Totuus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Lainaan Neale Donald Walschin kirjaa nimeltä Keskusteluja Jumalan kanssa. Kirja 3.

Minä sanon teille: tuntekaa totuus, niin totuus vapauttaa teidät.
Ei ole olemassa erillisyyttä. Ei toisistanne, ei jumalasta eikä mistään, mikä on.
Tätä totuutta toistan kerran toisensa jälkeen näillä sivuilla. Tämän huomautuksen teen moneen kertaan.
Toimikaa ikään kuin ette olisi erillänne mistään tai kenestäkään, niin parannatte huomispäivän maailman.
Tämä on KAIKKIEN AIKOJEN SUURIN SALAISUUS. Se on se vastaus, jota ihmiset ovat vuosituhansien ajan etsineet. Se on ratkaisu, jonka eteen ihmiset ovat tehneet työtä, ilmoitus, jota he ovat rukoilleet.
Toimikaa ikään kuin ette olisi erillänne mistään, niin parannatte maailman.
Ymmärtäkää, että voima on yhteistä, ei toisiin kohdistuvaa.

Savor

;):)

Sen minkä teemme toisillemme, teemme itsellemme.

Savor

Kommentit (13)

Vierailija

"Se puoli Jumalasta, jonka vain aivan erityinen olento pystyi luomaan, oli Jumala luojana.
Minä en ole teidän mytologioittenne Jumala enkä Jumalatarkaan. Minä olen Luoja - se joka luo. Silti haluan tuntea itseni oman kokemukseni kautta.
Aivan kuten tunnen oman täydelisyyteni lumikiteen kautta, uskomattoman kauneuteni ruusun kautta, samalla tavalla tunnen luovan voimani - teidän kauttanne.
Teille olen antanut kyvyn luoda kokemuksenne tietoisesti, ja se on minun kykyni.
Teidän kauttanne voin tuntea itsestäni kaikki puolet. Lumikiteen täydellisyys, ruusun uskomaton kauneus, leijonan rohkeus, kotkien majesteettisuus, kaikki se on teissä. Teihin olen sijoittanut tämän kaiken - ja vielä muutakin: tietoisuuden siitä.
Näin te olette tulleet tietoisiksi itsestänne. Ja näin teille on annettu suurin lahja, sillä olette saaneet olla tietoisia siitä, että olette oma itsenne. Juuri se minä olen.
Minä olen oma itseni, joka on tietoinen siitä, että olen minä.
Sitä tarkoittaa lause: olen se, mikä olen.
Te olette se osa minua, joka on tietoisuus koettuna.
Se, minkä te koette (ja minkä minä koen teidän kauttanne), on minä, joka luo minua.
Minä olen itseni jatkuvaa luomista."

Savor

Vierailija

Kyseisessä kirjassahan kirjailija oli kyllästynyt elämäänsä ja oli laittanut eteensä paperin johon kirjoitti kysymyksen, johon hänen ihmetyksekseen Jumala vastasi.

Tässä kolmannessa kirjassa Neale ihmettelee, miksemme voisi joskus lopulta vain jäädä sinne autuuteen, miksi pitää aina vain uudestaan aloittaa alusta.

Tähän hän saa vastaukseksi, ettei meidän pidä tehdä mitään, vaan olemme aina vapaat valitsemaan, minne haluamme mennä.
Ihminen voi siis halunsa mukaan palata mihin tahansa kosmisen kehän kohtaan.

"Neale: Sekin voi kuitenkin olla masentavaa. Emmekö me saa ikinä levätä? Emmekö saa ikinä jäädä oleilemaan nirvanaan? Onko meidät ikuisiksi ajoiksi tuomittu " tulemaan ja menemään", juoksemaan loputtomiin polkumyllyssä? Olemmeko ikuisella matkalla ei-minnekään?

Me hän: Niin se on. Se on suurin totuus. Ei ole mitään päämäärää, ei mitään tehtävää, eikä teidän tarvitse "olla" kukaan muu kuin se, mikä parhaillaan olette.
Totuus on, että mitään matkaa ei ole. Olette parhaillaan sitä, mitä pyritte olemaan. Olette jo siellä, minne pyritte.
Mestari tietää sen ja lakkaa siksi ponnistelemasta. Sitten mestari pyrkii auttamaan teitä muitakin lopettamaan oman kamppailunne samoin kuin tekin pyritte tekemään lopun toisten ponnistelusta sitten, kun saavutatte mestarin tason.
Tämä prosessi. Tämä kosminen kehä, ei ole mikään masentava polkumylly. Se on loistava ja jatkuva vahvistus Jumalan äärettömästä suurenmoisuudesta - eikä siinä ole mitään masentavaa.

Neale: Kyllä se edelleen tuntuu minusta masentavalta.

Me hän: Katsotaanpa saanko mielesi muuttumaan. Pidätkö seksistä?

Neale: Se on mahtavaa.

Me hän: Samoin ajattelevat useimmat ihmiset. No mitä jos sanoisin sinulle, että huomisesta lähtien voit harrastaa seksiä joka ikisen naimattoman ihmisen kanssa johon tunnet vetoa ja rakkautta. Tekisikö se sinut onnelliseksi?

Neale: Tapahtuisiko se vastoin heidän tahtoaan?

Me hän: Ei. Järjestäisin niin, että kaikki, joiden toivot nauttivan rakkauden inhimillisestä kokemuksesta tällä tavalla, haluavat tehdä niin. He tuntisivat suurta viehtymystä ja rakkautta sinuun.

Neale: Vau! hei - sovittu.

Me hän: yksi ehto vain on: sinun on pidettävä taukoa välillä. Et voi jatkaa toisen luota toisen luo ilman taukoa.

Neale: älä muuta sano!

Me hän: Voidaksesi siis kokea tällaisen ruumillisen yhtymisen autuuden, joudut kokemaan ainakin tilapäisesti myös sen, että et ole sukupuoliyhteydessä.

Neale: taidan ymmärtää, mihin tähtäät.

Me hän: Niin. Autuuskaan ei olisi autuutta, ellei olisi aikaa ilman sitä. Se on yhtä lailla totta sekä hegellisestä että ruumiillisesta autuudesta puhuttaessa.
Ei elämän kiertokulussa mitään masentavaa ole, iloa vain. Pelkkää iloa ja edelleen iloa.
Todelliset mestarit ovat aina riemukkaita. Mestarin tasolla pysytteleminen saattaa olla sinusta nyt houkuttelevaa. Silloin voit liikkua autuuden tilaan ja siitä pois ja olla silti aina iloinen. Iloinen voi olla ilman autuuttakin. Riemu syntyy jo pelkästään tiedosta, että autuus on olemassa."

Savor

Vierailija
borri317
Sun jutut on jatkuvasti uskonnollisempia.

borri317

En USKO että tila laajenee tai kaareutuu, vaikka fyysikot niin uskovatkin ja yrittävät saada kaikki muutkin USKOMAAN.

Keskusteluja Jumalan kanssa on mielenkiintoinen kirja ja OLETAN että siinä saattaa olla jotakin perää.

Savor

Vierailija

Vaikka totuus perustuu rakkauteen, ei rakkautta pysty kokemaan jos ei ole olemassa jotakin muutakin ja näin olemme kehittäneet asian jota ei oikeasti ole olemassa eli pelon.

Savor

Vierailija

Savor on löytänyt Jeesuksen

Savor luo minun ajatuksia kirjoittamalla tänne uskoon tulemisestaan.

Elviksellä ja Jeesuksella on yksi yhteinen piirre. Samalla tämä piirre löytyy meistä kaikista. Se on kuolemattomuus. Me elämme yhä, me elämme ikuisesti. Aina on joku joka ajattelee puolestamme ja tekee tekoja vuoksemme. Hallelujah :twisted:

Eihän sitä tiedä, vaikka Savor tai Ilkka Luoma olisi kuollut jo viikkoja sitten. Tietokone ohjelma suoltaa heidän juttujaan tänne nii ku liukuhihnalta

Vierailija
risat
"Eihän sitä tiedä, vaikka Savor tai Ilkka Luoma olisi kuollut jo viikkoja sitten. Tietokone ohjelma suoltaa heidän juttujaan tänne nii ku liukuhihnalta "

Savorin tapauksessa ei edes huomaisi, vaikka täysin sama juttu
tulisi välillä moneenkin kertaan.

Ilkka Luoma ilmeisesti avaa sanomalehdissä julkaisemattomat
yleisöosastolle tarkoitetut kirjoituksensa täällä tiedepalstalla..

Käyhän se niinkin.

Vierailija

Kolme kirjaa keskusteluja Jumalan kanssa ja kahdeksan kirjaa, joita edellisten kirjojen kirjoittaja suosittelee.

38 = iloista liikettä

1. Marianne Williamson: The Healing of America.

2. Thom Hartman: The Last Hours of Ancient Sunlight.

3. Barbara Marx Hubbard: Conscious Evolution. Awakening the Power of Our Social Potential.

4. Robert Theobald: Reworking Success.

5. James Redfield: The Celestine Vision.

6. Michael Lerner: The Politics of Meaning.

7. Daphne Rose Kingma: The Future of Love.

8. John Robbins: Diet for a New America.

Savor

Vierailija

Toinen mielen.. eh... mielenmuuttava kirja. A Course in miracles. Huomatkaa, että olen _vielä_ ainakin elossa, ja huomaan jo vähän mihin Savor tähtää... joten kirja ei voi olla ainakaan hengenvaarallista luettavaa, ja se lupaa ihmetekoja. "Haluatko sinä tehdä ihmeitä vielä", on toinen asia. Alan kuitenkin vakuuttua siitä, että en tahdo käyttää väärin ihmeitä sen sijaan, että ne väärinkäyttäisivät minua. Totuushan kuitenkin on, että vaikka minut bannattaisiin foorumilta, minua ei välttämättä voida bannata elämästä.

Vierailija
Kalle Korruptio
Vakaa, eli Liittynyt bannattu, seuraavaksi vuorossa: BUSHMAN & Savor

JAHA... haluat että kaikki toiveunesi toteutuvat

No, mistäs näitä tietää ..... NYT tuntuu
kuitenkin olevan puikoissa huomattavasti
kesää fiksummat execuuttorit

Vierailija

James Redfieldin yhdeksäs oivallus, kymmenes oivallus ja 11 oivallus ovat myös mielenkiintoista luettavaa.

Jos emme olisi luoneet pelkoa, jota ei ehkä oikeasti ole olemassa, emme voisi kokea hyvää niin hyvin. ;):)

Kymmenes oivallus kirjassa on puhetta pelosta ja siinä kysytään, että miksi pelko nousee tapetille juuri nyt. (itse kirja ilmestyi jo 10 vuotta sitten)

Kirjan henkilö vastaa näin.

"siirtymävaiheen kulttuurissa", minä sanoin, " vanhat itsestäänselvyydet ja näkemykset alkavat menettää merkityksensä ja kehittyä uusiksi perinteiksi, mikä aiheuttaa lyhyellä aikavälillä pelkoa. Toiset heräävät ja pitävät sisimmässään yllä voimaa antavaa rakkauden yhteyttä, jonka avulla he pystyvät kehittymään nopeammin. Samaan aikaan toisista taas tuntuu siltä, että maailma muuttuu liian nopeasti ja että olemme joutumassa eksyksiin. Heidän pelkonsa yltyy ja he yrittävät kasvattaa energiaansa komentelemalla toisia entistä ankarammin. Tämä pelon polarisoituminen voi olla erittäin vaarallista, koska pelokas ihminen pystyy keksimään verukkeita jyrkille toimenpiteille."

Savor

Uusimmat

Suosituimmat