Kannettavan tietokoneen kursorinohjainlevy

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ostin kannettavan puolivuotta sitten ja tämä on minun ensimmäinen tietokoneeni!

Olen kuitenkin jo nyt havainnut oikean käden etusormen 3. nivelen lievää kipua, lämpöä ja "lonksumista", kun liikuttelen sormea tuolla levyn päällä.
Ostin koneeni käytettynä voisikohan tällä olla mitään tekemistä asian kanssa.

Voinko haastaa jonkun oikeuteen? Koneen myyjän, maahantuojan vai valmistajan?
Uskaltaisinko ryhtyä käyttämään keskisormea etusormen sijaan?
paraneeko nivelten kulumat..
olen vasta 20 vuotias enkä haluasis vielä menettää työkykyäni

Kommentit (4)

Vierailija

Voinko haastaa jonkun oikeuteen.. Paraneeko nivelten kulumat.. en halua menettää työkykyäni.

No voi hellanlettas. Tuskinpa sinulle mitään elinikäistä vammaa on tuosta aiheutunut.

Käy nyt hyvä mies ostamassa ensitöiksesi edes kunnon hiiri siihen kannettavaasi. Ihme että olet noinkin kauan jaksanut säheltää sen karmean hiirenkorvikkeen kanssa.

Voitko edes olla tosissasi, taidat olla vain pelkkä trolli. Ja myönnän, menin halpaan. Mutta oli aivan pakko, senkin uhalla. Olisihan se kamalaa jos menettäisit työkykysi noin nuorena.

Terveisin,
Nimim. Don't feed the troll, it only gets bigger.

Vierailija

Tietysti oikeat nivelten ja luiden kulumat ovat elinikäisiä vaivoja, ja vaativat leikkausoperaatioita ja muita hoitoja, mutta silloin ole kyseessä enää mikään pieni kipu, vaan krooninen piinaava kipu, johon ei edes kipulääkkeet tahdo auttaa.

Puolen vuoden käytön jälkeen ei tuollaisia kuitenkaan vielä synny, vaan siihen tarvittava aika mitattaisiin jo lähemmäs kymmenissä vuosissa. Itse olen omistanut PC:n kymmenen vuotta, eikä ole tuollaisista nivelten kulumisista ole ollut tietoakaan.

Viime vuoden keväänä minulle kehittyi vasemman käden ranteeseen ylirasitusvamma. Jännetupen tulehdus tai vastaava. En osaa tarkempaa diagnoosia sanoa kun en ole lääkäri, enkä vaivautunut puoskarillekaan pikkuvaivan vuoksi. Vaivan hoito oli kuitenkin yksinkertaista:

1. Parempi ergonomia. Hommasin paremman tietokonepöydän, vanha rasitti rannetta huonon työskentelyasennon vuoksi.

2. Rasituksen välttäminen. Vähensin tietokoneen käyttöä kesän ajaksi, sekä vältin ranteeseen kohdistuvaa fyysistä rasitusta.

3. Lääkehoito. Sivelin ranteeseen päivittäin Zon-geeliä tai muuta vastaavaa lihas-, nivel- ja urheiluvammoihin soveltuvaa valmistetta.

Vaiva hävisi aika nopeasti, ja huomaamatta.

Ergonomia on kyllä tärkeää mitä tahansa töitä tehtäessä. Jos pitkään työskentelet vähänkin ikävässä asennossa, aiheuttaa se pidemmällä aikavälillä todennäköisesti ongelmia, jotka voi helposti välttää parantamalla ergonomiaa.

Vierailija

Niinpä niin. Ostin käytettynä kirppikseltä ison lekan ja olen jo vuoden verran huvikseni hakannut sillä kiviä murskaksi. Voisinkohan nyt haastaa jonkun oikeuteen kun selkä on tullut kipeäksi ja ranteitakin kolottaa?

Uusimmat

Suosituimmat