Kasvuhormonin luonnollisen erittymisen lisääntyminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minkälainen terveellinen ruokavalio minulla täytyisi olla hyvän unen lisäksi jos haluan auttaa jotenkin hyvällä ruualla kasvuhormoninlisääntymistä minussa ja minkälaisia ruoka pitää välttää. Lisäänpä vielä, että jos jätän karkit,limsan,mehut ja sun muut herkut pois niin vaikuttaako seki myönteisesti kasvuuni.

Kommentit (7)

Vierailija
nuclear
Minkälainen terveellinen ruokavalio minulla täytyisi olla hyvän unen lisäksi jos haluan auttaa jotenkin hyvällä ruualla kasvuhormoninlisääntymistä minussa ja minkälaisia ruoka pitää välttää. Lisäänpä vielä, että jos jätän karkit,limsan,mehut ja sun muut herkut pois niin vaikuttaako seki myönteisesti kasvuuni.

Näitä juttuja kannattaa kysellä Pakkotoisto.com saitilta.
Suomen paras alan saitti vaikka Mike (Mode) on aika pässi ja huumorintajuton.

EDIT: Vielä lisään, että kalorit antaa energiaa kasvaa. Kasvua tapahtuu jos muu ravintopuoli on kunnossa. Karkit, snäksit ym. sälä ei ole paha lihaskavun kannalta, mutta lisäävät rasvaa.

Tällä saitilla Ville Suurella lienee parhaat tiedot.

Vierailija

Joo, pakkotoisto on ihan hyvä foorumi, mutta kannattaa muistaa, että sekin on täynnä ihmisiä, jotka kirjoittavat mutua. Joukossa tosin monta asioista hyvinkin perillä olevaa.

On olemassa laillisia(ei-dopingaineita), joiden väitetään lisäävän omaa testosteroni ja kasvuhormonieritystä. Ne ovat vielä kalliita ja itse sanoisin, että ne ovat humpuukia. Peruslisäravinteet eli proteiinit,hiilarit,vitamiinit,kreatiini jne. + kunnon ruoka ja oikea treeni. Jos tosta haluaa jotain enemmän, seuraava pykälä on steroidit. Urheilijat pistävät kasvuhormonia injektiona joko ison määrän lihakseen kerralla tai useasti päivässä nahan alle rasvakudokseen. Yleensä aamulla ja iltapäivällä, koska kehon luontainen kasvuhormoni erittyy pääasiassa kun alat illalla nukkumaan.

En suosittele alkamaan käyttämään mitään doping-aineita. Ja voin katsoa josko kaapissa olisi jotain "boosteri" purkkeja niin kerron nimet sulle, mutta tosin en itse usko niiden tehoon.

EDIT: ainakin universal nutrition valmistaa purkkia GH MAX, jonka kait pitäisi lisätä kasvuhormonin eritystä. Muistaakseni purkki maksaa n.80e ja kestää 2-3viikkoa. Hirveän isoja tabletteja, itse joskus koitin, en huomannut mitään vaikutusta. Toinen purkki minkä löysin oli NOX3. Ootko kuullut? Niitä ottaa yhdessä vaikkapa maltodekstriinin kanssa niin se "tankkaa" lihakset pulleamman näköiseksi. Kalliita nekin ja hyöty minimaalinen. Jossain ulkomailla myydään IGF-jotain, tarkoittaa insulin growht factor ja on tehokkain mahdollinen hormoni, mutta siitä on olemassa jokin laillinen buusteri-tyylinen tuote, tosin en ole nähnyt Suomessa eli saattaa olla laiton täällä.

Vierailija

Kokeilin joskus tribulusta kymmen kertaisina yliannokisna mitä purkissa luki. Muuta vaikutusta ei ollut ku finnien puhkeaminen selkään ja hermostuneisuus. Muutenkaan en oo niitä pitkäpinnasimpia. Nostotuloksissa en nähnyt mitään mainittavaa kehitystä. Minäkin väitän, että huuhaata hormonibuusterit.

Olen naturaaliurheilija ja toi oli yksi testikokemus laillisilla aineilla.
Nykyään kun ikää jo alkaa olla niin pelkkä normaali sapuska ja kohtuullinen balanssi lihaskunnon ja airobisen liikunnan välillä riittää.

Usko mua, niilläkin pärjää. Voimanostossa olen seniorisarjassa alle 90kg suomenmestaruusluokkaa tulosten perusteella. (Tosin kovimmat nostajat ei sinne vaivaudu)

Vierailija

Totta, humpuukia taitavat olla. En tosin tiedä, että miten ja missä testioloissa on saatu aikaan ne hormonitasojen nousut mitä purkkien kyljissä mainostetaan. Muistaakseni esim. joku tuote lupasi kasvuhormonin 400% nousun. Tämä tarkoittaisi normaalista 1-2yksiköstä nousua 4-8yksikköön päivässä. Ja tuo 4-8 yksikköä on jo suht kova annos urheilijalle injektionakin ja kasvuhormoni maksaa monikymmenkertaisesti enemmän kuin nuo buusterit. Aika puppua.

Vierailija

Kyllä se tribulus tekee oikeasti sen mitä lupaa. Se testerostonin lisäys ei niin hirveän merkittävä (kymmeniä prosentteja normaalitasosta) ole lihaskasvun kannalta eikä lisääntynyt annostus kaiketi lisää hormonin eritystä oikeastaan yhtään. Sen että se oikeasti lisää testerostonin eritystä elimistössä, huomaa helpoiten finneistä ja mustapäistä mutta varoituksen sanana että väkevien viinojen kanssa ei sitten kannata läträtä!!! Mietojenkin kanssa kannattaapysytellä kohtuudessa. Kuurin pituus on sitten 6kk kerralla, lyhyemmässä ei oikeen kerkiä vaikuttaa ja pitemmässä elimistö rupeaa sopeutumaan.

Vierailija

Kiihdytätpä elämääsi millä tahansa, kuolet vain nopeammin. Kynttilässä on vain tietty määrä steariinia

Vierailija
Ville1Suuri2
Totta, humpuukia taitavat olla. En tosin tiedä, että miten ja missä testioloissa on saatu aikaan ne hormonitasojen nousut mitä purkkien kyljissä mainostetaan. Muistaakseni esim. joku tuote lupasi kasvuhormonin 400% nousun. Tämä tarkoittaisi normaalista 1-2yksiköstä nousua 4-8yksikköön päivässä. Ja tuo 4-8 yksikköä on jo suht kova annos urheilijalle injektionakin ja kasvuhormoni maksaa monikymmenkertaisesti enemmän kuin nuo buusterit. Aika puppua.

Itse pidän tuota täysin mahdollisena nousuna, kun ottaa huomioon kasvuhormonierityksen tärkeimmät tekijät, eli erityksen plussimaisuuden ja itse hormonin nopean (20-40min) puoliintumisajan.

Sitähän siis erittyy jaksoissa myös päivän mittaan ja tietyssä hetkessä eritys saattaa olla käytännössä nollassa. Tuo 1-2IU, joka normaalilla ihmisellä ehkä erittyy päivässä, on näiden pulssien yhteenlaskettu/arvioitu määrä. Jos hieman yli nollan arvoon saadaan 400%:n lisäys, niin sehän voi olla hyvinkin mahdollista. Tosin tuolla ei sitten olekaan käytännön kannalta juuri mitään hyötyä. Tuotteen lupaama nousu voi siis olla mahdollista, mutta se ei kerro koko totuutta. Onhan esimerkiksi sairaalakäytössä olevat kasvuhormonierityksen testitkin (esim. Arginiini, joita yleensä noissakin tuotteissa on) melko toimivia ja ne nostavat hetkellisesti plasmapitoisuuksia melko paljon. Samalle tasolle, kuin mitä eritys yöllä pitäisi olla.

Nuo ovat teoriassa ihan hyviä ja myös käytännössä, jos ainoa tarkasteltava tekijä on kasvuhormonin eritys. Pitäisi kuitenkin katsoa asiaa monipuolisemmin ja ymmärtää kokonaisuutta. Nimittäin pelkkä kasvuhormoni on melko huono anabolian edistäjä. Se vaatii toimiakseen IGF-1:tä ja insuliinin, jota ilman ei IGF-1:tä muodostu. Insuliinilla on toki muitakin tehtäviä. Insuliinia taas muodostuu riittävästi IGF-1:n synteesiä varten vain, jos syödään hiilihydraatteja. Hiilihydraattien syönti taas inhibitoi kasvuhormonieritystä ja jos on tarkoitus lisätä kasvuhormonin määrää, pitää jättää hiilihydraatit pois. Tuotteita oikein käyttämällä (eli pientä paastoa, hiilihydraattien ja syömisen rajoittamista ja syklittämistä)ajaudutaan helposti tilanteeseen, jossa kasvuhormonitasot kyllä nousevat jopa paljon, mutta samalla elimistö joutuu jopa pieneen aliravitsemustilaan ja tämän takia IGF-1 tasojen nousu ja varsinainen anabolinen hyöty jää minimaaliseksi. Samankaltaisiin tuloksiin päästäisiin ehkäpä syklittäisellä ja lyhyellä proteiinipaastolla. Samoiten anoreksia nostaa kasvuhormonitasoja erittäin rajusti.

Nuo ovat myös huonoja senkin takia, koska niihin kehittyy toleranssi - kuten lähes mihin tahansa - ja lyhyen ajan kuluttua ne menettävät marginaalisen tehonsa.

Tietysti jos noita ottaisi päivittäin monta annosta oikeaan aikaan, olisi mahdollista saada kokonaismäärään jopa kohtalainen lisäys, joka voisi olla luokkaa 20%. Hyödyn saaminen vaatisi kuitenkin erittäin kurinalaista ruokailurytmiä, verensokerien mittausta ja muuta säätämistä, joka voisi jo lisätä stressiä ja sitä kautta myös kortisolin määrää sen verran, että se jo osittain kumoaisi kasvuhormonitasojen nousun tuoman hyödyn. Tämä pitäisi myös mitata pitemmällä aika välillä ja tietysti kasvuhormonin metaboliitista somatomediini C:stä (IGF-1), koska niiden arvot kertovat vasta asian todellisen luonteen.

Uusimmat

Suosituimmat