Omituinen "tajunnantila"

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen aivan lapsesta asti kokenut seuraavanlaisen ilmiön. Yhtäkkiä kaikki äänet alkavat kuulostaa jotenkin kovemmilta ja möykkäävimmältä. Minkäänlaisia näköhallusinaatioita ei tule, mutta esineitä katsoessaan niissä on jonkinlainen outo "pienuuden tuntu". Samoin päässä tuntuu pyörivän jonkinlainen "pyörremyrsky", vaikka mitään harha-ääniä ei kuulu. Tajunnantila ei estä mitään normaaleja toimintoja ja menee ehkä 10 - 30 minuutissa pois. Ilmiön koen ehkä kerran kuussa.

Mistä mahtaisi olla kyse. Mitään huumausaineita en ole koskaan käyttänyt.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija
Reptile
Väsymys.

Ilmiö ei liity mitenkään väsymykseen. Olen sen kokenut muistaakseni kaikkiin vuorokaudenaikoihin, niin pirteänä kuin väsyneenäkin.

Vierailija

Neurologilta kannattaisi kysyä. Nuo voivat lievinä olla melko yleisiäkin. Lapsen minulla oli joskus myös tuollaisia "kokoharhoja". Käsi tuntui unen rajamailla suuremmalta.

Vierailija

Kyseessä saattaa olla lievä ohimolohkoepilepsia (lue: pienen pieni aivosähköhäiriö). Tuntuuko "tajunnantilassa", että "aivan kuin aika hidastuisi tai nopeutuisi" eli muiden ihmisten tai omat liikkeet tuntuvat sinusta hyvin nopeilta?

Tämä ei liity mitenkään kertomasi tilan hetkeen mutta jos olet kokenut unihalvausta vastaavia tiloja herätessä tai nukahtaessa niin se vahvistaa epäilyäni.

Kyse voisi myös olla verenkiertohäiriöstä, lievästä anemiasta.

Vierailija

Entäpä kun häiriö onkin sinun laajenemisessa, jolloin sinusta avautuvat energia-aallot taivuttavat enemmän äänen paineaaltoja sinua kohti, samalla kun ne kuorivat sinua kohti tulevia fotoneja normaalia tehokkaammin?

Savor

;):)

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Myös minulla on tuollaisia tiloja, päässä pyörii mutta silti voi ihan tavallisesti jatkaa esimerkiksi työskentelyä.

Se saattaa napsahtaa ihan yllättäen. En ole koskaan osannut miettiä mistä johtuisi. Enkä ole kokenut mitenkään ikäväksi asiaksi. Jotenkin rentouttavaa ja seesteistä meininkiä. Josku 2004 vuoden lopussa oli viimeksi tälläinen tilanne.

Vierailija

Muistan joskus opiskeluajoilta, kun tuijotti opettajaa flegmaattisena, hänen päänsä alkoi näyttää suuremmalta ja suuremmalta. Sitten piti vähän aikaa katsella muualle, jotta näkymä normalisoitui.

Vierailija

Kun join resilaria, niin autolla ajo parani, koska kaikki tuntui liikkuvan hitaampaa. Sitten päätin ottaa varovaisemmin, kun tuli yht'äkkiä sekava ja hämärä olo.
Muutenkin tuntui siltä, kuin olisi ollut hieman nousuhumalassa pöhnässä. Myöhemmin illalla menin abc:n vessaan oksentamaan ja osa oksennuksesta meni pöntön reunoille. Piakkoin alkoikin tulla kova ulostushätä ja menin toiselle pöntölle. Siinä kun istuskelin pöntöllä, niin joku mies tuli viereiselle pöntölle. En voinut pidätellä naurua, kuullessani miehen sanovan: "voi saatana!". Sitten kun tajusin, että vessassa on vain kaksi pönttöä, niin alkoi naurattamaan enemän. Hetken päästä tajusin, että taitaa sitä kaveria vituttaa ja ihmetyttää, niin se vasta naurattikin.
Voi olla kivaa mennä pöntölle jossa on ruskeaa oksennusta ja viereisestä kopista alkaa kuulumaan naurun räkätystä.
DXM ei siis heikennä ajotaitoa, siinähän ei ole kolmiota.

Vierailija
Heppu
Olen aivan lapsesta asti kokenut seuraavanlaisen ilmiön. Yhtäkkiä kaikki äänet alkavat kuulostaa jotenkin kovemmilta ja möykkäävimmältä. Minkäänlaisia näköhallusinaatioita ei tule, mutta esineitä katsoessaan niissä on jonkinlainen outo "pienuuden tuntu". Samoin päässä tuntuu pyörivän jonkinlainen "pyörremyrsky", vaikka mitään harha-ääniä ei kuulu. Tajunnantila ei estä mitään normaaleja toimintoja ja menee ehkä 10 - 30 minuutissa pois. Ilmiön koen ehkä kerran kuussa.

Mistä mahtaisi olla kyse. Mitään huumausaineita en ole koskaan käyttänyt.

Itselleni on tullut monesti samanlainen tunne, mutta se on mennyt nopeammin ohi, ehkä noin minuutissa.

Vierailija

Minulla oli myös nuorempana vastaavaa, eli kaikki näytti muutamankymmenen sekunnin ajan jotenkin etäiseltä. Nykyään tätä tapahtuu hyvin harvoin.

Vierailija
Tollukka
Minulla oli myös nuorempana vastaavaa, eli kaikki näytti muutamankymmenen sekunnin ajan jotenkin etäiseltä. Nykyään tätä tapahtuu hyvin harvoin.

kokeileppa tuota DXM:ää, niin ei tarvi vain tyytyä muistelemaan sellaisia aikoja.

Vierailija
Tuppu L
Tollukka

kokeileppa tuota DXM:ää, niin ei tarvi vain tyytyä muistelemaan sellaisia aikoja.

Saako sitä ilman reseptiä? Täytyypä kokeilla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat