Dollarin kurssikehitys

Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Miten uskoisitte USA:n dollarin kurssille käyvän lähiaikoina suhteessa euroon?

Tässä on euron kurssin kehitys dollariin nähden viime vuosien ajalta (vihreä käyrä).

Viime aikoina dollari on siis selvästi heikentynyt euroon nähden.

Minulla on rahaa ulkomaisella dollaritilillä ja odottelen oikeaa hetkeä siirtää rahat suomalaiselle euro-pankkitililleni. Pitäisikö tehdä se nyt vai odotella esim. Irakin operaation päättymistä tai jotain muuta joka voisi nostaa dollarin arvoa suhteessa euroon?

Kommentit (12)

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

Suositan odottamista Ding Ding, näin ainakin minä olen tehnyt jo vuosia, sillä monilta matkoiltani on laukun/taskun pohjaan jäänyt aika kasa dollareita (ja kasa tuntuu kasvavan alati), lienee jotain tuhansia jo. Ja laiska kun olen, niin en ole niitä pankkiin asti jaksanut kantaa tai muutenkaan sijoittaa vaan säilön niitä. !

Dollarin kurssi on ollut alamaissa, joten en ole niitä euroiksi muuttanut, enkä vielä vähään aikaan muuta. (Mikä on tuo vähä aika, en tiedä!)

Lisäksi luulen että tämä kehitys jatkuu, jatkuu, jatkuu.....

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

Vierailija
Ding Ding
Miten uskoisitte USA:n dollarin kurssille käyvän lähiaikoina suhteessa euroon?

Tässä on euron kurssin kehitys dollariin nähden viime vuosien ajalta (vihreä käyrä).

Viime aikoina dollari on siis selvästi heikentynyt euroon nähden.

Minulla on rahaa ulkomaisella dollaritilillä ja odottelen oikeaa hetkeä siirtää rahat suomalaiselle euro-pankkitililleni. Pitäisikö tehdä se nyt vai odotella esim. Irakin operaation päättymistä tai jotain muuta joka voisi nostaa dollarin arvoa suhteessa euroon?

http://www.netdania.com/ChartApplet.asp?symbol=EURUSD

Tuolta näkyy historiaa kahdenkymmenenneljän vuoden takaa.
Ihan pelkästään käyrää seuraamalla dollarin pitäisi stabiloitua 2-3 vuoden sisään 1.1 - 1.15 taalaan per euro.

Hurjimpien arvioiden mukaan taala putoisi viela 1.4 - 1.8 tasolle, mihin en itse usko.

Kauppalehden palstalla tämä kyssäri saisi varmaan yhtä paljon asiantuntevaa spekulaatiota, kuin asiantuntematontakin.

Millä aikajanteellä ajattelit kotiuttaa? Taalatileillä on paremmat korot jos meinaat ihan käteisenä pitää.

Jos analyytikoja on uskominen niin taala putoaa vielä. Tosin minä en analyytikoihin usko.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Eetu
Millä aikajanteellä ajattelit kotiuttaa? Taalatileillä on paremmat korot jos meinaat ihan käteisenä pitää.

Periaatteessa minulla ei ole kiirettä kotiuttaa, mutta tietenkin rahantarve on nyt nuorempana suurempi kuin vanhempana kun asuntolaina painaa juuri nyt päälle. Mielelläni kotiuttaisin ainakin osan jo tänä vuonna. Sille tilille toivottavasti tulee lisää rahaa tasaisesti, vaikka summat nyt eivät järin suuria olekaan.

Rahani ovat Netellerissä, ja ainakaan heidän kotisivuiltaan en löytänyt tietoa mistään korosta. Netellerhän on ns. e-wallet -rahansiirtotili.

http://about.neteller.com/aboutneteller/

Vierailija
Ding Ding
Eetu

Periaatteessa minulla ei ole kiirettä kotiuttaa, mutta tietenkin rahantarve on nyt nuorempana suurempi kuin vanhempana kun asuntolaina painaa juuri nyt päälle. Mielelläni kotiuttaisin ainakin osan jo tänä vuonna. Sille tilille toivottavasti tulee lisää rahaa tasaisesti, vaikka summat nyt eivät järin suuria olekaan.

Rahani ovat Netellerissä, ja ainakaan heidän kotisivuiltaan en löytänyt tietoa mistään korosta. Netellerhän on ns. e-wallet -rahansiirtotili.

http://about.neteller.com/aboutneteller/

Voit avata USD tilin suomessa. Siirrät sinne rahat ja väännät euroiksi sopivan sauman tullen. Määräaikaisilla valuuttatileillä maksetaan parempaa korkoa kuin eurotileillä. Talletusajat voi itse määrittää normaalisti välillä 1kk - 2 vuotta. Summasta ja talletusajasta riippuu minkälaista korkoa saa. Taalatilin korot vetelee jo kilpaa lainan korkojen kanssa.

Jos uskoo taalan vahvistumiseen ja niin käy, voi netota sievästi koroillla ja valuutan vahvistumisella.

Tee kuitenkin omat ratkaisusi. Usein ammattilaistenkaan neuvot eivät ole kovin luotettavia, jopa tahallisesti vääriä. Älä ainakaan mene suoraan uskomaan mitä pankin sijoitusneuvoja sanoo vaan kaivele tietoa myös muualta.

Vierailija

Ehkä vähän sivuun aiheesta, mutta Venäjällä ihmiset - rikkaimmat ainakin ovat ulkomaalaisen valuutan perään, joten kannattaa joskus mennä käymään ja ansaita. (Samalla voi ostaa jotain halpisroinaa ja myydä sen täällä) Euroa siis halutaan eikä dollari varmaan kelpaa.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Kauppalehden keskustelupalstoilta on vähän vaikea saada selvyyttä dollarin tulevaan kurssikehitykseen. Aika pessimistisiä siellä ollaan, joten taidanpa kotiuttaa suuren osan rahoistani tällä viikolla varmuuden vuoksi ja ellei mitään erikoista tapahdu niin kotiuttelen tasaisesti kuukausittain tästä eteenpäinkin.

Vierailija
Ding Ding
Kauppalehden keskustelupalstoilta on vähän vaikea saada selvyyttä dollarin tulevaan kurssikehitykseen. Aika pessimistisiä siellä ollaan, joten taidanpa kotiuttaa suuren osan rahoistani tällä viikolla varmuuden vuoksi ja ellei mitään erikoista tapahdu niin kotiuttelen tasaisesti kuukausittain tästä eteenpäinkin.

Jokainen tekee itse niinkuin parhaaksi katsoo. Tolla tavalla minimoit riskiä. Kauppalehdenkin palstalla useimmat ihmiset kuvittelevat tietävänsä asioista ja vaikka tietäsivätkin tekevät vääriä johtopäätöksiä.

Itsellä on iso osa käteisestä taaloina, kun suhdanteet on sellaiset, että mitään "halpaa" ostettavaa ei juuri löydy.

Vierailija

Kuten jo sanoin, kuluttakaa taalanne jenkeissa

Siella niiden arvo on entinen eika EU komukoiden maarittama.

BUSHMAN lahtee viikon lopulla tekemaan juuri nain

Wolf
Seuraa 
Viestejä820
Liittynyt29.5.2005

Kanadanmajavan kurssi on vakaa ja turvallinen kuin häntäsi on voimakas.
Ei syytä huoleen, se on lisäksi kultasidonnainen ja kuten tiedämme jalometallien kurssit ovat tänä(kin) vuonna nousseet huimasti.

Noin kun omistan hopeakolikoita kilokaupalla, olen aika onnellinen.

Toisaalta taas minulla on repullinen tugrukeja ja mongoja, joilla ei täällä pallonpuoliskolla ole juuri arvoa, mutta ovat kivoja kuva-aiheiltaan.

Navigare necesse est, vivere non necesse (Cicero)

Uusimmat

Suosituimmat