Bellin pareesi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulla on (todennäköisesti Bellin pareesin aiheuttama) perifeerinen kasvohalvaus.

Uskallanko juoda alkoholia?

Kommentit (9)

Vierailija

Älä juo.

Bellin pareesi johtuu yleensä hermotulehduksesta. Alkoholi on hermomyrkky, joten ole selvin päin. Korjautumisennuste on hyvä.

Luota lääkäriisi, tänne ei kannata tuommoisia kysymyksiä tosissaan laittaa

Vierailija
Mummo
Älä juo.

Bellin pareesi johtuu yleensä hermotulehduksesta. Alkoholi on hermomyrkky, joten ole selvin päin. Korjautumisennuste on hyvä.

Luota lääkäriisi, tänne ei kannata tuommoisia kysymyksiä tosissaan laittaa

Lääkäriltä en moista tullut kysyneeksi.

Vähän arvelinkin kyllä ettei hermomyrkkyä kannata kurkusta alas kaataa. Tauti johtuu herpesviruksesta, ja alkoholi nyt tuskin immuunipuolustusta ainakaan parantaa ;P

Vierailija

Oijoi, paskempi juttu, tuo herpes, mutta oletettavasti sait lääkkeet. Bellin pareesi eli kasvohermohalvaus voi tulla vaikka avoimen autonikkunan aiheuttamasta vedosta.

Jos itse olisin samassa jamassa, elelisin aika hissukseen. Nukkuisin tarpeeksi, söisin hyvää perusruokaa ja välttäisin huhkimista , saunaa ja vetoa, jotka voisivat mahdollisesti ärsyttää hermoparkaa.

Tsemppiä, ennuste on kumminkin ihan hyvä!

Vierailija
Mummo
Oijoi, paskempi juttu, tuo herpes, mutta oletettavasti sait lääkkeet. Bellin pareesi eli kasvohermohalvaus voi tulla vaikka avoimen autonikkunan aiheuttamasta vedosta.

Jos itse olisin samassa jamassa, elelisin aika hissukseen. Nukkuisin tarpeeksi, söisin hyvää perusruokaa ja välttäisin huhkimista , saunaa ja vetoa, jotka voisivat mahdollisesti ärsyttää hermoparkaa.

Tsemppiä, ennuste on kumminkin ihan hyvä!

No bellin pareesi on käsittääkseni aina Herpes Simplex 1 tai herpes zoster viruksen aiheuttama. Juurikin siitä syystä siihen ei ole lääkkeitä. Nopeasti aloitettu kortikosteroidin ja virusantibiootin yhdistelmä parantaa ennustetta, mutta lääkärini ei katsonut sitä tarpeelliseksi, koska halvaus ei ole kuin osittainen ja paranemisennuste siten hyvä ilman lääkkeitäkin.

Ottivat varmuuden vuoksi vielä verikokeen ja tutkivat ettei ole borrelioosia ja lähettivät kotiin.

Vierailija

Onko tuo bellin pareesi sama kuin Bell's Palsy?

"There has been some research on patients with symptoms of Bell's palsy, tinnitus, vision disturbance, chronic headaches, trigeminal neuralgia, idiopathic neuromuscular pathologies of head and neck, bruxism and severe depression. When the amalgam was removed the abnormal electrical potential within the dental restoration was no longer negatively influencing the nerve. The nerve returned to its normal state and the symptoms went away."
The Most Expensive Medical Mistake in The History of The World

Ei mulla tähän muuta... kunhan toin ajatuksen esille.

Vierailija
parantunut

Parantuneella on aina yksi vastaus kaikkeen. Nyt se vastaus näyttää vaihtuneen. Aivan yhtä hyvin halvautumiseen olisi vastaus voinut vielä muutama viikko sitten olla SI-naksuttelu. Onko addiktio vaihtunut pysyvästi.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Eikös herpekseen olen nykyään aika hyvin tehoavaa lääkettä sekä tablettina että voiteenakin. Tosin ei varmaan virusta tapa, vaan auttaa niitten rakkuloitten nopeaan paranemiseen.

Hermoille hyväksi saattaa olla myös sellainen vitamiinivalmiste, joka on tehty erilaisia B-ryhmän vitamiineja sisältäväksi. En tiedä auttaako halvaukseen, mutta sain aiemmin hermotupen tulehdukseen ja auttoi siihen kyllä.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
parantunut
Onko tuo bellin pareesi sama kuin Bell's Palsy?

"There has been some research on patients with symptoms of Bell's palsy, tinnitus, vision disturbance, chronic headaches, trigeminal neuralgia, idiopathic neuromuscular pathologies of head and neck, bruxism and severe depression. When the amalgam was removed the abnormal electrical potential within the dental restoration was no longer negatively influencing the nerve. The nerve returned to its normal state and the symptoms went away."
The Most Expensive Medical Mistake in The History of The World

Onhan se sama tauti. Tuskimpa kuitenkaan minulla on amalgaamista kiinni. Hampaissani kun ei ole paikkoja, ei amalgaamista, eikä muovista.

Uusimmat

Suosituimmat