Venetsialaiset Pohjanmaalla

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pääkaupunkiseudulla teillä on taiteiden yö vai yöt??
Meillä Pohojanmaalla elokuun viimeineisenä viikonloppuna on "venetsialaiset".
Poltetaan kynttilöitä, tervasoihtuja, pyritään veden äärelle; meren, järven tai joen.
Syödään ja ennenkaikkea juodaan, pohojalaaseen tapaan kunnolla.
Venetsialaiset on huvilakauden päättäjäiset. Siis mökeiltä pois!!!
Aika komeita ilotulituksiakin!!!

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Itte oon käyny jonku kerra bailaamass Tulivuorijuhliss ja Lapuan Aboriginaaleiss ja tsekannu, ett jengist puolet on Isontalon Anttii ja toine puoli Rannanjärvee. Ambulanssei tarvittii koko ajan. Onks nää bileet samaa performanssee?

Vierailija

Viime viikonloppunako vietitte Venetsialaisia vai tulevana?

Mistä muuten tuollainen kaunis nimi? Parempi ainakin kuin Hampurilaiset ja Ranskalaiset.

Kuuluuko rapujen syönti juhlamenyyhyn?

Vierailija
Mummo
Viime viikonloppunako vietitte Venetsialaisia vai tulevana?

Mistä muuten tuollainen kaunis nimi? Parempi ainakin kuin Hampurilaiset ja Ranskalaiset.

Kuuluuko rapujen syönti juhlamenyyhyn?

Laihial vieraat syö pöytäliinakki.

Vierailija

Viime viikonloppuna vietimme.
Ravut kuuluivat ehdottomasti kuvaan vanhoina hyvinä aikoina ennen rapuruttoa. On olemassa aika ennen rapuruttoa ja sen jälkeen.
Kertovat, että joku pohjanmaalainen meriä seilannut osui Venetsiaan juhlien aikaan. Ihastui ja päätti että tämän vien tuliaisina kotikonnuille.
Ja toikin.
1900-luvun alkukymmeniltä lähtien olemme viettäneet Venetsialaisia.
Lähes samanlainen sisäpiirijuhla kuin pääsiäiskokkojen polttaminen Pohjanmaalla. Nautimme niistä, kunnioitamme vanhoja perinteitä, emme meuhkaa emmekä markkinoi.

Vierailija
cosini
Nautimme niistä, kunnioitamme vanhoja perinteitä, emme meuhkaa emmekä markkinoi.

Ny narraat. Kukaa ei pystyny ajaan Pohjanmaan läpi menettämätt ainaki yht hammast. Multa te veitte viimeeks olkavarrest ainaski 100 gramma rustoo - ikinä en ois tullu Seinäjoel sairaalaa, jos ton oisin tienny.

Vierailija

Onnistuu se. Elin Pohjanmaalla koko kouluiän, kirjoitin ylioppilaaksi ja reilun kymmenen pääkaupunkiseudulla vietetyn vuoden jälkeen palasin tänne takaisin. Edelleen kaikki hampaat suussa.
Täällä vaan pitää osata olla.

Vierailija

No joo. Kuhan herkistelin. Mun parhaist kavereist pari on Pohjanmaalt, ollaan kisattu yleisurheiluss, mutt hävitä ne ei osaa.

Vierailija

Tunnustan, oot kyll oikeess - kiilto silmis ei sammu sen seitsemännenkää häviön jälkee... ei ne muute mun kavereit oiskaa.

Himmeekatseiset luovuttaa. Mutt on neki mun kavereita. Näin mä tään koen.

Vierailija
cosini
Niinku taistelussa, vaikka panokset ois lopussa, ne vaan jatkaa ampumista eikä anna vihollisen huomata sitä.

Tajuun, mutt kyll se hirmu vaikeeta on ilman panoksii.

Vierailija

Siinähän se pohjalaisten idea on.
Ei niitä mikään lannista. Ei edes panosten loppuminen.

Puolustusta täytyy jatkaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat