Pillerit & kapselit / vrk ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nyt kun on puheena ollut kalaöljyt ja luontaistuotteet, ajattelin kysäistä
montako pilleriä/kapselia nielet vuorokauden aikana?

Lasketaan mukaan myös vakituinen lääkitys (jos sellainen on).
Kyselyn tein ihan mielenkiinnosta, eli ei tarvitse eritellä minkälaatuisia nappeja nielee.
Toki voi kertoa vaikkaapa lääkkeiden ja luontaistuotteiden tms. "elämää parantavien" nappien määrän suhteen toisiinsa.

Olen huolestuneena seurannut, kuinka moni nakkaa kymmeniäkin nappeja kurkkuunsa päivänmittaan.
Lääkekuurejakin määräillään mielestäni holtittomasti ja vanhusten lääkemäärät hipovat jo tähtiä.

Itse nielen 3 pilleriä rutiinina, kausittaisesti tulee kokeiltua öljy tms. kapseleita.

Kommentit (14)

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

E-pilleri. Toivottavasti ei enää kauan.

(Lasketaanko myös ns. kuppiviikko? Silloinhan ei pilleriä syödä, tosin joskus tulee tarvetta buranalle.)

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005

Sen verran terve saan olla että ani harvoin syön nappeja. Lasten syntymän jälkeen antibioottikuuri on olut tarpeen noin kerran vuodessa, ja taisin kerran ottaa buranankin kun olin valvomassa kolmatta yötä putkeen kuumeen ja selkäsäryn takia.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Milloinkohan olisin viimeksi syönyt antibiootteja? Yläasteella? Viisitoista vuotta sitten, jössendaal. Hyvä vastustuskyky, kiltti vastustuskyky... *taputtaa vastustuskykyään*

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Kummallista kuinka olette onnistuneet antibiottikuureilta säästymään.
Minulle ainakin lääkäri joka nuhaan ja särkyyn/tulehdukseen määrää jonkinmoisen kuurin.
Koska olen joskus lukenut, että yhdestä kuurista toipumiseen menee vatsakalvoilla 7 vuotta (!) niin olen useammat kuurit syömättä jättänyt.

Kuppiviikko?

Buranat yms. kaikki tabut lasketaan, jos niitä normaalisti syöt päivittäin.
Kuten siis e-pillerit, antihistamiinit, valkosipulikapselit ja kaikki mikä pillerin muodossa ns. lääkkeenä/vitamiinina nautitaan.
Siis normaali vuorokausiannos.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14026
Liittynyt23.6.2005

Kuusi nappia lääkkeitä resepteissä lukee. Neljä nappia pääasiassa syövänehkäisyyn ja kaksi itse sairauteen.

Lisäkis silloin tällöin mm. B-vitamiinia, kalaöljyä, kalsiumia (maitoa en oikein voi juoda) ja Multivitaa. Säännöllisesti ei tule nykyään vedettyä oikein mitään noista jälkimmäisistä.

Joskus tulee tentin lähestyessä otettua 1-2 kofeiinitabua.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija
Neonomide
Kuusi nappia lääkkeitä resepteissä lukee. Neljä nappia pääasiassa syövänehkäisyyn ja kaksi itse sairauteen.

Lisäkis silloin tällöin mm. B-vitamiinia, kalaöljyä, kalsiumia (maitoa en oikein voi juoda) ja Multivitaa. Säännöllisesti ei tule nykyään vedettyä oikein mitään noista jälkimmäisistä.

Joskus tulee tentin lähestyessä otettua 1-2 kofeiinitabua.

Et varmaankaan juo kahvia?

1 kofeiinitabletti vastaa keskikokoista kuppia kahvia.
Itse juo joku 2-3 kuppia per kahvittelu, noin 3-4 kertaa päivässä.

Vierailija

Olen pilleritestaaja.

Päivittäin:

- Asetyyli-L-Karnitiini (ALCAR)
- E-EPA + E-DHA
- Ginkgo Biloba (Egb 761)
- ALT 711
- Fosfatidylseriini
- Foolihappo
- Multivita

kokeiltuja:
- DMAE
- Aniracetam
- Piracetam
- Phenibut

Vierailija
Pikku Gen
E-pilleri. Toivottavasti ei enää kauan.

No, tämä on nyt omaa hauskaani, mutta taisinpas lukea ensin, että "E=Tila. Toivottavasti ei enää kauan. "

Anteeksi häiriö.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Minä otan yhden monivitamiinikapselin (Twinlabin DailyOne) yleensä aamuisin. Jos en ole viime aikoina syönyt kalaa niin voin ottaa kalaöljykapselin (E-epa), ja jos en ole syönyt marjoja tai hedelmiä paljon niin myös C-vitamiinipillerin.

Talvisin syön muutaman D-vitamiinipillerin päivässä (hyvin pieniä).

Ibuprofeenia (burana tai halvempi) menee puoli pakettia per vuosi, lähinnä jos on flunssa, joita minulla on keskimäärin yksi vuodessa nykyisin.

Jos alan saada lihaskramppeja jalkapohjiin, otan pari magnesiumtablettia.

Mitään muita lääkkeitä kuin ibuprofeenia en muista säännöllisesti nielleeni kai koskaan, kun ei ole määrätty.

Olen kokeillut erilaisia luontaistuotteita ja vitamiineja, mutta tämä nykyinen pillerivalio riittää.

Vierailija

Vastasin kalluppiin, jotten erinäisiä pillereitä popsi, mutta vain hetkeä myöhemmin muistin hyllyn reunalla olevan multivitamiinijuttuja. Rohkaisin mieleni, ja otin tuollaisen tasoittaakseni pöhnän aiheuttamia negatiivisia terveydellisiä vaikutuksia. Ainakin henkisellä tasolla koin helpotuksen tunteen.

Vierailija

Reseptilääkkeitä syödään, jos on jaksanut apteekista hakea.

Antibioottikuuria ei kannata aloittaa pelkästään lääkärin määräyksestä.
Jos tuntuu siltä, että tarvitsee kyseistä lääkettä, niin sitten vasta hakee pillerit ja syö kuurin loppuun.
Elimistö tappaa sen minkä pystyy, mutta kasvattaa vastustuskykyä vaikkei kaikkea saisikaan tapettua.

No joo buranaa tulee joskus harvoin syötyä.

Vierailija

Syön saman verran lääkkeitä vuodessa kuin jotkut teistä päivässä.
En ole koskaan joutunut antibioottikuurille (15v.). Lisäravinteita en syö. Kaikki ravinteet ruuasta.
Ainoa lääke siis jota syön on burana. Päänsärkyä tai muuta kipua ei ole kuin yleensä kerran kuussa.
Eli siis syön vuoden aikana noin 12 pilleriä.

Ihana terve kroppani!

Uusimmat

Suosituimmat