Varoitus sähköpostit

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Sopiskohan tämä tähän osioon...

Saan silloin tällöin sähköpostiini kierrätysviestejä tyyliin:

>Lähetä kaikille osoitelistallasi.
>
>Jos saat sähköpostin :
>Powerpoint presentation Welcome to the matrix.pps."
>niin ÄLÄ AUKAISE!!
>
>Yks kuva tulee näyttöön 10 sekuntia ja sit lukee: "You?re
>harddrive is over"
>ja sit on liian myöhäistä, kaikki tiedot sun koneesta menee...
>Tää on uusi Ranskalainen viirus nimeltään Nwin2

Kuinka paljon näihin on uskomista?
Onko esimerkiksi tämä factaa vai fictiota?

Enpä ole huomannut, että tämän tyyppisten varoitusten jälkeen olisi tullut tiedostoja joista varoitusviesti on kiertänyt, lieko sitten esto-ohjelma torjunut..

{M}

Kommentit (11)

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Fictiota. Viestejä ei kannata lähettää eteenpäin kavereille, eikä muille tutuille tai tuntemattomille. Riittää kun pitää virusskannerin ja tietoturvan ajan tasalla ja käyttää järkeä.

Muita mielikuvitusjuttuja voi tarkistella vaikka tuolta:

http://www.f-secure.com/virus-info/hoax/
http://www.symantec.com/enterprise/secu ... hoaxes.jsp
http://www.trendmicro.com/vinfo/hoaxes/default.asp
http://vil.mcafee.com/hoax.asp
http://www.google.fi/

X

Vierailija

Miten internet kaatuu muka muutaman vuoden päästä niinkuin jotkut ennustavat? Tulevatko ihmiset niin hulluiksi että kaatavat sen vai mikä saa kaikki palvelimet ympäri maapalloa yhtäkkiä lopettamaa toimintansa ja vetämään piuhat irti jostain syystä?

Vierailija

Ylipäätäänkin sähköpostista on tullut aikalailla turha, ennemmin minä ainakin käytän puhelinta tai IRC:tia.

Vierailija
Wolfram
Ylipäätäänkin sähköpostista on tullut aikalailla turha, ennemmin minä ainakin käytän puhelinta tai IRC:tia.

No, mutta sähköpostia ei olekaan tarkoitettu korvaamaan puhelinta tai IRCciä . Sähköposti on tarkoitettu korvaamaan paperipostit.

Kumpaa käytät mieluummin? Paperi- vai sähköpostia?

Vierailija
Ei kannata aukaista "postia" tuntemattomilta/tunmattomasta osoitteesta. On aivan turhaa lukea roskapostia.

Aivan, saamani viestit ovat tulleet läheisiltä ystäviltäni. Tuntuvat aidosti uskovan näiden kierrätykseen
- itse en näitä eteenpäin jatka.
Jo tämänkin takia oli hyvä saada selville, että tuollaiset viestit todellakin ovat huijausta.
Täytynee informoida sitä piiriä, joka näitä jatkuvasti jatkolähettelee.

Edelleen kiusaa kysymys, miksi joku aloittaa näitä kierrättämään?
Saako siitä itselleen jotain hyötyä tai onko yritys tukkia ihmisten postilootat?
Mikä mahtaa olla taka-ajatuksena tässä

Vierailija
Muikkunen

Saako siitä itselleen jotain hyötyä tai onko yritys tukkia ihmisten postilootat?

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Ja usein näitä virus-hysteria viestejä tulee vieläpä ihan järkeviksi kuvittelemiltani ihmisiltä.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
2:n varamiehen tuuraaja
Miten internet kaatuu muka muutaman vuoden päästä niinkuin jotkut ennustavat? Tulevatko ihmiset niin hulluiksi että kaatavat sen vai mikä saa kaikki palvelimet ympäri maapalloa yhtäkkiä lopettamaa toimintansa ja vetämään piuhat irti jostain syystä?

Internetin kaatumista on ennustettu jo ainakin vuodesta 1995 asti, kun itse sen ensi kertaa kuulin.

Todellisuudessa Internet on kaatumaisillaan ollut jatkuvasti: Milloin missäkin on yhteydet poikki tai yhteydet yksinkertaisesti ylikuormitettuina. Tämän lisäksi netin käyttö haittaavat käyttöjärjestelmien (män) bugit sekä virukset, troijalaiset yms. haittaohjelmat.

Vaan hyvin on toiminut - itseasiassa jatkuvasti yhä paremmin.

Vierailija
Kumpaa käytät mieluummin? Paperi- vai sähköpostia?
Käytän mielummin paperia, se on paljon henkilökohtaisempi ja varmempi tapa saada viesti perille oikealle henkilölle ja mitä luultavammin vastaanottaja kokee positiivisen yllätyksen saadessaan postia.

Jotkut myös lukevat sähköpostia vain silloin kun odottavat mailia joltain esim. rekisteröityminen, siksi siis kirjeet ovat "nopeampia".

Vierailija
Muikkunen
Ei kannata aukaista "postia" tuntemattomilta/tunmattomasta osoitteesta. On aivan turhaa lukea roskapostia.

Aivan, saamani viestit ovat tulleet läheisiltä ystäviltäni. Tuntuvat aidosti uskovan näiden kierrätykseen
- itse en näitä eteenpäin jatka.
Jo tämänkin takia oli hyvä saada selville, että tuollaiset viestit todellakin ovat huijausta.
Täytynee informoida sitä piiriä, joka näitä jatkuvasti jatkolähettelee.

Olen minäkin saanut joskus tuollaista postia kavereiltani. Olen aina kysynyt että miksi lähettelevät niitä eteenpäin? Sanovat tekevänsä sen huvikseen.

Tuollaisten kirjeitten alulle laittaja haluaa leikkiä vain, luulisin. Internetissä kun kun voi leikkiäkkin. Aikansa kuluksi ehkä tekevät noita kirjeitään. On vähän vaikea ajatella että he edes itsekkään uskoisivat sanoihinsa, mutta tietenkin saattaa ollaa on taikauskoisia jotka uskovat ja tuntevat että heidän on lähetettävä kirje eteenpäin.
Meitä kun on niin monenlaista kulkijaa täällä internetissä.

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Jaa, että miksi? No siksi ainakin, että levitetään hysteriaa, kuormitetaan sähköpostipalvelimia ja häiritään normaalia liikennettä, ja kerätään sähköpostiosoitteita. Leikkiminen ja turhautuminenkin lienevät osasyitä.

X

Uusimmat

Suosituimmat