisen teorian.

Et ole ikinä keksinyt yhtäkään teoriaa,mikä pystyttäisiin tieteen avulla oikeaksi toteamaan,koska teoriasi ovat vain sanahelinää,jotka ovat lisäksi itsesi keksimää terminologiaa.

Fysiikassa ja matematiikassa pätevät tietyt säännöt ja lainalaisuudet,jotka eivät näytä sinua koskevan,koska et ymmärrä niistä mitään.

Hakeudu hyvä mies ajoissa kotikaupungissasi KUOPIOSSA,sijaitseviin hoitolaitoksiin,joko Julkulan mielisairaalaan tai sitten Niuvanniemeen.

Jos et niihin sisälle pääse niin hanki itsellesi yksityispuolelta ammattitaitoinen psykiatri nyt heti niin saattaa olla vielä jotakin pelastettavissa siellä pääsi sisällä.

Kuopiossa on kuulemma useita vaivautuneita ihmisiä,joille olet yrittänyt teoriaasi väkisin tuputtaa ja jotka eivät siitä enää haluaisi ikinä kuullakkaan,joten tee myös itsellesi palvelus ja mene vaikka sinne Julkulan mielisairaalaan,niin minä takaan,että sieltä löydät sielun tovereitasi,jotka jaksavat teoriaasi kuunnella ja ehkä myös sitä kanssasi kehittämään rupeavat.

Ajattele nyt,saisit joka päivä puhua siitä samalla taajuudella kanssasi olevalle kuulijakunnalle.

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... ht=#243370

Vierailija
ArKos itse

Eihän maapalloa voi verrata ruskeaan kääpiöön? Niillähän on aivan erinlaiset ominaisuudet.

Arkos, rauhoitu ja vedä välillä henkeä.

John Carter
Seuraa 
Viestejä7511
Liittynyt17.2.2006

Yllätys,yllätys ketkäs täällä taas käyvät dialogia itsensä kanssa,jos ei Arkos/Savor.

Ja taas puhdasta puppulausegeneraattorin tekstiä.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Vierailija
John Carter
Sääliksi käy sinua J.S,miksi huijjaat täällä ihmisiä ja itseäsi huuhaa teorioillasi.

Eikö olisi jo aika paljastaa oma nimesi ja se,että olet nimimerkkien Arkos/Savor/Jukteri/Joulupukkisavosta/E=tila ym..takana.

Lapsikin sen jo huomaa,koska useimmissa Arkosin tai Savorin avaamassa aiheessa kukaan muu ei ota aiheeseen kantaa,kuin sinä itse aina joko Arkosina tai Savorina,kehuen aina puolin ja toisin itsesi huuhaa teorioita.

Voisit kertoa myös sen,että kaikki edellämainitut nickisi asuvat Kuopiossa ja vieläpä samassa osoitteessa,jota en viitsi tässä nytten paljastaa.

Minulla on Kuopiossa varma tietolähde,joka asian minulle paljasti,koska sattuu sinut tuntemaan.

Lopettaisit sen,että Arkosina avaat keskustelun aiheen ja Savorina sitten sitä puolustelet vai millä selität sen,että niissä aiheissa ei juuri muut keskustele kuin sinun omat nickisi ja jos arkistoja tutkii niin jokainen sen huomaa,että Arkos ja Savor eivät koskaan keskustele eri aiheissa,eivätkä ikinä ole ristiriidassa keskenään vaan ylistävät toistensa apukouluteorioita,jotka ovat rankassa ristiriidassa laitostieteen kanssa.

Ei kukaan muu tälläkään palstalla allekirjoita väitteitäsi,kuin korkeintaan muutamat teinit/asioista tietämättömät joille tekstisi näyttävät"tieteellisiltä",koska olet kehittänyt niille oman terminologiasi,joka muuttuu mielialasi mukaan,niin kuin myös teoriasi.

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... ht=#243364

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005

Off topic:

risat
Eihän maapalloa voi verrata ruskeaan kääpiöön? Niillähän on aivan erinlaiset ominaisuudet.

Erinlaiset; joku muukin nimimerkki käyttää samaa, virheellistä sanamuotoa. Mahdattekohan olla samalta seudulta kotoisin...?

Vierailija
risat
ArKos itse

Arkos, rauhoitu ja vedä välillä henkeä.

Niillä on verrattuna aitoihin tähtiin varsin samanlaiset ominaisuudet. Ynnä Maan pinnalla asustaa avaruudesta katsoen lisäksi yli 6 miljardia ruskeaa kääpiöitä, jotka luonteeltaan ovat varsin hyökkääviä eli aggressiivisia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat