Ylen jälkiviisaus

Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Minun itseni henkilökohtasesta mielestäni — mikä painoarvo sillä on — Ylen perjantaiaamun Jälkiviisaat on hyvä ohjelma.

Andersson, Santavuori; Klaes ja Ritva, ja tätä nykyä se joku nimetön silmälasisankanuori ottavat kantaa, yhteen, keskustelevat, ilimasevat, ovat omia itsijään aina varttia vaille ysi. Aamulla! Kullosiakin menetetyn viikon uutisia.

Se on hyvä. Katsoin juuri äskön tämänpäiväisen uusinnan Ylen kakkosneloselta, siltä varalta tiioksi, että sinä järäkyttävän nuori palstalainen olet vielä töissä perjantasi, notta sen näköö siltiki, jos sulla on tikidaalinen viulu (eiks se lopu, kakkosnelone?).

No. Komments.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Kommentit (7)

Vierailija

Tykkään minäkin juuri tuosta Jälkiviisas-osiosta YLEn aamussa. Joskus tosin Rouva Santavuoren tyyli tunkea sitä omaa mielipidettään kanssa-ihmisten ylitse saattaa häiritä, mutta ei kai niitä keskustelu- ja käytöstapoja kannata aina jokaiselta terveyssiteen piilottajalta odottaakaan. Pettyä saa vaan.

Ja niille onnellisille joille ei ole televitsioonia siunaantunut ollenkaan, voi katsoa sen uusintana tuosta osoitteesta, sieltä löytyy muitakin turpakäräjiä web-alustalla uusintoina:

http://www.yle.fi/yle24/videosali/

Vierailija

Kiitos linkistä, Ananda. En pysty aamuisin katsomaan telkkaria ollenkaan, mutta täytyypi yrittää ens perjantaina, jos Vaarikin suosittaa.

Santavuoren kolumneja olen lukenut. Suunnilleen joka asiasta olen eri mieltä, mutta respekteeraan suuresti muoria, melkoinen tykittäjä . Ei ihan Outi Nyytäjän luokkaa, mutta idolini kumminkin.

Andersson on söde ja aika hyvä runostajakin. Ehkä se rilliheppukin on ok.

Vierailija

Se "rilliheppu" on Suomen kuvalehden toimittaja Ville Blåfield. Nimen muistan siitä, kun hänen sukunimensä on niin samankaltainen, kuin kuuluisalla "kissansilittäjällä" Ernst Stavro Blofeldilla.

Vierailija
Mummo
Santavuoren kolumneja olen lukenut. Suunnilleen joka asiasta olen eri mieltä, mutta respekteeraan suuresti muoria, melkoinen tykittäjä . Ei ihan Outi Nyytäjän luokkaa, mutta idolini kumminkin.

Sitä minä en vaan Santavuoressa aikoinaan ymmärtänyt, kun se yritti Juicea saada väkisellä kiven sisään huumausainerikoksesta joskus 80-luvulla. Jutussa oli jo pitkän aikaa aikaisemmin käynyt selväksi, että Juicea vastaan tehty ilmianto on perätön, koska melkein kaikki tarkistetut faktat oli niin voimakkaassa ristiriidassa ilmiannon kanssa. Jopa tuomari (vai oliko se Santavuoren esimies?) kehoitti Santavuorta miettimään, pitäisikö syyttäjän luopua jutusta, mutta Ritva se jurnutti kuukausikaupalla vielä eteenpäin ihan tuomionlukuun saakka, jossa Juice tietenkin sai vapauttavan tuomion ilman minkäänlaista epäselvyyttä.

Sitä minä en vaan koskaan saanut tietää, että MIKSI SANTAVUORI ON NIIN VI..UUNTUNUT JUICEEN? Piti oikein verorahojakin tärvätä kohtuuttomasti. Ritva varmaan tiesi jo puoli vuotta ennen tuomion lukua, että syyttäjä häviää oikeudenkäynnin 100-0, mutta piti silti vaan mennä tappiin saakka. Tietääkö joku tästä enempää?

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Kale
Se "rilliheppu" on Suomen kuvalehden toimittaja Ville Blåfield. Nimen muistan siitä, kun hänen sukunimensä on niin samankaltainen, kuin kuuluisalla "kissansilittäjällä" Ernst Stavro Blofeldilla.

James Bond

Vaan tällä sontavuorella tuntuu useinkin olevan keskimääräistä enemmän kärkkäitä mielipiteitä - sellaisia, joden taustalla olevia faktoja ei ole ensinnäkään selvitetty saati arvioitu. No, sillä tavalla hän varmaan on ohjelmaan valittukin, jotta keskustelua syntyisi.

Vierailija
Volitans

Vaan tällä sontavuorella tuntuu useinkin olevan keskimääräistä enemmän kärkkäitä mielipiteitä - sellaisia, joden taustalla olevia faktoja ei ole ensinnäkään selvitetty saati arvioitu. No, sillä tavalla hän varmaan on ohjelmaan valittukin, jotta keskustelua syntyisi.

En ymmärrä miksi minun täytyisi seurata sellaisten ei-asiantuntijoiden pitämää ohjelmaa jossa keskustelijat purkavat ongelmia omilla usein triviaaleilla yleistyksillä ja vajaavaisilla "maalaisjärjen" selityksillä. Voin minäkin keskustella mistä tahansa yhteiskunnalisesta aiheesta tuosta vain, eri asia onko näillä lausutuilla toteamuksilla mitään merkittävää totuusarvoa. Jotta jostain aiheesta voidaan mielekkäästi käsitellä pitää omata riittävä tietotaso. Klaes herättää sympatioita tosin olemuksellaan, eivätkä hänen mielipiteensä myöskään ole aivan tuulesta temmattuja.

Uusimmat

Suosituimmat