J Seppänen on viisas mies

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Alkoholismi ei olekaan sairaus?
26.8.2006 0:21
Alkoholismi ei ole sairaus. Alkoholistien hoito on vain ryyppäyskuntoutusta. Suomi on juopon taivas. Aika yllättäviä väitteitä lääkäriltä!

- Mitä kaipaan eniten alkoholin juomisesta? Sitä tunnetta, että kaikki on mahdollista, Juhani Seppänen sanoo. (EERO LIESIMAA)

Lukijat kertovat: "Totesin juomisen turhaksi"
Helsinkiläinen työterveyslääkäri ja kirjailija Juhani Seppänen pöllyttää meitä reippaasti.

Joo, ja Tanska on heroinistejen taivas, Ruotsi on ihan kenen tahansa helvetti. Taidan julkaista nyt teille yhden tutkimuksen: Poliisit on rikollisten mielestä kyr*piä ja vitt*maisiaa ihmisiä. Rikollisista lähes 100 % inhoo kyttiä, niitä esinahoista kasvatettuja juutalaisia. Että tälleen..

Sivut

Kommentit (16)

anklebone
Seuraa 
Viestejä475
Liittynyt21.8.2006

Aikusten oikeesti: alkoholismi ei ole sairaus, vaan riippuvuus. Jos alkoholismi olisi oikeasti sairaus, niin siinähän on hyvä keino saada töistä vapaata. Juonpa tässä kossupullon maanantai aamuna ja käyn lääkärillä, no lääkärisetä kirjoittaa minulle viikon sairasloma todistuksen, jotta voin ryypiskellä rauhassa taas viikon eteenpäin. Ja sairasloma-ajalta saan tietysti palkkaa. Tässäkohtaa tietysti sitten sairaus on sitten jo kroonista laatua kun on kyse alkoholismista, joten tietysti pääsen sairaseläkkeelle.

Myönnän, alkoholin käyttö johtaa sairastumisiin, mutta alkoholin juonti ei ole mielestäni sairaus, mutta jos tyhmyys luokitellaan sairaudeksi, niin siinä tapauksessa olen väärässä.

Ja olkaa ihan vapaasti mitä mieltä olette, mutta minä olen tätä mieltä.

Eikä tod. heroiinia lailliseksi, vaikka siitä tässä ei varsinaisesti kysymys ollutkaan.

Ei helv***!

Olisi paljon parempi roikkua puussa ja syödä banaania.

Vierailija

En ole lukenut k.o. vastailmestynyttä kirjaa, mutta tänäisessä Hesarissa oli siitä hyvä juttu.

Seppänen, työterveyslääkär,i havahtui omaan juomiseensa ja oli kokeeksi vuoden täysraitis. Hän ei täyttänyt "virallisen" alkoholistin kriteereitä, vaan oli ns. sosiaalinen suurkuluttaja.

Toimittajan suoraan kysymykseen S. kertoi juoneensa lähes joka päivä, viikossa 25 litraa olutta ja pullon mietoa viiniä. Seppänen kritisoi nykyistä alkoholikulttuuriamme skitsofreniseksi ja epilee useimpien lievien mielenterveysongelmien paranevan täysraitistumiselta.

Ei ilmeiseti ole vouhkapää tämä uusraittiusmies. Nyt hän juo taas, mutta huomattavasti tiedostavammin ja vähemmän kuin ennen. Ehkä känni ei enää tulevaisuudessa ole hauskapidon ehdoton edellytys.

Vierailija

Alkoholismi muttaa ihmisen persoonallisuutta ja aiheuttaa fyysistä sairautta. Se on siis kroonisen myrkytyksen aiheuttama sairaus.

Vierailija
Mummo

Toimittajan suoraan kysymykseen S. kertoi juoneensa lähes joka päivä, viikossa 25 litraa olutta ja pullon mietoa viiniä.

Po. kaverilla on hauskoja juttuja, ja itse alleviivaan hänen näkemystään alkoholista kansan oopiumina (ok, minun formulointini...)...

Tämä 25 l keppanaa + 1 l viiniä jatkuvana viikkokulutuksena ei kumminkaan stemmaa miehen muun kertoman mm. -- "11 km lenkki, jonka päälle pari kaljaa" -- kanssa. Harmi, nykyään on kaikki väritettävä niin yli, että uskottavuus menee.

Vierailija
Mummo

Toimittajan suoraan kysymykseen S. kertoi juoneensa lähes joka päivä, viikossa 25 litraa olutta ja pullon mietoa viiniä. Seppänen kritisoi nykyistä alkoholikulttuuriamme skitsofreniseksi ja epilee useimpien lievien mielenterveysongelmien paranevan täysraitistumiselta.

Unohdit tarkentaa että kaveri sanoi suurkulutuksen rajan täyttyneen jo
torstaina, käsittääkseni 24 ravintolaannosta eli koristelematta sanottuna
kori kaljaa 8 litraa. Mikä kuitenkin tarkoittaa että pe,la,su päiville jäi vielä
niinkin mukava määrä kulutettavaa kuin 17 litraa olutta ja litra vinkkua
ts. 51+8= 59 ravintola-annosta!

Eli tuo kuvassa normaali painoiselta vaikuttava mies vetää omien
sanojensa mukaan noin 20 paukkua 3 päivää putkeen pe,la,su!

Elikkäs joko:

a)toimittaja ei osaa matematiikkaa

b)kyseinen ukko ei osaa

c)kyseinen ukko on fysiikan rajat ylittävä (>>5 promillea)
aivan pimee tenukeppi!!

Vierailija
pyörä

Tämä 25 l keppanaa + 1 l viiniä jatkuvana viikkokulutuksena ei kumminkaan stemmaa miehen muun kertoman mm. -- "11 km lenkki, jonka päälle pari kaljaa" -- kanssa. Harmi, nykyään on kaikki väritettävä niin yli, että uskottavuus menee.

Totta. Sanottakoon henkilökohtaisena mielipiteenä
että tuo ukko puhuu paskaa.

Ja se on hölmöä siinä mielessä että todelliset megahapot
menettävät arvostuksen moista skeidan jauhajaa kohden
jolloin myös hänen muu sanomansa vesittyy.

Vierailija
Nyt hän juo taas, mutta huomattavasti tiedostavammin ja vähemmän kuin ennen. Ehkä känni ei enää tulevaisuudessa ole hauskapidon ehdoton edellytys.
Juo tiedostavammin Mitä eroa siinä on, jos kerran juo?

Vierailija

K.K: tiedostavampi juominen tarkoittaa niukkaa ja hallittua alkoholin käyttöä.

Voihan olutta ja viiniä silloin tällöin juoda, kunhan muistaa sen kohtuuden eikä ole alkoholisti. Alkoholistille täysraittius on ainoa mahdollisuus pysyä hengissä. Monet ovat absolutisteja yhksinkertaiseti siksi, etteivät pidä lievästäkään humalasta.

anklebone
Seuraa 
Viestejä475
Liittynyt21.8.2006
Mummo

Entä jos tiedostaa alkoholiongelmansa, eli on ns. alkoholisti ja hakeutuu hoitoon, mutta hoidosta huolimatta ei pysty hallitsemaan alkoholin käyttöään. Siis vaikka tiedostaa juomisen olevan itsetuhoista.
Eli siis vain siinä tapauksessa, että hallitsee alkoholin käyttönsä, myös tiedostaa sen?

Olisi paljon parempi roikkua puussa ja syödä banaania.

Vierailija

No, saivarteluksihan tämä menee.

Seppälä käittääkseni havahtui siihen, että joi aivan liikaa, vaikka ei " virallisesti" alkoholisti ollutkaan.

Järkevä alkoholisti tietää, että hänelle viina ei sovi. Me muut voimme skarpata omien juomamääriemme suhteen.

Itse juon 1,5 - 2 pullollista viiniä viikon aikana. Väkeviä en lainkaan, olutta ehkä tuopin kuukaudessa. Seppälän tahdilla varmaan olisin viikossa jo kalmo. Jokapäiväisen juomisen seurauksena toleranssi kasvaa ja juodut määrät lisääntyvät.

Vierailija
Mummo

Voihan olutta ja viiniä silloin tällöin juoda, kunhan muistaa sen kohtuuden eikä ole alkoholisti. Alkoholistille täysraittius on ainoa mahdollisuus pysyä hengissä. Monet ovat absolutisteja yhksinkertaiseti siksi, etteivät pidä lievästäkään humalasta.

Olen itse harkinnut aloittaa kohtuullisen ja tiedostetun heroiinin käytön. Ehkä Seppälän ohjeet ja elämän viisaus tarttuu minuunkin kun ensikereralla täytän vesipiipun ja näen Jeesuksen taloni katossa ja se kertoo minulle elämän salaisuuksia.

Vierailija

Joo, voihan sitä hurskastella ja päivitellä huumeiden ja muiden päihteiden laillisuudesta ja laittomuudesta mutta kyllä viina lienee eittämättä vaarallisin huume tätä nykyä. Itse olen ollut ilman viinaa 14 vuotta joten tietoa on sekä juomisesta että juomattomuudesta. 20 vuotta viinan kanssa läträämistä aika jonka haluaisin unohtaa. Laulu En päivääkää vaihtaisi pois on korni tällä taustalla. Mutta niistä 14 vuodesta en tod. vaihtaisi päivääkään. Laittomien huumeiden kriminalisointi lisää rikollisuutta kuten teki kieltolakikin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat