ArKosille todiste Harvardista, jäävätkääpäs kypäräpääpapit!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tämän päivän palstan uutinen ihan Harvardista, missä myös Esko Aho kerran opiskeli, ilmoittaa, että sähköinen voima eli sähkömagneettinen voima onkin vain sadamiljoonasosa siitä mitä on luultu. Tästä seuraavat päätelmät elektronin energiasta ja nopeudesta atomissa. Kun on ilmoiteltu, että elektronin nopeus atomin radalallaan on 300 km/s, minkä minä sanon Maan avaruusnopeudeksi, se nyt laskennallisesti 30 m/s
on jo samaa suuruusluokkaa, jonka minä olen johtanut värähdysluvusta radio- ja mikrosäteilyn rajalla 10 mrd/s eli " aallonpituutena" 3cm, ja tästä seuraavasta kierrosluvusta.

Kun uutisessa puhutaan atomin löysyydestä, se ei koske vain protonin ja elektronin välistä sähköistä vaikutusvoimaa, vaan myös niiden rakennetta. Mitään luultua mahtavaa sidosvoimaa ei ole olemassakaan, vaan protonin pitää koossa pikku asteroidin veroinen vetovoima, ynnä tasaa palloksi ja tarkkaan kokoon myös värinä.

Mutta kaikki kypäräpääpit, myös nääsvasemmistolaiset, älkää toki antako
periksi, vaan jatkakaa jääväämistä ja vähättelyä kurjaan loppuunne saakka. Ja noita paatuneita konnia seuraava kypäräpääpappinuoriso, kiertäkäätten edelleenkin tarkasti viestini. Kodon, uskonnon, Isänmaan ja Euroopan Uuden Järjestyksen puolesta, Perkele! Sitä tunnusta huutakaa vielä silloinkin, kun olette arkussa, joka kuoltuanne maan poveen lasketaan.

Sivut

Kommentit (57)

hmk
Seuraa 
Viestejä867
Liittynyt31.3.2005
ArKos itse
Tämän päivän palstan uutinen ihan Harvardista, missä myös Esko Aho kerran opiskeli, ilmoittaa, että sähköinen voima eli sähkömagneettinen voima onkin vain sadamiljoonasosa siitä mitä on luultu.
(loput klipattu...)

Uutinen kylläkin sanoo:
”Meillä ei ollut aavistustakaan, että elektronit atomeihin sitova energia on miljoonasosa prosenttia oletettua pienempi - kyse on valtavasta energiasta, kun ottaa huomioon kaikki universumin atomit."

Siis jos ennen on luultu, että energia on 1, niin uusien mittaustulosten mukaan se onkin
(1 - 1%/1000000) = 0,99999999.

Eli ei se nyt niin HIRVEÄSTI sitä voimaa tahi sidosenergiaa pienennä...

In so far as quantum mechanics is correct, chemical questions are problems in applied mathematics. -- H. Eyring

Vierailija

Noin pieni ero olisi täysin merkityksetön esiteltäväksi. On vain uutinen saanut sanamuodon, joka usein lipsahtaa tieteelliselläkin tasolla.
Vrt. sanamuoto " kaksi kertaa suurempi". Oikeakileisesti sen pitösi tarkoittaa kolminmkertaisuutta eli 300 prosentia, mutta hyivn usein
se tarkoitta kaksinnkertaista. Tai onko " puolta suurempi" 150 vai 200
prosenttia?

Vaan saas nähdä, vääntävätkö palstan ainakin nääsvasemistolaiset kypäräpäät tästä tärkeän poninitn eli kohdan?

Eihän kukaan ole niin paha työmiehen sortaja ja kateellinen tälle kuin toinen työmies.

Tartu kiinni, oikea työmies!

Vierailija
ArKos itse
Noin pieni ero olisi täysin merkityksetön esiteltäväksi. On vain uutinen saanut sanamuodon, joka usein lipsahtaa tieteelliselläkin tasolla.

Taisi lipsahdus nyt tapahtua Arkosille itselleen.

veijo
Seuraa 
Viestejä178
Liittynyt10.6.2006
ArKos itse
Voi, voi, voi, kun on se John Carter tyhmä eikä onnikaan ole hänelle myötä. Juuri eilen hän julisti sähköisen voiman suuruutta. Tämän päivän uutinen pastalla mutta Harvardista saakka, jossa Esko Ahokin kerran opiskeli, ilmoittaakin, että atomin sähköinen vaikutusvoima on huomattavasti löysempi kuin on luultu,

se onkin vain 1/ 100 000 000 siitä mitä on luultu. Ja johdamme tästä suhteesta elektronin uuden nopeuden, siis energian suorassa suhteessa nopeuden neliöön.

Elektronin nopeus 1/ 10 000 siitä mitä on luultu. Kun on luultu sen olevan luokkaa 300 km/s, minkä minä sanon Maan avaruusnopeudeksi, jää jäljelle 30 m/s. Tämä on suuruusluokka suunnilleen, kuten on protonin ulottuvuus 10^-15 m, elektronin etäisyys 10^-10 m, ja ilmoittamani elektronin nopeus 10 m/s. Toistaiseksi tieto noista asioista on vielä epätarkkaa, mutta sitä kuitenkin on oikean suuruusluokan toteamiseen.

[size=150:322aa908]Ja sitten itse uutinen:[/size:322aa908]

http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=2650

Atomit luultua löyhempiä
Harvardin yliopistossa tehty koe paljasti, että atomeja koossa pitävä voima on oletettua heikompi.

Gerald Gabrielse työtovereineen tutki yksittäisen elektronin käyttäytymistä tarkoitusta varten rakennetulla laitteistolla. Mittaustensa perusteella ryhmä pystyi määrittämään niin sanotun hienorakennevakion kuusi kertaa entistä tarkemmin. Hienorakennevakio kertoo, kuinka suuri on elektronit atomissa pitävä sähkömagneettinen voima.

”Meillä ei ollut aavistustakaan, että elektronit atomeihin sitova energia on miljoonasosa prosenttia oletettua pienempi - kyse on valtavasta energiasta, kun ottaa huomioon kaikki universumin atomit",

Gabrielse tiivistää tutkimusryhmänsä tuloksen American Institute of Physicsin tiedotteessa.

Näin pieni muutos sähkömagneettisessa voimassa ei tarkoita, että atomit heikkenivät merkittävästi, mutta tuloksella on käytännön merkitystä. Sähkömagneettinen voima näet kaitsee kaikkia sähköisiä ja magneettisia ilmiöitä salamaniskusta jääkaappimagneetteihin. Tarkka tieto voiman suuruudesta auttaa insinöörejä suunnittelemaan uudenlaisia sähkövempaimia ja tutkijoita ymmärtämään monia luonnon yksityiskohtia entistä syvällisemmin.

Voi ,voi tätä lukutaidotonta uusavutonta trolli porukkaa.
Opetelkaa nyt ensin edes prosenttilaskun alkeet!

Ja jos ett ArKos trolli Savor noiden punaisella maalattujen lauseiden
eroa ymmärrä niin sitten vielä äidinkielenkursseille.

Voi elämän kevät että osaa olla pöllöä porukkaa!

Vierailija
Tollukka
ArKos itse

Taisi lipsahdus nyt tapahtua Arkosille itselleen.

Nauroin ääneen, tosin hillitysti.

EDIT:

Trolliporukkaa on yhdyssana! Perkele sentään! Turpa kiinni siellä takana! Mene itse takas penkille!

Vierailija
ArKos itse
Kun uutisessa puhutaan atomin löysyydestä, se ei koske vain protonin ja elektronin välistä sähköistä vaikutusvoimaa, vaan myös niiden rakennetta. Mitään luultua mahtavaa sidosvoimaa ei ole olemassakaan, vaan protonin pitää koossa pikku asteroidin veroinen vetovoima, ynnä tasaa palloksi ja tarkkaan kokoon myös värinä.

Kyllä on levotonta tekstiä...

Ynnä tasaa palloksi ja tarkkaan kokoon myös värinä!? Mitä ihmettä!? Saanhan laittaa tuon lauseen tunnuksekseni? Noh, laitan kuitenkin.

Vierailija
Vrt. sanamuoto " kaksi kertaa suurempi". Oikeakileisesti sen pitösi tarkoittaa kolminmkertaisuutta eli 300 prosentia, mutta hyivn usein
se tarkoitta kaksinnkertaista. Tai onko " puolta suurempi" 150 vai 200
prosenttia?

Vaan saas nähdä, vääntävätkö palstan ainakin nääsvasemistolaiset kypäräpäät tästä tärkeän poninitn eli kohdan?

msuta tärkeä ponitni eli kohta on se, että oikeakileisesti pitösi hyivn usein lukea miät kitrjotia väsnä ponti slak em prot.

"...Vai että Tiede-lehden palstalla kirjoittelet ahkerasti..." Ei varmaan kannata kauheasti mainostaa kirjoittelevansa täällä, jos haluaa pitää työpaikkansa...

EDIT: En voi olla näkemättä mielessäni Arkosia voitonriemuisena luettuaan artikkelin ja näpyttelemässä huumassaan täristen: "...jäävätkääpäs kypäräpääpapit!!!" Nyt se tapahtui!!

Sinänsä ei varmaan sitten ollut yhtään hauska fiilis huomata, että olikin itse väärintulkitsija, mutta sellaista sattuu, ja vastoinkäymisistä pitää vaan nousta voittoon. Eli kiitos Arkos sinulle tämän iltapäivän piristyksestä, joskin varmaan oli tahatonta. Tarvitsin vähän hymyä, ja sain sen ilkkumalla sinulle, mikä sinänsä kertoo paljon omasta matalaotsaisuudestani ja petomaisuudestani,

anteeksi ja kiitos!

Vierailija

Pääasia on, että ArKos saa huomiota.
Se näiden viestiketjujen ainoa tarkoitus on.

Hyvä ArKos! Huuda tosiaan maailmalle, että kaikki ihmiset ovat väärässä
ja vain sinä oikeassa. Näin ne asiat etenevät.

Lyö siruhiukkasen atomimassa kehiin ja väitä lopunikääsi, että tuo luku on oikein
ja kaikki jotka väittävät, että se on täysin omaa mielikuvitustasi,
teilaa heidät huutamalla:

"Tämä on vain 'kypäräpääpappien' ylläpitämä ajojahti
kohteenaan ArKos itse, ainoa oikea viisas joka tietää mistä puhuu!"

Vierailija
veijo
ArKos itse
Voi, voi, voi, kun on se John Carter tyhmä eikä onnikaan ole hänelle myötä. Juuri eilen hän julisti sähköisen voiman suuruutta. Tämän päivän uutinen pastalla mutta Harvardista saakka, jossa Esko Ahokin kerran opiskeli, ilmoittaakin, että atomin sähköinen vaikutusvoima on huomattavasti löysempi kuin on luultu,

se onkin vain 1/ 100 000 000 siitä mitä on luultu. Ja johdamme tästä suhteesta elektronin uuden nopeuden, siis energian suorassa suhteessa nopeuden neliöön.

Elektronin nopeus 1/ 10 000 siitä mitä on luultu. Kun on luultu sen olevan luokkaa 300 km/s, minkä minä sanon Maan avaruusnopeudeksi, jää jäljelle 30 m/s. Tämä on suuruusluokka suunnilleen, kuten on protonin ulottuvuus 10^-15 m, elektronin etäisyys 10^-10 m, ja ilmoittamani elektronin nopeus 10 m/s. Toistaiseksi tieto noista asioista on vielä epätarkkaa, mutta sitä kuitenkin on oikean suuruusluokan toteamiseen.

[size=150:17e9pu9o]Ja sitten itse uutinen:[/size:17e9pu9o]

http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=2650

Atomit luultua löyhempiä
Harvardin yliopistossa tehty koe paljasti, että atomeja koossa pitävä voima on oletettua heikompi.

Gerald Gabrielse työtovereineen tutki yksittäisen elektronin käyttäytymistä tarkoitusta varten rakennetulla laitteistolla. Mittaustensa perusteella ryhmä pystyi määrittämään niin sanotun hienorakennevakion kuusi kertaa entistä tarkemmin. Hienorakennevakio kertoo, kuinka suuri on elektronit atomissa pitävä sähkömagneettinen voima.

”Meillä ei ollut aavistustakaan, että elektronit atomeihin sitova energia on miljoonasosa prosenttia oletettua pienempi - kyse on valtavasta energiasta, kun ottaa huomioon kaikki universumin atomit",

Gabrielse tiivistää tutkimusryhmänsä tuloksen American Institute of Physicsin tiedotteessa.

Näin pieni muutos sähkömagneettisessa voimassa ei tarkoita, että atomit heikkenivät merkittävästi, mutta tuloksella on käytännön merkitystä. Sähkömagneettinen voima näet kaitsee kaikkia sähköisiä ja magneettisia ilmiöitä salamaniskusta jääkaappimagneetteihin. Tarkka tieto voiman suuruudesta auttaa insinöörejä suunnittelemaan uudenlaisia sähkövempaimia ja tutkijoita ymmärtämään monia luonnon yksityiskohtia entistä syvällisemmin.

Voi elämän kevät että osaa olla pöllöä porukkaa!

Äläpä sotke minua tähän jupakkaan.

Luin heti tuon lauseen niinkuin se on kirjoitettu.

Eikä minua edes matematiikka kiinnosta, joten miten kukaan edes sotkee minut ja Arkoksen.

Toisaalta ei minua juurikaan kiinnosta edes se, josko joku sotkee minut Arkokseen. Jos se tuntuu jostakin hyvältä, niin voinhan minä leikisti olla vähän Arkoskin. Ja niinhän me kaikki ehkä olemmekin vähän kaikkia eli me häntä eli kaikkea energiaa joka on yhtä ja samaa energiaa eli luojaa eli älykästä suunnittelijaa.

Savor

;):)

Loptio
Seuraa 
Viestejä1187
Liittynyt12.4.2005
ArKos itse
...sanamuoto " kaksi kertaa suurempi". Oikeakileisesti sen pitösi tarkoittaa kolminmkertaisuutta eli 300 prosentia, mutta hyivn usein se tarkoitta kaksinnkertaista.

Ei pitäisi. Suomen kielen (ja muidenkin) relatiivinen komparatiivi-ilmaisu "kaksi kertaa suurempi" tarkoittaa kaksinkertaista alkuperäiseen nähden samoin kuin ilmaisu "kaksinkertainen".

ArKos itse
Tai onko " puolta suurempi" 150 vai 200 prosenttia?

Ilmaisu "puolta suurempi" tarkoittaa käytännön kielessä yksiselitteisesti kaksinkertaista.

Siis oikeakielisesti.

Vierailija

Onhan tuo ArKosin kardinaalimoka jo täällä selitetty, mutta tässä niin että hänkin sen ymmärtää:

Pekalla on sata miljoonaa omenaa. Liisa pyytää saada niistä itselleen prosentin miljoonasosan. Se on yksi omena. Pekalle jää silloin 99 999 999 omenaa, ei yksi niinkuin ArKos kuvittelee.

Vierailija
IFEUN
"Onhan tuo ArKosin kardinaalimoka jo täällä selitetty, mutta tässä niin että hänkin sen ymmärtää:

Pekalla on sata miljoonaa omenaa. Liisa pyytää saada niistä itselleen prosentin miljoonasosan. Se on yksi omena. Pekalle jää silloin 99 999 999 omenaa, ei yksi niinkuin ArKos kuvittelee."

Älä kuuntele näitä kypäräpääpappeja, ArKos.
He yrittävät vain saada ajojahdissaan sinut näyttämään hölmöltä.

Jos sitäpaitsi ArKos sanoo, että kaksi kertaa suurempi on 300%, niin silloin se on.

Hyvin yksinkertainen asia.

Vierailija

Ja sitten pöly laskeutuu jälleen usalaisvetoisen laitostieteen ylle. Hyvin luultavasti uutisessa ei uutisoitu mitään. Todella taitaa sittenkin olla kysessä vaivaine sadasmiljoonassaprosentti. Kun kuitenkin protonin ulottuvuudessa, elektronin radan ulottuvuudessa, elektronin ulottuvuudessa, elektronin nopeudessa, siiihen vaikuttavien vaikutushiukkasten nopeudessa, on kyse vain suuruusluokasta yleensä, tuollainen sadasmiljoonasosan korjaus on silttä kannalta täysin hölynpölyä. Elektroniahan ei ole vielä " nähty". Joten myös sen ja protonin välinen vaikutuskin voidaan määrittää vain jonnekin " sinne päin".

Jos uutinen antoi aiheen väärään tulkintaan, että muka jopa tiedettäisiin jotakin, johtuupa se sen päästäjistä itsestään. Itse puolestani pidän kiinni
edes suuruusluokan tasolle suorittamastani elektronin kierrosluvun ja nopauden atomiradalla tulkinnasta ja laskuarviostani. Kehittelemäni
mikromaailman tulkinta on materialistisesti hyvin todellinen ja toimiva, te toisella puolella väineistänne huolimatta olette täysin kuvitelmienne varassa.

Luulen, että uutisen lähettäjät olivat kesän kuivuudessa kostuttaneet kurkkujaan huomattavalla määrällä viskiä. Sen annostelussa ei kyselty
edes sadan prosentin suuurista tarkkuutta. Pääasia, että kurkku kastui ja oli hauskaa. Lähettivät kuitenkin tänne Suomeen terveisiä, niin arvelen.

Täällä satoi pitkästä aikaa äsken mukavasti. Sitä ennen olut taas loppui.
Sitä saa, jos on rahaa, mutta sekin loppui. Viski ei kiinnosta erityisemmin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat