Mainonta ärsyttää — niin kuin pitikin

Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Jossain täällä keskustellaan siitä kuinka useaa nimimerkkiä kukin käyttää. Minä voin aihevalinnoillani todistaa, että olen edelleen se sama ja ainoa joka käyttää omaani.

No. Kotipaikkani paikallislehdessä oli tänään kokosivun mainos, naisen pää heleen järvimaiseman edessä. Nainen hymyilee, on hyvännäköinen, noin kolmikymppinen itsestään huolta pitävä. Miellyttävä naisen pää, sitä ei käy kiistäminen. Menestyvä kauppaketju mainostaa kauppaketjunsa menestystä nimellään ja koko sivun peittävällä naisenpäällä. Ei muuta. Koko sivulla.

Olen ymmärtänyt, että markkinoinnista vastaa alalleen koulutettua, asiakkaiksi toivottujen käytöstä, ihmisen ajattelua ja kulutustottumuksia ymmärtävää, kaiketi melko hyvin palkattua väkeä. Miksi ne näyttäytyvät minulle aina vain täysinä idiootteina?

On kaksi mahdollisuutta. He ovat oikeassa, myös minun suhteen. Oli tarkoituskin että tulen näin otetuksi koko sivun peittävästä hymyilevästä naisen päästä ja rekrytoin itse itseni jakamaan kauppaketjun naisille hymyn kirvoittavaa ilosanomaa esimerkiksi jollakin keskustelupalstalla, vieläpä niin ettei yhdestäkään tuotteesta, sen erinomaisuudesta tai edullisuudesta tarvitse kertoa minulle mitään. Erinomainen mainos.

Tai sitten. Satoja, tuhansia euroja maksava mainos paikallislehdessä on täysi susi. Se loukkaa lukijaa, saa minut vittuuntumaan kotipaikkani paikallislehteen, naisten päihin, kauppaketjuun, mainostoimistojen idiootteihin ja kaikkeen paskaan jota älytön, päättymätön, raivostuttava, pidäkkeettömästi minua aliarvioiva mainonta saa aikaan.

Silläkin uhalla, että tämä juuri oli yksi mainoksen tarkoitus ajattelin kysyä saako joku muu samanlaista iloa mainonnan nostattamasta raivosta kuin minä. Niin kauan kuin tämän vihan pyhyyttä vähänkään tunnen, minä lupaan olla ostamatta mitään tuon naisenpääkauppaketjun yhdestäkään liikkeestä.

Kässäsitsä? Kerro mainos joka ärsyttää ja tee vastaava lupaus joka osoittaa että kehitysviiveiset mainosmaakarit ovat väärässä. Onhan ne väärässä. Onhan. Tai jos olet yksi niistä, kerro mitä päissänne liikkuu. Minäkin kerroin, selvin päin.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Kommentit (9)

Vierailija
Olen ymmärtänyt, että markkinoinnista vastaa alalleen koulutettua, asiakkaiksi toivottujen käytöstä, ihmisen ajattelua ja kulutustottumuksia ymmärtävää, kaiketi melko hyvin palkattua väkeä. Miksi ne näyttäytyvät minulle aina vain täysinä idiootteina?

Minusta kaikki johtuu siitä, että et kuulu kohderyhmään etkä ymmärrä nuorison ihanteita. Annan sinulle käytännöllisen esimerkin vaari, mutta älä pökrää koneen ääreen.

Nuoret (suurin osa) = tyhmiä = tyhmä mainos
Niin ja mainostajat tietävät hyvin kenelle mainostavat eli kaljakittaaja - Kallelle ja ihq- Liisa miss sixty farkkutytölle.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005
Joker
Minusta kaikki johtuu siitä, että et kuulu kohderyhmään (...)

Kolkyt plus vee perheenäidin naama, ilme niin mairea että on saanut virkatut bikinit bingossa ja kupin ilmasta kahvia. Ettenkö kuulu kohderyhmään? Ei tuo mainos ole pissiksille suunnattu vaan tällaisista mainoksista huolimatta eloon jääneelle sukupolvelle kokonaisuudessaan.

Olen varma, että markkiknointikursseilla pään opetetetaan symboloivan ihmisläheisyyttä. Se että se on siisti pää kielii tietty hyvinvoipuudesta. Pää on hiljaa, hymyilee vain. Se tietää ja jukoliste sen ajatellaan tietävän myös että pohjimmiltasi sinä tiedät.

Lopun joutuu keksimään itse, mutta että ne todella ajattelee tuon menevän läpi. Naurettavuudelliskelettu saatana.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Muistan parikin ärsyttävää/nyttä mainosta, ja muistaakseni onnistuin jopa kampanjan ajan ja vähän jälkeenkin boikotoimaan kyseisiä tuotteita. Ai niin, yksikin automainos: en omista autoa vieläkään.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Mainokset ovat yleensä *Piip*, mutta nuo "Mulla on kaamee kapula", pelastavat mainosväen mainetta. Niin elämänläheisiä että.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

"Itävaltalainen hiuslaboratorio on kehittänyt shampoon joka antaa hiuksille voimaa koska olen sen arvoinen. Sen Full of Bull Shit molekyyli suojaa mahtavalta mönjältä. Katso kuinka sen ainutlaatuiset mikrosaksofonit tunkeutuvat hiustuppeen. Koko oloni on erillainen. Kylmät ja kuumat juomat. Neuropsykologini sanoi, että minulla on hymy perseessä. Ystävänikin huomasivat sen. Kyllä, suosittelen aivan kaikille."

Vierailija
tiäremiäs
....

Jospa heidän myyntiartikkeli onkin naisen suu ja muut aukot röyhelöineen. Ovat avanneet kurtisaani-tivolin

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

"Ei se nouse, vaikka muilla nousee!"

Kannattaako miehen huutaa tuota keskellä peltoa ja laittaa DNA-logo mainoksen alareunaan?
Vai käsitinkö idean taas väärin?

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Uusimmat

Suosituimmat