Harrastatko pienoismallien rakentelua?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Harrastan itse... Onko joku muu kiinnostunut aiheesta?

Kommentit (8)

Vierailija

Joskus satavuotta sitten joulupukki toi rakennussarjan. Taisi olla jokin jenkkiauto, mahdollisesti Camaro/Corvette. Rakentamisesta ei tullut mitään, tuotos näytti enemmänkin rutatulta mosselta, kuin urheiluautolta.

Vierailija

Mää tunnen tän tyypin...
Semmone hemmo..
Juu....
Niin...

Puhelinmies... lol.. hohhoijaa.. HALOO!! Herää pahvi...

Tavataa huomen meillä... soittelen sitte...

Vierailija

Olen rakentanut muutamia koneita kuten Ju-88, Ju-87, P-38 ja muita, joita en enää kovin tarkasti muista. Kaipa yksi autokin tuli rakennettua.

Vierailija

Rakentelen aina kun ehdin, pääasiassa (sota)laivoja. Laivastolla alkaakin olla jo sen verran kokoa, ettei oikein tiedä, mihin niitä kaikkia sijoittelisi, varsinkin, kun joukossa on neljä jättimäistä Tamiyan taistelulaivamallia mittakaavassa 1:350. Muutama lentsikkakin on toki tullut hankittua lähinnä eräänlaisina sivuprojekteina tai sitten vain työmenetelmien testaamista varten. Metsästelen myös tieteisseikkailujen avaruusaluksia, joita olen tähän saakka löytänyt vaivaiset neljä.

Tietäisikö muuten joku alan asiantuntija, mistä voisi hankkia sopivaa valokaapelia mm. Republic Star Destroyerin ikkunoita varten? (Ongensiima ei toimi.) Sen projektin nimittäin ajattelin vetäistä viimeisen päälle; ledit, piuhat ja paristokotelot on jo hankittu. Suuriin sotalaivoihin olen myös pohtinut jonkinlaista kauko-ohjausjärjestelmää (kelluvat nimittäin vedessä). Lieneekö sellaisia olemassakaan?

Vierailija

Onhan sellaisia kauko-ohjausjärjestelmiä vaikka mihin. Käyt vaan jossain alan liikkeessä ja kysyt. Ei siihen tarvita varmaan kuin 2-kanavainen radio(eteen-taakse ja vasen-oikea). Potkurit pitää olla, muutama servo ja sitten se radio. Ja tietysti mootori. Voit valita joko sähkö-(halvempi) tai polttomoottorikäyttöisen moottorin. Niitäkin saa alan kaupoista.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26841
Liittynyt16.3.2005
Andúril

Tietäisikö muuten joku alan asiantuntija, mistä voisi hankkia sopivaa valokaapelia mm. Republic Star Destroyerin ikkunoita varten?

Katso:
http://www.set-system.com/etusivu.htm

Joskus mietin jotain kuituviritystä, kun löysin tuon firman. Siitä 100 kuidun kaapelista voisi varmaan purkaa pienoismallikäyttöön yksittäisiä kuituja. En sitten milloinkaan toteuttanit ideaani, joten en testannut kuitua.

Suuriin sotalaivoihin olen myös pohtinut jonkinlaista kauko-ohjausjärjestelmää (kelluvat nimittäin vedessä). Lieneekö sellaisia olemassakaan?

Kyllä vain. Tarvitset radiolaitteet, servon peräsintä ohjaamaan, nopeudensäätimen, moottorin, akseliläpiviennin, potkurin ja akun. Nuo lienevät niin peruskamaa, että niitä löytyy kaikista RC-tarvikkeita myyvistä liikkeistä. Jos laivat ovat liimaamalla koottuja muovimalleja, älä edes harkitse polttomoottoria (äläkä muutenkaan kajoa pienoispolttomoottoreihin, ellet erityisesti halua äärimmäistä tehoa johonkin nopean kilpalaitteeseen tai sitten muuten vain pidä oikuttelevien värkkien rassaamisesta ja helvetillisestä metelistä ja pakokaasunkärystä). Pieni sähkömoottori antaa laivalle realistisen suorituskyvyn ravistamatta sitä hajalle ja sotkematta sitä öljytahmaan.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26841
Liittynyt16.3.2005

Onhan tuotakin tullut harrastettua, erityisesti rautateitä. Nyt ei ole muutamaan vuoteen rataakaan ollut, kun ei vapaa-aika riitä harrastamiseen. Muovimalleista en ole koskaan liiemmin pitänyt, toiminnallisuus on minulle tärkeämpää kuin viimeisen päälle yksityiskohtaisuus.

Uusimmat

Suosituimmat