Seuraa 
Viestejä45973

Olis hyvä uudistus näin ekologisessa, ekonomisessa ja kansanterveydellisessä mielessä maksaa yli 10 km töihin tahi opiskeluun pyöräileville hieman tukea. Tuki voisi olla 30-75 euroa kuukaudessa, kenties vähemmänkin tai jopa enemmänkin. Suuria valtateitä voisi antaa enemmän pyöräilijöiden käyttöön. Suomi olisi vähemmän riippuvainen öljystä, mutta kenties enemmän japanilaisista Nishiki - pyöristä. Ihmisillä esiintyisi vähemmän ylipainoa ja liikennepäästöt vähenisivät. Myöskin teollisuuspäästöt (öljynjalostamot jne.) vähenisivät.

10 kilomteriä reipas nuori voi pyöräillä noin 20 minuutissa ja vähän vanhempi aikuinen 30 minuutissa.

Sivut

Kommentit (33)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hyvä että ideoita on. Kerropas Jokeri seuraavaksi, että mistä se rahat sitten repäistään, ja miten tuollaista tukea voi anoa? Miten sitä valvotaan jne.

EDIT: Ja joo... Miten niille pyörille tehtäisiin tilaa valtateille?

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031

Tervelliselle ruoalle on ehdotettu verohelpotuksia, mutta se kaatuu siihen että moinen on jonkin EU:n lain vastaista.

Esko Aho on ehdottanut että oman terveytensä itse tuhoavat ihmiset joutuisivat itse maksamaan terveydenhoitokulunsa, mutta kyseiset ihmiset kiihkeästi vastustavat tällaista toimenpidettä ja heitä on paljon.

Tässä maassa on aika vaikea saada aikaan mitään konkreettista, jolla ihmisiä kannustetaan terveisiin elintapoihin taloudellisin kannustimin, koska laki kieltää sen tai sitten maksajiksi joutuvat epäterveellisesti eläjät eivätkä he siihen suostu.

ilesoft
Hyvä että ideoita on. Kerropas Jokeri seuraavaksi, että mistä se rahat sitten repäistään, ja miten tuollaista tukea voi anoa? Miten sitä valvotaan jne.

EDIT: Ja joo... Miten niille pyörille tehtäisiin tilaa valtateille?

Vastaan nyt kahteen kysymykseen. Nostetaan autoveroa ja pakotetaan liikuntakykyiset ihmiset liikkumaan enemmän ja kuluttamaan vain luonnon omaa kemiallista energiaa ts. hernesoppaa ja puuroa. Ja tämä voisi koskea kaikkia eikä pelkästään rahvasta, joten Liliuskin voisi ajaa kultapyörällä, jossa olisi aidosta platinasta tehdyt vaihteet ja timattiupotuksilla kirjoitettu LILIUS. Ei tämä ole terveysfasismia, vaan tervettä kansalaisista huolehtimista.

Teje
Pähkäilin tässä, että vastaanko lyhyemmän vai pidemmän kaavan mukaan. Päädyin siihen lyhyempään.

Edit: Typo.

Pienistä puroista syntyy iso joki - kuten on tapana sanoa.
On varmaankin huono verrata näitä asioita, mutta kidutuskin kiellettiin, koska se etäännytti ihmisiä täydellisestä maailmasta eikä se mielestäni ollut mikään
luxus - kohtelua halajavien ihmisten valittamista - niin kuin keskiajalla luultiin.

Joker
ilesoft
Hyvä että ideoita on. Kerropas Jokeri seuraavaksi, että mistä se rahat sitten repäistään, ja miten tuollaista tukea voi anoa? Miten sitä valvotaan jne.

EDIT: Ja joo... Miten niille pyörille tehtäisiin tilaa valtateille?


Vastaan nyt kahteen kysymykseen. Nostetaan autoveroa ja pakotetaan liikuntakykyiset ihmiset liikkumaan enemmän ja kuluttamaan vain luonnon omaa kemiallista energiaa ts. hernesoppaa ja puuroa. Ja tämä voisi koskea kaikkia eikä pelkästään rahvasta, joten Liliuskin voisi ajaa kultapyörällä, jossa olisi aidosta platinasta tehdyt vaihteet ja timattiupotuksilla kirjoitettu LILIUS. Ei tämä ole terveysfasismia, vaan tervettä kansalaisista huolehtimista.
Autoilua verotetaan jo nykyisellään ihan tarpeeksi. Murto-osa kerätyistä varoista tulee takaisin autoilijoille tiehuollossa. Jotkut tarvitsevat sitä autoa, ja heidänkö pitäisi sponsoroida kaupunkilaiset pyöräilemään vai?

Vastaa nyt vielä noihin muihin kysymyksiinikin, eli miten tuensaajaa valvotaan, että hän todellakin sotkee sillä konkelillaan, eikä käytä esim. julkisia. Miten pyöräilijöille tehdään lisää tilaa valtateille?

EDIT:Muuten hauskasti muuttui porkkanasi kepiksi. Alkuperäinen ideasi oli ilmeisesti tarjota porkkanana tukea pyöräilijöille. Nyt kuitenkin olet pakottamassa ihmiset pyöräilemään. Ilmeisesti verottamalla niin paljon ettei rahvaalla olisi enää varaa autoilla?

Hyvät sulle.

anklebone
Seuraa 
Viestejä475
Joker
Suomi olisi vähemmän riippuvainen öljystä, mutta kenties enemmän japanilaisista Nishiki - pyöristä. Ihmisillä esiintyisi vähemmän ylipainoa ja liikennepäästöt vähenisivät. Myöskin teollisuuspäästöt (öljynjalostamot jne.) vähenisivät.

hmm.. Teollisuuspäästöt öljynjalostamisen osalta saataisiin tippumaan jos Suomi lopettaisi sen ylituotannon, jota se harrastaa vain saadakseen myytyä öljyä Amerikkaan. Tämän asian yhteydessä väkisinkin tulee mieleen, että miksi ihmeessä polttonesteiden hinnat ovat mitä ovat, kun ylituotantoakin on jopa niin paljon, että sitä voidaan pilkkahinnalla ulkomaillekkin kärrätä??
Aikamoinen dilemma, ai mutta.. eipäs olekaan, tämä johtuu vain ja ainoastaan valtaa pitävän eliittiporukan ahneudesta ja rahanhimosta sekä sadistisesta tarpeesta riistää "alemman kastin" ihmisiä..

Olisi paljon parempi roikkua puussa ja syödä banaania.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164

voitaisiin huokeaan hintaan tarjota konkreettisesti vähätasapainoisille ihmisille ... eli meille, joilla on ongelmia hallita kaksipyöräistä fillaria. Kolmipyöräisiä aikuisten leipämoottorietenijöitähän myydään jo mutta niitten hinta huimaa.
Sitä paitsi tukevaan kolmipyöräiseen ajokkiin voi helposti kiinnittää suurenkin tavaratelineen kahden pyörän yläpuolelle! Mukana kulkevat niin kompuutterit, lähiön lasten koululaukut kuin ostoksetkin. Sadesuojankin voisi joku propellihattu kolmipyöräfillariin suunnitella sekä toteuttaa...

Hitsi Piru N.! Minäkin olen ankarasti haaveillut kolmipyörästä, mutta hintaan se kaatuu. Kakspyöräisellä taas Mummo.

Invalidien kuolinpesähuutokauppojakaan ei taida usein eteen osua.

Hollannissa taitaa olla pyöräilyn dominoima liikennekulttuuri. Ilmastolliset ja maastolliset olosuhteet suosivat pyöräilyä. Asukastiheyskin on suurempi, eli olosuhteet ja kulttuuri tukee pyöräilyä. Se ei siis ole pelkkä tahdon asia.
Suomen olosuhteet rajoittavat pyöräilyä merkittävästi. Vain idiootti olisi tukematta pyöräilyä, jos olosuhteet olisivat hyvät.
Toisaalta Englannin ilmasto suosisi pyöräilyä, mutta siellä se on vähäistä. Sen selittää vain kulttuurin erillaisuus.
Suomessakin on pyöräilysäät puolet vuodesta, mutta tarvitaan korvaava väline talvikaudeksi. Vain muutama prosentti pyöräilijöistä ajaa talvella.
Heikki Kuva: "Pyöräilyn puolesta", on hyvä kooste pyöräilystä. Kirja voi löytyä kirjastoista.

ilesoft
Autoilua verotetaan jo nykyisellään ihan tarpeeksi. Murto-osa kerätyistä varoista tulee takaisin autoilijoille tiehuollossa. Jotkut tarvitsevat sitä autoa, ja heidänkö pitäisi sponsoroida kaupunkilaiset pyöräilemään vai?



Entäs kaikki astmapotilaat, jotka hengittelevät hädissään astmapiippua, kuka heidän hoitonsa ja piippunsa maksaa?

Vastaa nyt vielä noihin muihin kysymyksiinikin, eli miten tuensaajaa valvotaan, että hän todellakin sotkee sillä konkelillaan, eikä käytä esim. julkisia. Miten pyöräilijöille tehdään lisää tilaa valtateille?



Laitetaan jokaiseen pyörään kilometrimittari, jota tarkistetaan aina kuukauden välein. Voisi muuttaa tuon kilometritaksaksi eli maksetaan ajetuista kilometereistä. Auton omistajille voitaisiin tehdä lisälaite, joka pistää euroja näytölle aina, kun automies tankkaa bensiiniä.

Ilmeisesti verottamalla niin paljon ettei rahvaalla olisi enää varaa autoilla?



Aivan juuri niin. Parkkipaikat vievät tilaa.
Autot saastuttavat, vievät raaka-aineita, auto-onnettomuuksissa kuolee ihmisiä. vähentävät ihmisten terveyttä ja muuta mukavaa.

Hyvät sulle.

Aivan, olen paskiainen, hirviö, joka kieltää ihmisten perusoikeudet autoiluun, joka tuo ihmisille vapautta ja turvallisuudentunnetta.

Joker
Aivan, olen paskiainen, hirviö, joka kieltää ihmisten perusoikeudet autoiluun, joka tuo ihmisille vapautta ja turvallisuudentunnetta.

Ainakin autoilu tappaa ja vammauttaa päivässä enemmän ihmisiä, kuin sudet tai venäjän maastopalot kautta aikojen. Puhumattakaan vielä pakokaasuista ja tiepölystä.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3265
Mummo
Invalidien koulinpesähuutokauppojakaan ei taida usein eteen osua.

Jos osuukin, kolmipyörä voi olla ilkeässä solmussa...

Yhteiskunnan keinot edistää haluamiaan asioita ovat monet. Mikäli poliittista tahtoa pyöräilyyn kannustamiseen löytyy, pyöräteitä rakennetaan lisää ja kaupunkien keskustoihin varataan enemmän kävely- ja pyöräilykatuja. Konkreettisesta tekemisestä syntyy suopeampi ilmapiiri ja suuretkin muutokset ovat mahdollisia.

Autoilun verottamista en kytkisi pyöräilyn kehittämiseen; niin luotaisiin turhaa jännitetä ihmisten välille. Kumpikin kulkuneuvo mahtuu hyvin ajelemaan samoillakin raiteilla.

Helsinki on jo kauan kehittänyt pyörätieverkkoaan ja julkaisee säännöllisesti pyöräilykarttoja. Myös julkinen liikenne toimii täällä hyvin.

Mutta suurin osa suomalaisista tarvitsee autonsa. Toivottavasti etanolipolttoaineet yleistyvät, saasteet vähenisivät silloin reilusti.

Joku taisi valitella kalliiden kolmipyörien hintaa, paljonko ne maksavat ?
Miksi se on kallis ? Ja mihin verrattuna se on kallis ?

Tässähän se ensimmäinen ongelma tuleekin vastaan. Henkilö haluaisi pyörän (myös muut harrastusvälineet sopivat tähän), käydään katselemassa välineitä ja lopulta päädytään siihen että liian kallista ja kurvataan henkilöautolla kohti kotia. Ja harrastusvälineen hinta olisi ollut loppujen lopuksi mitä ? tankillisen hinta ? Kahden tankillisen hinta ? Vuoden vakuutusmaksujen hinta ?

Hei haloo !!!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat