60% poliiseista skinheadeja?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

(kuva:Iltasanomat)

Kun kerran esim armeijassa palvelusohjeessa ei sallita sotilaille esim viiksiä, partaa tai pitkiä hiuksia, eikö myös poliisia tulisi ohjeistaa provosoivasta hiustyylistä?

Kiiltävä klani tuo useimmille mieleen uusnatsit, jota vaikutusta poliisivoimat tuskin haluavat ympäristöön luoda?
Poliisivaltiokäsite saa uutta virtaa kun poliisiyksilö muokkaa itsestään fanaattista ja pelottavaa kansanomaisen ja helposti lähestyttävän sijaan..?

Kuvitelkaa kuvassa näkyville sedille pilottitakit ja miettikää minkä reaktion se teissä aiheuttaa...?
Poliisi on ystävä. (?)

Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

Uskottavuus on niin pienistä ulkoisista piirteistä kiinni, kun on julkinen ammatti. Se voi olla tärkeäpää kuin työn sisältö.

Vierailija

Itse olen täsmälleen samaa mieltä.

Tyhmää tai ei, en luota kaljupäiseen poliisiin, vaan pikemminkin pelkään näitä hormonikimppuja. Siis ihan oikeasti pelkään, mikä ei ole minulle kovin tavanomaista. Olen tottunut siihen, että töissä ollessa känniläiset tai huumehörhöt saattavat tulla juttusille, mutta silti kaljupäinen poliisi on pelottavampi kun keskiverto huuhoilija.

Vierailija

Poliiseilla on helteilläkin melko kuumat virkapuvut. Jos jostakin kohtaa voi yrittää keventää, se on hiukset. Lähikamppailussa raggareiden kanssa ei vastapuoli saa ainakaan hiuksista kiinni. Jne. jne. Syitä lienee monia.

Vierailija
Tarkkailija
Poliiseilla on helteilläkin melko kuumat virkapuvut. Jos jostakin kohtaa voi yrittää keventää, se on hiukset. Lähikamppailussa raggareiden kanssa ei vastapuoli saa ainakaan hiuksista kiinni. Jne. jne. Syitä lienee monia.

Miksi poliiseilla sitten ennenvanhana oli siistit, asialliset hiukset, kiiltelevän skinhead-kuulan sijasta?

Oliko silloin kovastikin kylmempää tai vähemmän kamppailuja, joissa tartutaan hiuksista kiinni?

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä27002
Liittynyt13.5.2005

Mielenkiintoinen pointti Kunkulla. Itselläni on tapana kiskaista höylällä aina silloin tällöin tukka kokonaan poikki. Klanina on tottunut keräämään sekä paheksuttavia katseita että keräämään varovaisia pään nyökkäilyjä hieman erilaisista porukoista kuin jos tukka on päässä poikittain pystyssä. Toisaalta tuossa kesän alussa ostamani ihon myötäinen pinkki t-paita on toiminut tarkoitetulla tavalla kontrastina lyhykäiselle kuontalolle sikäli kun nyt on ollut kesäheiloja jokaiselle illanvietolle ja olenkin jo rohjennut miettimään sitä, että menisikö jokin my-Little-pony t-paita jo yli?

Joka tapauksessa vaikuttaa siltä, että vastaantulevalle urheilulliselle klanipäälle muodostetaan kohtalaisen selkeitä ennakko-odotuksia (riippuen takin/paidan väristä) ja en sitten tiedä voiko asiaan vaikuttaa muulla kuin sillä, että käyttäytyy puolestaan itse paremmin tai hankkimalla sen pinkin t-paidan. No, lyhyt tukka on joka tapauksessa uskomattoman helppohoitoinen ja sen edut tulevat todella arvoon tällaisina lämpöisinä kesinä.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija
meikämie
Tyhmää tai ei, en luota kaljupäiseen poliisiin, vaan pikemminkin pelkään näitä hormonikimppuja.

En ota kantaa siihen ovatko kaljupäiset poliisit popsineet sen todennäköisemmin jotain mömmöjä vaiko eivät. Mutta itse kaljuudesta/lyhyttukkaisuudesta sen verran, että et ilmeisesti tullut ajatelleeksi sellaista näkökulmaa että pitkiin hiuksiin on helppo tarttua. Jos joku liikaa hallusiogeenejä nauttinut työnvieroksuja käy kimppuun ja saa tukasta otteen, ei tästä ole ainakaan mitään etua kamppailua ajatellen. Tältä pohjalta ajatelleen luulen osan poliiseista pitävän lyhyttä tukkaa vain puhtaista käytännöllisyyssyistä.

EDIT: Jaaha, puusilmiltäni jäi huomaamatta peräti kahdessakin kohtaa olevan saman huomion. Sori.

Vierailija
Snipu
meikämie
Tyhmää tai ei, en luota kaljupäiseen poliisiin, vaan pikemminkin pelkään näitä hormonikimppuja.

En ota kantaa siihen ovatko kaljupäiset poliisit popsineet sen todennäköisemmin jotain mömmöjä vaiko eivät. Mutta itse kaljuudesta/lyhyttukkaisuudesta sen verran, että et ilmeisesti tullut ajatelleeksi sellaista näkökulmaa että pitkiin hiuksiin on helppo tarttua. Jos joku liikaa hallusiogeenejä nauttinut työnvieroksuja käy kimppuun ja saa tukasta otteen, ei tästä ole ainakaan mitään etua kamppailua ajatellen. Tältä pohjalta ajatelleen luulen osan poliiseista pitävän lyhyttä tukkaa vain puhtaista käytännöllisyyssyistä.

Väittäisin, että jos hörhö saa hiuksista kiinni, niin silloin poliisi on jo mokannut. Aika epätodennäköinen tapahtuma, kun poliiseille on pamput ja muut vermeet ja itsepuolustustaidotkin eri luokkaa kuin tavallisilla kansalaisilla.

Tuollaisen perusteen hakeminen on melkein epätoivoista...En vaan oikein usko sillä olevan todellisuuspohjaa.

Vierailija
ilaiho
Mielestäni on harvinaisen hölmöä tehdä jostain hiustyylistä noin suuri asia.

On se iso asia, jos se saa kansalaiset tuntemaan olonsa turvattomaksi poliisin nähdessään.

Vierailija
kunkku

Kuvitelkaa kuvassa näkyville sedille pilottitakit ja miettikää minkä reaktion se teissä aiheuttaa...?
Poliisi on ystävä. (?)

Suomessa ja muissakin pohjoismaissa on se ongelma että on olemassa "julkisesti" vain yhdenlaisia poliiseja. "Julkisesti" tarkoittaa tässä sitä että uniformu ei erota erilaisissa töissä olevia poliiseja tarpeeksi paljon.

Tilanne on huomattavasti selkeämpi esimerkiksi kaikissa välimeren maissa. Itse asun espanjassa ja täällä "paikallinen kaupunkipoliisi", Policia Local, on todellakin se ihmisiä avustava ja ystävällinen sekä helposti lähestyttävä henkilö ja liikkuu melkolailla suomalaisen poliisin asuun sonnustautuneena. Guardia Civil on sitten poliisi erikseen. Tämän ryhmän uniformu on harmahtavan-ruskea (oikeastaan sotilaallisempi) ja nämä hemmot partioivatkin sitten sen vuoksi että yrittävät ottaa kiinni sitä "pahempaa porukkaa". Paikallinen sanoo että näiden luo ei lähestytä, ampuvat ensin ja kyselevät sitten! Tämän lisäksi espanjassakin on tietty vielä erikoisjoukko pahimpien tapausten varalle (vrt. karhu) sekä muutamia muihin tehtäviin erikoistuneita poliiseja. Näistä mainitsemistani täällä kaikki, siis myös se ystävällinen kotipoliisimme, kantavat täysin julkisesti asetta (kuten myös lähes kaikki vartiointiliikkeiden vartijat!!).

Ehkäpä suomeenkin olisi otettava käyttöön vastaavantyylinen menetelmä. Erotetaan "ystävälliset poliisit" "pahoista poliiseista", niin sitten tietää keneltä mennä kyselemään tietä tai muuta vastaavaa ja toisaalta tietää että "ne toiset hemmot" ovat varmaan paikalla jonkin "terroristin vuoksi" ja heillä ei ole aikaa vastailla "hyvää päivää, kirvesvartta"-kysymyksiin.

Vierailija
On se iso asia, jos se saa kansalaiset tuntemaan olonsa turvattomaksi poliisin nähdessään

Samalla suomeen vain valkoihoisia? Tumma hipiä saa myös osan kansasta tuntemaan olonsa turvattomaksi.

Vierailija
meikämie
Väittäisin, että jos hörhö saa hiuksista kiinni, niin silloin poliisi on jo mokannut. Aika epätodennäköinen tapahtuma, kun poliiseille on pamput ja muut vermeet ja itsepuolustustaidotkin eri luokkaa kuin tavallisilla kansalaisilla.

Tuollaisen perusteen hakeminen on melkein epätoivoista...En vaan oikein usko sillä olevan todellisuuspohjaa.

En nyt tiedä onko se niinkään kaukaa haettua, sillä poliisihan joutuu tuon tuosta selvittelemään erilaisia ongelmatilanteita, eli toisin sanoen todennäköisyys joutua käsikähmään on merkittävästi suurempi kuin tavallisella tallaajalla.

Onhan poliisilla toki paljonkin erilaisia apuvälineitä, mutta eihän se turvasumutin/pamppu/tainnutin yleensä ole valmiiksi kädessä jos mennään esimerkiksi puhuttelemaan tai vaikkapa tarkastamaan jonkun maassa makailevan kuntoa. Jos tällainen sattuukin olemaan joku pikku-ukkoja näkevä nisti, niin hän voi muuttua anne-nukesta van dammeksi alle puolen sekunnin varoitusajalla.

Tai voihan selitys tietenkin olla aivan yksinkertaisesti puhdas katu-uskottavuus. Mene ja tiedä.

Vierailija

Selvyyden vuoksi: Me Kunkku olemme itsekin klanipää!!
Ei nyt ihan kiiltoaste mutta niin lyhyt, kuin koneella saa.
Leuassa rehottava parta tasoittaa hieman kontrastia...
Joten ennakkoluulot sikseen...
Kiiltoaste ei kuulkaa lapsukaiset ole mitenkään viileämpi, kuin ehta tukka.
Eikä myöskään helppohoitoinen!Tukka kasvaa uskomattoman nopeasti, ihan niin kuin partakin.Joka päivä pitää raakata, jos meinaa pitää klanina..
Kyse on samasta asiasta, kuin kulkeminen ilman paitaa.Ainakaan Kunkkua ilman paitaa kulkeminen ei viilennä, pikemmin päinvastoin...
Paljastamisessa on kyse jostain muusta, puhuttaessa niin kaljusta, kuin ilman paitaa kulustakin...

Mutta!

Koittakaapa ottaa siististä, ns "armeijatukasta" kiinni!?
Takaamme ettei onnistu!!

Tottakai palmikosta kiskominen onnistuu, mutta tokkopa monikaan kostaapeli semmoista pitäisi?

Tämä ketju EI ole suunnattu skinheadeja eikä poliiseja vastaan vaan tarkoituksena on herättää keskustelua ilmiselvästä inhimillisestä asiasta, MIELIKUVASTA!!

Vierailija

Järkytyksekseni olen saanut huomata, että skinheadien prosentuaalinen osuus ystäväpiirissäni on kasvanut tasaisesti sitä mukaa, kun ikää on tullut lisää

Kaikki kaljut ovat tietysti hakaristejä raaputtelevia natsiskinejä ja me pitkätukat imppaamme liimaa jos vain kirkonpoltoiltamme ja ekoterrorismiltamme joudamme, mikäli saamme sienipäissämme tuubit auki.

Mitä hiustyylien käytännöllisyyteen tulee, niin kokemusta on kertynyt kaljusta tähän täyspitkään reuhkaan ja on todettava, että käytännöllisin on kai se kalju, miinuspuolena kaljussa on kyllä sen kylmyys, pipo on survottava päähän jo alkusyksystä, toiseksi käytännöllisin on tämä pitkä malli, ei tule tielle, kun vaan laittaa ponnarille, eikä ole aiheuttanut ongelmiakaan, sillä minulla ei yleensä ole tapana painia poliisien, eikä kenenkään muunkaan kanssa hallusinogeenipäissäni työtävieroksuessani. Epäkäytännöllisin mielestäni oli se perus poikatukka, sai alvariinsa ravata parturissa köyhtymässä ja kampaus oli silti aina ylikasvanut mallistaan.

Mielenkiintoista olisi kuulla onko poliisien asenteista tehty objektiivita tutkimusta, ovatko poliisien asenteet sovinistisempia, rasisitisempia ja äärioikeistolaisempia, kuin kansalaisten keskimäärin. Mututuntumalta luulisin, että on, mutta luulo kun ei ole sen tiedon väärti. Olen kyllä tavannut mukavan poliisin ja mukavan varusmiesaliupseerin, molemmat ja ihka oikeasti!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat