Rakastuminen itsensä näköiseen henkilöön

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Luin kerran tieteen kuvalehdestä tai tiede-lehdestä että koiranomistajat usein valitsevat koiran joka muistuttaa heitä itseään. Onko ihmisten välisten suhteissa samaa?

Minulla on toistaiseksi yksipuolista rakkautta erästä naisihmistä kohtaan, ja kaverini huomautti että näytämme samoilta. Kielsin sen aluksi, mutta kun katsoin oikein tarkkaan, aloin nähdä pieniä yksityiskohtia, joissa muistutamme toisiamme.
Tämä taitaa olla tiedostamatonta ajattelua, mutta mikä funktio tällä on esimerkiksi evoluutiossa? Liittyy osaksi ihmisen vapaatahto viestiin.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Suvunjatkamisvietin tulisi suosia mahdollisimman erilaisia geenejä, sillä siten saadaan mahdollisimman monimuotoisia jälkeläisiä, siis evoluutio toimisi mahdollisimman tehokkaasti. Mutta, mutta. Itse en ainakaan näe mitään mielenkiintoa neekereitä tai etelämaalaisia kohtaan, vaan katselen vaaleita suomalaisia naisia

Vierailija

hajuaistimme on hyvä, me emme itse vain tiedä kaikkea.
naiset, jotka käyttävät ehkäisypillereitä, eivät mielestämme tuoksu niin houkuttelevilta kuin naiset, jotka eivät niitä käytä.
jokaikisessä kuppilassa ja räkälässäkin ilman ehkäisyä liikkeelläolevat naiset ovat houkuttelevampia. he tuoksuvat mahdollisilta emoilta.
seuratkaapa, johonkin aikaan kuukaudesta uroot puörivät jonkun naisen ympärillä, myöhemmin taas toisen ympärillä.
muurahaiset erittävät feromoneja. samaa myös me ihmiset teemme.

Vierailija

Onhan se luonnollista hakea kumppania, jonka kanssa on jotakin yhteistä (joskaan ei välttämättä ulkonäössä). Silloin synkkaa paremmin => paremmat mahdollisuudet lisääntymiseen.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Minulle ainakin aikana ennen pillereitä miehen tuoksu oli kaikki kaikessa. Pillereitä käytettäessä hormonaalinen hajuaisti tuntuu tylsistyneen. Muistan yhdenkin oikein mukavan nuorenmiehen, tyyppiä sellainen josta pidän, mutta... se ominaishaju ei natsannut ollenkaan. Ja poika oli kyllä ihan puhdas ja raikas, mutta kyse oli nimenomaan ominaistuoksusta. Näin se käy.

Ulkonäöstä en sitten mene sanomaan.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Olen huomannut kiinnostuvani miehistä joilla on samanlaiset silmät kuin itselläni. Outoahan se on, mutta kun katsoo aviopareja, niin usein jokin kasvojenpiirre on hyvin samanlainen. Jos ei silmät, niin nenä tai suu.

Rakastuessa haluaa tuntea yhteyttä toiseen, ja kai se on helpompaa, jos toinen näyttää melkein sukulaiselta. Perverssiä touhua.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Minusta tuntuu että naiset joihin rakastumme muistuttavat meitä itseämme osittain siksi, että me itse muistutamme äitejämme...

Oman nuoruudenrakkauteni kuva näyttääkin aika paljon äitini nuoruudenkuvalta.

Vierailija

ei ollenkaan perverssiä, vaan ymmärrettävää...
jotain samaa täytyy olla kuin itsessäkin, joillakin ulkonäkö tärkeämpi, joillakin muut asiat.
jonkunnäköisiä kriteerejä täytyy olla parinvalinnassakin.
ettei oltais valmiita ihan jokaisen kanssa lisääntymään.

Vierailija

Olen huomannut, että useimmat neekerit seurustelevat neekereiden kanssa, kiinalaiset kiinalaisten kanssa ja jopa Saku-Samakko seurustelee itsensä näköisen sammakon kanssa. Leijona seurustelee leijonan kanssa..

Oletteko nähnyt Kissaa joka yrittää hedelmöittää Lohen mätiä?????

Vierailija
cosini
Eikö teilläpäin liikuskele lohikissoja. ?
Pohojammaalla iätajat niitä ollu.

Ja mistäs lohikäärmeet ovatkaan tulleet?

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Jossain dokumentissa oli vuosia sitten todettu, että joukosta miehiä ja naisia voi helposti valita aviopuolisot kuvien perusteella. Valitaan vain toisiaan muistuttavat tai "saman tasoiset" ulkonäöltään. Seurailen puolisoitten olemusta usein testatakseni tuota. Ja hyvin näyttää pitävän paikkansa.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

HeinäSirkka???? Siinä vasta runkkari

HerneKeitto? Kyllä keittoo voi vetää naamariin, mut että ihan sillai lisääntyen, huis

LapaMato? Varmaan jotain jääkiekkoilijan ja Valtosen kimppakivan lopputuloksia

PölyPussi? Villakoiran ja PussiKarhun viritys

Isän Isä eli pappa???? Mää en halua oikeesti tietää TÄTÄ

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat