kuntotasosi ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tässä viestissä keskusteltiin nuorten velttoudesta:
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=9783

Millaiseksi arviosit oman fyysisen kuntosi ja mihin tämä arvio perustuu ?
Arviointi voisi perustua vaikka asteikkoon 0-10, jossa 0 on täysi sohvaperuna ja 10 kilpaurheilija.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Kyseessä on siis subjetiivinen itsearvointi kuntotasosta. Suhteuttaen seni oman ikäryhmästäni arvoimaani kuntotasoon, sanoisin että kuntoni on 8,5.
Se on fyysisesti tyydyttävällä tasolla, joka riittää päivittäisiin liikkumistarpeisiini. Olen olemukseltani kuntoilijan oloinen.

Vierailija

Mulla se on kai sit nykyään 10. Vaikka itse tuntuu, että se on 9. Mutta sehän tarkoittaa vain sitä, että on hyvä syy jatkaa treenausta... jotta tulis vielä kovakuntoisemmaks.

Oon kyllä huomannu tuon nuorten rapistumisen. Nuo juniorit ei kaikki osaa edes juosta kunnolla. Tai hyppiä tasajalkaloikkia. Ja puolet ei saa tehtyä ainoatakaan leuanvetoa... monet ei jaksa punnertaa edes 10 kertaa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26897
Liittynyt16.3.2005

Olisikos 3-4. Ei sitä enää tule varsinaista liikuntaa harrastettua, mutta sen verran kävelyä kuitenkin, että jonkinlainen terveys pysyy yllä.

Vierailija

Arvioisin oman kuntoni 6,5 paikkeille.

kuntoani parannan 3 kertaa viikossa tekemällä hikisiä juoksulenkkejä jotka kestävät noin tunnin

Olen nuori mutta en huonokuntoinen ja olen ylpeä siitä etten ole huonokuntoinen maan matonen, niin kuin olin tässä ennen kesää.

Vierailija
Hornet

kuntoani parannan 3 kertaa viikossa tekemällä hikisiä juoksulenkkejä jotka kestävät noin tunnin

Olen nuori mutta en huonokuntoinen ja olen ylpeä siitä etten ole huonokuntoinen maan matonen, niin kuin olin tässä ennen kesää.

Ai 6,5 tollasella kuntoilumäärällä, huhu

Vierailija

Arvioisin oman kuntoni siihen 7,5 - 8. Pari kertaa viikossa pyrin käymään punttiksella ja välillä harrastamaan myös aerobista liikuntaa.

Vierailija

Pitäisikö tässä nyt erotella lihaskunto aerobisesta kunnosta? Aerobinen kuntoni on mielestäni ainakin kohtalainen, uskoisin että Cooperissa menisi edelleen se 3000 metriä. Lihaskuntoni on niinikään kohtalainen, voimanoston yhteistuloksen ylittäessä 500 kiloa (140 + 190 + 190, oma paino n. 100 kiloa). Tosin lonkka on nyt siinä kunnossa ettei tuota tulla vähään aikaan ainakaan vedon ja kyykyn osalta rikkomaan.

Vierailija
babun
Hornet

Ai 6,5 tollasella kuntoilumäärällä, huhu

No minun mielestä on 6,5 ku jos Kilpakuntoilijat (maailmanmestaruussarjassa) juoksee kaksi kertaa parempia tuloksia kuin minä.

Enkä minä ole kuin vasta kesäkuussa alkanut nostaan kuntoa silleen pikkuhiljaa.

Vierailija

Reilu 3kk sitten, aloittaessani nykyisellä työpaikallani, kuntotasoni oli palttiarallaa 3. Leukoja sain vedettyä vaivoin 2. Nyt, nostettuani lukuisia helloja ja jääkaappipakastimia, leukoja menee helposti yli kymmenen. Nostelkaa siis helloja!

Vierailija

Sanotaan nyt vaikka 2. Kuntoiluni on siinä, kun kävelen bussipysäkiltä koululle (about 500 metriä) ja koululta bussipysäkille takaisin. Lisäksi vielä kotipäässä bussipysäkiltä kotiin parisataa metriä. Eli ehkä kilometrin tai hitusen päälle joka arkipäivä kävelen . Mitään en harrasta, paitsi punnerruksia tulee joskus tehtyä (menee about 30 punnerrusta putkeen)
Edit: Nyt vedin huikeet 40 punnerrusta

Vierailija
babun
Arvioisin oman kuntoni siihen 7,5 - 8. Pari kertaa viikossa pyrin käymään punttiksella ja välillä harrastamaan myös aerobista liikuntaa.

Öm. Jos keskimääräinen ihminen on tasoa 5, niin et kyllä millään ole noin vähäisellä kuntoilulla 7-8. Vai kuinka älyttömän vähän keskimääräinen ihminen muka sitten liikkuu?

Minä sanoisin olevani 8. Juoksen 40-80 kilometriä viikossa, lisäksi hyötyliikuntana pyöräilyä 20-50 kilometriä viikossa ja kävelyä noin tunnin verran päivässä, lihaskuntoa teen kerran viikossa kotona.

Vierailija

En osaa antaa arviota, mutta pyöräilen kesäisin paljon, noin 80km viikossa. Talvisin tuo aerobinen jää vähemmälle. Lisäksi käyn kuntosalilla 2-3 kertaa viikossa.

Ennen olin täysi sohvaperuna. Ja koska pysyin hoikkana tekemättä mitään en koskaan nähnyt tarpeelliseksi liikkua. Lapsuudesta ja nuoruudesta on traumoja liikuntatunneilta, olin aina se viimeinen joka valittiin joukkueeseen. Keskityin aina enemmän lukemiseen ja henkiseen kehitykseen, mutta vakava sairaus sai havahtumaan.

Kumma kyllä vaikka en liikkunut koskaan ja söin epäterveellisesti niin kolesterolini on harvinaisen erinomainen.

bosoni
Seuraa 
Viestejä2704
Liittynyt16.3.2005

Jaa'a. Taitaa olla aika heikon puolella. Ehkä uskallan kuitenkin veikata 5:ttä. Pari vuotta sitten juoksin vielä 15 kilometrin lenkkejäkin, mutta nyt on harvemmin tullut juostua niin pitkään. Ehkä kaipaisin kesälomaa hieman, jotta jaksaisi taas innostua liikkumisesta. En uskalla arvella Cooperin testin tulosta, mutta nyt tuskin ilman intensiivistä harjoittelua menisi 2800m. Ehkä voisi tiukkaa tehdä jo 2600m näin pitkän laiskemman jakson jälkeen. (joka taisi olla tyydyttävän raja)

Lihaskuntotesteissä koulussa kauan sitten ja sitten armeijassa ei niiden kriteerien mukaan mikään osa-alue mennyt alle kiitettävän. Ei pitäisi mennä vieläkään. Lihaskunto tuntuu pysyvän helpommin yllä pienellä vaivalla.

Jos sorruin (taas) virheeseen, niin tukka varmaan vain oli silmillä, kuten kuva osoittaa...

Vierailija

cooperissa tulos 3850 metriä(siis ennätys, keskiarvo varmaan menis 3200) ja harrastan painonnostoa eli bodausta, mutta maksimi-nostoja en ole kokeillut, enkä tule kokeilemaankaan. Sen verran osaan kertoa, että leukoja menee 63. Harrastan aktiivisesti myös miesvoimistelua.
Oikeuttaako tämä kybään?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat