Vapaa energia "Perpetuum Mobile"

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mielestäni on turha tällä hetkellä miettiä ydinvoimaloita tai muita, koska ns. vapaa energia tekee juuri läpimurtoaan. Kuten useimmat tietänevät irlantilainen Steorn on tuomassa markkinoille laitetta, joka tuottaa paljon enemmän energiaa, kuin se ottaa sisään.

Olen itse aikanaan läpikäynyt Teknillisen Korkeakoulun, joten minulle on turha selittää termodynamiikan lakeja. Ne kyllä pitävät paikkansa. Sensijaan Einsteinin teoriat ovat monessa suhteessa pielessä. Valitettavasti maailma on marssinut Einsteinin tahdissa viimeiset sata vuotta. Nikola Tesla oli aikanaan eri mieltä Einsteinin teorioista - ja oli oikeassa. Teslan mukaan ns. eetterin täytyy olla olemassa, muuten maailmankaikkeuden ilmiöitä ei kyeytä selittämään. Vaikka Michelson-Morley eivät aikanaan mittauksillaan kyenneet löytämään eetteriä, se kuitenkin onneksi on olemassa. Esimerkiksi bulgarialainen professori Stefan Marinov on kyennyt osoittamaan eetterin olemassaolon.

Steornin tapauksessa on juuri tästä kysymys. Magnetismi on pohjaltaan eetterin virtausta ferro-magneettisen materiaalin läpi, eikä suinkaan itse materiaalin sisällä oleva ominaisuus. Sähkökentällä voidaan muuttaa hetkellisesti permanenttimageetin ominaisuuksia ja näin sopivasti järjestelemällä magneetteja ja sähkökenttiä aikaansaadaan näennäisesti mahdoton laite, joka antaa ulos enemmän energiaa kuin ottaa sisään. Näin ollen nämä "ikiliikkujat" hyödyntävät maailmankaikkeuden loputonta energiaa.

Ns. supermagneettien (pääasiallisesti neodynium pohjaisten magneettien)
kehitys on osaltaan mahdollistanut "ikiliikkujan" tekemisen.

Steornin lisäksi maailmalla on kymmeniä muita keksijöitä, jotka ovat kehittäneet vastaavia laitteita. Ongelmana on vain se, ettei heitä uskota, vaan itsepäisesti vedotaan siihen, että laitteet ovat mahdottomia termodynamiikan lakien perusteella. Oma terve ajattelu olisi joskus tarpeen.

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Hm, luin tuosta jokunen vuosi sitten ja silloinkin oli muistaakseni läpimurto aivan ovella... no, hienoa jos totta on mutta valitettavasti epäilyttää kovasti. Olisiko jotain linkkejä pistää?

EDIT: Eikä taatusti ole kyse uskomisesta tiedepiireissä, kyllä tuollaisen pystyy kokeellisesti todistamaan helposti, joten pikemminkin epäilen että eivät ole siinä onnistuneet.

Vierailija

Teorian pohjalta pitää saada jokin laite ilmaisemaan sen pätevyys. Mistä tuo julkisesti rummutettu salamyhkäisyys tuon uuden moottorin ympärillä, jos se todella toimii?
Tiede vaatii todisteet. Siis oikea tiede. Muunmuassa ilmastojutut ovat tiedemaailman poikkeus. Rohkaiseeko se muita huijareita kokeilemaan onneaan?

Vierailija

Tuo irlantilaiskeksintö kuuluu samaan kastiin kuin Tom Beardenin MEG, eli "Motionless Electromagnetic Generator". Siitähän kovasti kohistiin viitisen vuotta sitten ja aina tuotantoversio oli tulossa parin kuukauden kuluttua. Beardenin onnistui jopa saamaan US-patentin vehkeelleen, tosin lähinnä rakenteelle ei niinkään toimintaperiaatteelle.
Nykyään tästä MEG:stä ei paljon enää kuuluu, mitä nyt ranskalainen Naudin vehkeen "jatkokehittelijänä" satunnaisesti yrittää nostaa sitä julkisuuteen.

MEG on siis laite jossa energia otetaan kestomagneeteista ja nämä puolestaan lataantuvat tyhjiön energialla tai sillä eetterillä jos niin halutaan asia ilmaista.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005

Pistämätön avaus!

1. Minä olen insinööri, joten turha väittää vastaan.
2. Fysiikan lait toimivat, vaan eivät Einsteinin ajatukset.

Mitäköhän vedellä käyvälle moottorille nykyään mahtaa kuulua?

Vierailija

Beardenin tarinoita en koskaan ole täysin ymmärtänyt. MEG tosin tuntui melko vakuuttavalta, mutta ei ilmeisesti koskaan toiminut kunnolla. Viimeisin tieto, joka minulla siitä on, että välillä toimi välillä ei, eikä syytä kukaan ymmärtänyt.

Steornin laite on sattumalta keksitty (ainakin he niin väittävät) ja sen periaate on helppo ymmärtää. Jos minun ymmärrykseni maailmankaikkeudesta on oikea, laite toimii. Jos se väärä, laite ei toimi ja minun on muutettava katsomustani. Uskallan olla myös väärässä.

Luottamukseni siihen, että laite toimii perustuu osaltaan siihen mitä olen lukenut Nikola Teslan uskomattomasta nerokkuudesta. Tietyt Teslan teoriat on tälläkin hetkellä luokiteltu salaisiksi, eikä niitä ole julkisesti saatavissa (FOIA). Syitä voi vain arvailla.

Vierailija

Tuo Steornin kehitelmä on yhtä uskottava, kuin Suomalaisen Meliavolumen kehittämä "Melia mini" -tiedonpakkausalgoritmi:
http://www.meliavolume.fi/
http://www.meliavolume.fi/materiaali/le ... a_mini.pdf

Tuo algoritmi lupaa pakata mitä tahansa uudestaan ja uudestaan yhä pienemmäksi. Jopa täysin satunnainen data pakkautuu meliavolumen mukaan 20-30 prosenttia... Jokainen matemaatikko tai tietojenkäsittelijä kyllä ymmärtää, miksi tämä on mahdotonta.

Fysiikan säilymislait ovat kyllä sen verran paljon koestettuja, että tuo "vapaa energia" ei vain ole mahdollista. Energia kun säilyy, mutta voi muuttaa muotoaan. Kyllähän kosmoksen tutkimuksessa ollaan vielä aika alkutekijöissä esimerkiksi pimeän energian ymmärtämisessä, joten fysiikka tulee täydentymään/muuttumaan.

Kestihän pitkään, ennenkuin neutriinotkin havaittiin. Ei ole mitään syytä olettaa, että olisimme jo löytäneet kaikki maailmankaikkeuden rakennuspalaset ja toimintaperiaatteet.

Mutta kyllä Steornin pitäisi laittaa pikkasen enemmän faktaa ja demoja tiskiin ennenkuin vakuutun tuosta.

Vierailija

Tietysti ikiliikkuja olisi hyvin helppo myydä energiayhtiölle, joka arvattavasti piilottaisi sen, ellei militaristit kaappaisi sitä omiin tarkoituksiinsa. Kaikki on mahdollista...

Vierailija

On hauskaa lukea, kun ihmiset kertovat mihin he uskovat tai eivät usko, ikäänkuin joku ilmiö katoaisi jos joku ei siihen usko. Kaivakaa tietoa ja perustelkaa asianne tietoon, ei uskomiseen.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26870
Liittynyt16.3.2005
umu

Olen itse aikanaan läpikäynyt Teknillisen Korkeakoulun, joten minulle on turha selittää termodynamiikan lakeja.

Uskon sen, en siksi että osaisit lait, vaan siksi ettet halua edes oppia, koska ne eivät sovi valheelliseen maailmankuvaasi. Kyllä minäkin olisin moisesta koulusta läpi päässyt ymmärtämättä termodynamiikasta mitään. Ehkä joku fysiikan arvosana olisi vain heikompi, mutta siitäkin kurssista olisi päässyt läpi muilla tiedoilla.

Steornin tapauksessa on juuri tästä kysymys. Magnetismi on pohjaltaan eetterin virtausta ferro-magneettisen materiaalin läpi, eikä suinkaan itse materiaalin sisällä oleva ominaisuus. Sähkökentällä voidaan muuttaa hetkellisesti permanenttimageetin ominaisuuksia ja näin sopivasti järjestelemällä magneetteja ja sähkökenttiä aikaansaadaan näennäisesti mahdoton laite, joka antaa ulos enemmän energiaa kuin ottaa sisään. Näin ollen nämä "ikiliikkujat" hyödyntävät maailmankaikkeuden loputonta energiaa.

No mikset sitten sinäkään rakenna tuollaista laitetta ja näytä epäilijöille?

Steornin lisäksi maailmalla on kymmeniä muita keksijöitä, jotka ovat kehittäneet vastaavia laitteita. Ongelmana on vain se, ettei heitä uskota, vaan itsepäisesti vedotaan siihen, että laitteet ovat mahdottomia termodynamiikan lakien perusteella. Oma terve ajattelu olisi joskus tarpeen.

Ei tuo ole vähäisinkään ongelma. Magneetit ovat sen verran halpoja, että jokainen töissäkäyvä pystyy ostamaan niitä aika läjän. Sen kun vain kasaa pienen toimivan laitteen ja näyttää sen epäilijöille. Tyhjästä syntyvä energia on äärimmäisen helppo osoittaa epäilijöille, jos jollakulla on tosiaan katetta puheilleen.

Mutta eihän kellään toimivaa laitetta ole. Se on juuri rakenteilla tai se oli kyllä, mutta meni hajalle. "Osta halpa osake niin viimeistelemme sen ja teemme sinutkin rikkaaksi." Juujuu, huijareita on maailma täynnä, ikiliikkujahuijarit alkavat olla jo klassinen tapaus.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26870
Liittynyt16.3.2005
umu
Kaivakaa tietoa ja perustelkaa asianne tietoon, ei uskomiseen.

On täysin mahdotonta alkaa kaivamaan tietoja huijareiden väitetyistä laitteista. He vetoavat luonnollisesti liikesalaisuuksiin suojatakseen laillisuuden rajoilla toimivia hämäräbisneksiään. Toistaiseksi ei liene julkaistu ainuttakaan tulosta, jossa olisi saatu "tyhjiöenergiaa" ja varmennettu sitä toisella tutkimuksella. Se on se tapa jolla tieteessä edetään. Yritysmaailmassa asiat tietysti salataan visusti, mutta toimivat ratkaisut tuodaan markkinoille. Ilmeisen hiljaista on silläkin rintamalla, kun ei ole ikiliikkujia näkynyt kauppojen hyllyillä.

Jos joku yksittäinen hörhö väittää tuollaista osaavansa, hän perustelee tekemisensä ja julkistaa laitteensa. Siihen asti muille on ainoa mielekäs vaihtoehto olettaa hörhön valehtelevan. Niin ovat jo tuhannet ikiliikkujahuijarit historian saatossa tehneet, kun taas kukaan ei ole osoittautunut väitteidensä mittaiseksi. Miksi ihmeessä pelkällä puheella pitäisi jostain nykyisestä huijarista uskoa jotain muuta?

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Ei noihin vanhanajan tyhjiöenergiaa imeviin magneetti-ikiliikkujiin kannata enää rahojaan tuhlata!

Minä ainakin pistän roponi tuohon Tigerin löytämään uuteen innovatiiviseen yritykseen: MeliaVolume
Siellähän viihtyvät mainostoimisto, IT-osaaminen ja mekaniikka saman katon alla. Kunpa saisivat vielä rahaa oikolukuun ja IT-osaston kotisivujen väsäämiseen (ovat vielä työn alla), niin jopa olisi uusi Super-Nokia valloittamassa maailmaa.

Meidän Teknologia osastomme on kehittämässä parhaillaan mekaniikan keksintöä pitkien tutkimusten tuloksena. Keksintö on niin mullistava, että se tulee vaikuttamaan mekaniikan alaan vähintään yhtä paljon kuin Melia Mini It-alaa.

PS. Jos noille ei kelpaa minun rahani, sijoitan ne toiseen yritykseen, jolla on toimivat kotisivut (myös englanniksi) ja valmiit piirustukset koneistaan: The Bedsitter Man

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Lukekaapa hyvät ystävät mitä esimerkiksi herra nimeltä Harold Aspden on kirjoittanut mm. aetherista ja vapaan energian olemassaolosta. Google antaa runsaasti linkkejä.

Vierailija

Juu, ja lue sinä mitä kaikkea Savor esimerkiksi on tänne kirjoitellut.

Väitteesi oli: Laite on yksinkertainen ja helppo toteuttaa, vai menikö jo jossain metsään minun tulkinnassani?

Minun väitteeni on (ja parin muunkin jo): Jos näin tosiaan on, laite olisi jo tehty ja todistettu kokeilla sen toimiminen.

Lähinnä ainoa mahdollisuus mitä jonkin ihmevekottimen energianlähteenä voisin näin täysin amatööripohjalta (itseni naurettavaksi tekemisen uhalla ) veikata vaikka pimeää energiaa, siitä kun ei nyt mitään oikeastaan juuri tiedetä. Ehkä sekin voi muuttaa muotoaan? Mutta tämä on nyt osaltani aika lailla turhaa spekulointia...

Eli toistetaan vielä: kun laite on valmis ja tuottaa tosiaan energiaa, niin sitten se on kyllä täysin helposti kokeellisesti todistettavissa; ja jos se ei oikeassa koetilanteessa pystykkään lunastamaan lupauksiaan on kyseessä tahallinen tai tahaton huijaus (ja näitähän on nähty paljon).

Vierailija
umu
Luottamukseni siihen, että laite toimii perustuu osaltaan siihen mitä olen lukenut Nikola Teslan uskomattomasta nerokkuudesta. Tietyt Teslan teoriat on tälläkin hetkellä luokiteltu salaisiksi, eikä niitä ole julkisesti saatavissa (FOIA). Syitä voi vain arvailla.

Tarkoitatko kenties niitä Teslan aikamatkustus kokeita.

http://www.members.tripod.com/uforeview ... ravel.html

Sivut

Ketju on lukittu.

Uusimmat

Suosituimmat