Miten voi lihota/saada lihaksia?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jos on perinyt alipainoon altistavat geenit, miten saisi painoa nousemaan/
lihaksia kasvamaan? Syön sekaruokaa johon kuuluu rasvaisia sipsejä
ja pullamössöä, mutta näytän anorektikolta. En pidä tästä lookista vaikka
se muotia olisikin. Lihaksia saa tietty liikunnalla ja puntteja nostamalla
jonkin verran, mutta se edellyttää että on edes vähän massaa mitä
muokata. Mitä ne ruipelot tytöt tai pojat oikein tekevät, joista tulee
treenatun urheilijan näköisiä ennen-jälkeen kuvissa? Sekoittavat hormo-
neja aamupuuroon ?

Sivut

Kommentit (73)

Vierailija

Jos kestät jatkuvaa kuntoilua, se vaikuttaa olemukseesi. Tulos selviää vain kokeilemalla. Voi olla että kovankin harjoittelun tuloksena näytät maratoonarilta, et bodarilta.
Joku kukkakeppi oli parissa kuukaudessa saanut 8 kg lihasmassaa kovalla säännöllisellä harjoittelulla (ilman mömmöjä).

Vierailija

Tänä kesänä on tullut 10 kg lisää massaa (80->90 kg). Apuna on ollut tiukka liha- ja alkoholipitoinen ruokavalio, sekä mahdollisimman vähäinen liikunta.

Vierailija
väläys
Jos on perinyt alipainoon altistavat geenit, miten saisi painoa nousemaan/
lihaksia kasvamaan? Syön sekaruokaa johon kuuluu rasvaisia sipsejä
ja pullamössöä, mutta näytän anorektikolta. En pidä tästä lookista vaikka
se muotia olisikin. Lihaksia saa tietty liikunnalla ja puntteja nostamalla
jonkin verran, mutta se edellyttää että on edes vähän massaa mitä
muokata. Mitä ne ruipelot tytöt tai pojat oikein tekevät, joista tulee
treenatun urheilijan näköisiä ennen-jälkeen kuvissa? Sekoittavat hormo-
neja aamupuuroon ?
Proteiinipitoista ruokaa ja llikuntaa.

Vierailija

Lihakset saavat kasvusysäyksen harjoittelusta ja rasituksesta, pelkkä syöminen ei tuo ainakaan hyviä tuloksia. Ravintoa elimistö käyttää sitten kehittymiseen (massa/voima) ettei seuraavalla kerralla rasitus olisi niin vaikea.

Lue kirja Peter Grönfors ja Timo Erämetsä: Massaa! Voimaa! asiat on selitetty selvästi.

Vierailija
K. K.
väläys
Jos on perinyt alipainoon altistavat geenit, miten saisi painoa nousemaan/
lihaksia kasvamaan? Syön sekaruokaa johon kuuluu rasvaisia sipsejä
ja pullamössöä, mutta näytän anorektikolta. En pidä tästä lookista vaikka
se muotia olisikin. Lihaksia saa tietty liikunnalla ja puntteja nostamalla
jonkin verran, mutta se edellyttää että on edes vähän massaa mitä
muokata. Mitä ne ruipelot tytöt tai pojat oikein tekevät, joista tulee
treenatun urheilijan näköisiä ennen-jälkeen kuvissa? Sekoittavat hormo-
neja aamupuuroon ?
Proteiinipitoista ruokaa ja llikuntaa.

Punttisalia se liikunta. Ei liian pitkiä sarjoja, jos meinaa kasvattaa lihaksia.

Vierailija

Itse vedän 15 noston sarjoja 10 kertaa, alle minuutin väli sarjoissa. Sama juttu kaikilla lihasryhmillä. Samaa lihasryhmää treenaan kahdesti viikossa. Tämä on tärkeää, sillä massan nostoon tähystävässä treenauksessa lihasten täytyy saada paljon lepoa pus oikeanlaista treeniä, ruokavaliota unohtamatta.

Vierailija

En havittele bodarin ulkonäköä, vaan urheilijamaista vartaloa jossa
lihakset näkyvät hiukan. Varsinkin käsissä saisi olla papua tai miksei
pulleuttakin, laihat narkkarin käsivarret ovat kauheat. Netissä yhdellä
terveyssivustolla oli ohje, että lihotakseen pitäisi syödä kahden tunnin
välein, vaikkei olisikaan nälkä. Tekstissä ei kerrottu, mitä ruoan pitäisi
sisältää. Ei se voi lämpimiä aterioita tarkoittaa. Jos herään aamulla
yhdeksältä: 1. aamupala -leipää ja kahvia 2. lounas noin yhden tai
kahden aikaan -jotain lämmintä ruokaa 3. välipalaa kahden ja viiden
välillä- jugurttia, leipää, pullaa ja kahvia 4. päivällinen kuuden maissa
- jotain lämmintä ruokaa 5. Napostelua pitkin iltaa- sipsejä, hedelmiä,
kahvia pari kuppia jne. Mitä ihmettä noiden aikojen välillä tulisi syödä,
jos söisi aina kahden tunnin välein?

Vierailija

Jos haluat lihaksia niin käy säännöllisesti punttisalilla, ei tarvitse olla mikään kova treeniohjelma, kerran tai pari viikossa, koko kroppa läpi. Lisäksi paljon proteiinipitoista ruokaa. Yksinkertaista. Usein "kunnon" ruokaa voi olla vaikeaa syödä riittävästi. Pieniä aterioita useita kertoja päivässä (n. 4 tunnin välein) toimii parhaiten. Vaikka 2500kcal lepopäivänä, 3000kcal treenipäivänä, sillä pitäisi saada massa nousemaan. Muutamassa kuukaudessa huomaat varmasti kiinteytymistä ja lihasten kasvua. Jos olet luonnostaan laiha, niin treenaamalla kropasta saa helposti jäntevän näköisen ja tytöt tykkää. Ruipelo olin itsekin ennen, mutta yllättävän nopeasti niitä lihaksia saa.

Ps. Vähennä kahvinjuontia tai lopeta kokonaan, se kiihdyttää turhaan aineenvaihduntaa eli myös laihduttaa.

Vierailija

Jos haluaa lisää massaa on syötävä yli kulutuksen. Jos paino ei nouse kylmä totuus on että et syö tarpeeksi. Ei sillä ole merkitystä syötkö kahden tunnin välein ja miksi olisikaan? Ruokaa on vaan helpompi syödä enemmän jos syö usealla aterialla. Lihasmassaa saa parhaiten ehkä niin kun menee nostelemaan painoja kuntosalille.

Eli kertaus:
1. Syö yli kulutuksen -> Paino nousee
2. Samalla kuin syöt yli kulutuksen käy salilla 3-4 kertaa viikossa treenaamassa järkevällä ohjelmalla -> Painon noususta osa on myös lihasta

Vierailija

Omalla kohdalla tehosi kun punttisalia ennen lämmitteli hyvin, tunnin monipuolinen yleiskuntotreeni lämmitti lihakset sopivasti. Pelkkä tunnin puntti kolmesti viikkoon vaan muokkasi lihakset vähän eri muotoisiksi.

Viikko tai pari niin luulisi elimistön jo sanovan miten paljon pitää syödä ettei nälkä tule. Liharavinto vissiin muuttuu helpoiten lihakseksi, toki pitää syödä muutakin.

Edit: Jos joku on kiinnostunut lukemaan pitkän pätkän lihasten toiminnasta, voi hakea googlella "Karate valmennusseminaari" ja ottaa ensimmäinen linkki. (pdf-tiedosto) Melko "teknistä" juttua, normaalikielellä apua saanee pakkotoisto.com -foorumilta.
Suora linkki: http://www.oulunkarateseura.fi/docs/Seminaari.pdf

Vierailija

Heh, oma ongelmani on ollut päinvastoin liiallinen lihasmassan kasvu, piti ihan pari vuotta sitten pudottaa vajaat kymmenisen kiloa, koska ei vaan istunut muuhun persoonaan se lihasmäärä. En ollut tyytyväinen mörssärin näköiseen olemukseeni, nyt on sitten virtaviivaisempi mutta käytännössä yhtä vahva kroppa 7kg pienemmässä tilassa. Vähän kuin Rocky III:ssa

Treenaus on hauskaa hommaa, hyvää vastapainoa kirjalliselle. Treenivuosia lienee takanani n. 8,5, joista vajaat 5 täysin säännöllisesti. Enemmän on tullut ylävartaloa vahvistettua kuin jalkoja suhteutettuna... Mutta lenkkeily auttaa myös.

EDIT: Joissain liikkeissä menee jopa enemmän kuin painavampana. Paino ei siis todellakaan sanele kaikkea.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat