Miten pitkään uskot eläväsi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Lääketiede on kehittynyt paljon ja geenitutkimus lupailee jopa parannuskeinoa vanhuuteen 20 vuoden sisällä ja nanotutkimus, proteiinitutkimus ja kaikki muu puolestaan parannuskeinoa kaikkiin sairauksiin. Miten pitkään itse uskot eläväsi? Miten uskot ihmisten eliniän ennusteen muuttuvan ja mikä kaikki muuttaa sitä?

Sivut

Kommentit (16)

Toope
Seuraa 
Viestejä23172
Liittynyt23.7.2006

Ehkö noita elintapojakin pitäisi vähän miettiä...

Ei taida näillä elintavoilla toi lääketiede pärjätä, ehkä jälkeläiseni oppivat paremmille tavoille. Kyllä elinikä varmasti pidentyy edelleen, ainakin suomalaisilla on vielä paljon parannettavaa. Japanilaiset miehetkin taitavat elää jo yli 80-vuotiaiksi, mutta täälläpäin elintavat taitavat ainakin vielä pari vuosikymmentä näkyä kuolintilastoissa. Koko väestön elinajanodotteeseen nuo keksinnöt vaikuttavat kuitenkin aikamoisella viiveellä.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Juoni
Seuraa 
Viestejä1461
Liittynyt20.10.2005

Onko mitään teoreettista estettä eliniäin rajattomalle kasvulle? Toisinsanoen voidaanko kehon kaikki solut -aivosolut mukaanlukien- uusia rajattoman monta kertaa.

Vierailija

Itse arvioin eläväni ainakin siihen asti kunnes kuolen. Saatan kuitenkin olla väärässä joten pyydän anteeksi jo näin etukäteen.

Vierailija

Näkemykseni on että kuolen alle 70-vuotiaana aivoverenvuotoon. Tämän aiheuttaa stressi ja kuluttavat elintavat yhdistettynä geneettisiin tekijöihin.

Vierailija

Toivottavasti en elä liian kauan. En pelkää maailman sotaa enkä ilmaston muutosta. Ensimäisessä vaihtoehdossa olisi oikeastaan kunniakasta kuolla rintamalla ja toiseen vaihtoehtoon ihminen löytää valitettavasti ratkaisun paljon ennenkuin meidän pallo kuolee (sori vaan kaikki viherpaholaiset).

Oikeastaan pelkään vain scifigeenimuuntelua johon on minunkin elämän kannalta liian vähän aikaa. Toivottavasti minun ei tarvitse nähdä kuinka typerät ihmiset alkavat korjailla jälkikasvuaan muullakin kuin kauneusleikkauksilla, vaikka ehkä minunkin mielipide on muutamien vuosikymmenten jälkeen yhtä vanhentunut kuin tunnelma jollain uskonnollisilla kesäjuhlalla tänäpäiväna. Pitää yritää vaan juoda, että maksakirroosi kerkeää ennen kuin siihenkin kehittävät jonkun kantasoluhoidon, joka minut pelastaa ja senkin jälkeen näen mitä hirveyksiä tulevaisuus tuo tullessaan.
Sen vain haluisin kolmannen maksani kanssa nähdä, kun palstan virherperkeleet ripottelevat tuhkaa päällensä Jukterin kanssa kuopion torilla joskus tämän vuosisadan puolessa välissä ja sanovat, että "minä olin väärässä, minä olin väärässä .......ja niin edes päin"

Vierailija

Eiköhän eliniän pidentäminen ole mahdollista periaatteessa loputtomiin. Ei tosin vielä, mutta ehkä jo melko lähitulevaisuudessa. Sitten kun keksitään miten solut saadaan uusiutumaan loputtomasti, nyt niissä minun käsittääkseni on joku "raja" tms. Eli aina kun solu jakautuu, se jotenkin muistaa sen ja jossain vaiheessa lopettaa.

Vierailija
Ville1Suuri2
Sitten kun keksitään miten solut saadaan uusiutumaan loputtomasti, nyt niissä minun käsittääkseni on joku "raja" tms. Eli aina kun solu jakautuu, se jotenkin muistaa sen ja jossain vaiheessa lopettaa.

Juuri näin. Tuon rajan ohittaminen ei mielestäni ole vaikeaa ja siihen keksitään varmaan 10 vuoden sisällä ratkaisu. Raja kuitenkin on siitä syystä että aina kun solu jakautuu, on riski että tapahtuu haitallinen mutaatio. Toinen puoli ongelmasta onkin keksiä keino päästä eroon mutaatioista, jotta perimä ei ajan kuluessa pääse rapistumaan. Hoidetaanko tämä ongelma sitten geenimanipuloiduilla viruksilla vai nanoroboteilla vai jollain muulla tavalla, jää nähtäväksi.

Vierailija

Lähes 60-vuotiaana suutun silmittömästi ajattelutavasta "parannuskeinoa vanhuuteen". Ei vanhuutta tarvitse "parantaa".
Tuunko ja tirvasenko teitä nokkaan !?
Vanheneminen ei ole sairaus. Eikä rypistyminen tai rupistuminenkaan.
Vanheneminen on luonnollinen tapahtuma.
Se on niinku Juice Leskisen " Elämä on kuolemista..."
Antakaa meidän ikäpolvien vanheta rauhassa ja nauttia siitä.
Te nuoremmat voitte tehdä mitä mielitte.
Tahdon kuolla silloin kun kuolen ilman letkuja ja rensseleitä. Silloin kun aikani on.

Vierailija

Lääketiede nyt voi tarjota jos vaikka mitä, mutta eläkeikää en usko näkeväni. Sinne on vielä saman verran aikaa kun olen tähän asti elänyt ja olen jo nyt aivan kyllästynyt koko maailmaan. Saa nähdä, liekö tässä edes tulevan talven jäillä kävellään.

Vierailija
cosini
Lähes 60-vuotiaana suutun silmittömästi ajattelutavasta "parannuskeinoa vanhuuteen". Ei vanhuutta tarvitse "parantaa".
Tuunko ja tirvasenko teitä nokkaan !?
Vanheneminen ei ole sairaus. Eikä rypistyminen tai rupistuminenkaan.
Vanheneminen on luonnollinen tapahtuma.
Se on niinku Juice Leskisen " Elämä on kuolemista..."
Antakaa meidän ikäpolvien vanheta rauhassa ja nauttia siitä.
Te nuoremmat voitte tehdä mitä mielitte.
Tahdon kuolla silloin kun kuolen ilman letkuja ja rensseleitä. Silloin kun aikani on.

Totisesti, totisesti, Pohojanmaan sisko puhuu Asiaa.

Mummo kuolee kanssa ajallaan ja rensseleittä. Tuun tarvittaessa mukaan tirvasemaan!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat