Suomalaiset naiset ovat miesmäisiä.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Iltalehti kirjoittaa:

Nuoret suomalaismiehet ajavat kohta tyylissä naisten ohi. Mikseivät naiset punaa huuliaan, näytä sääriään ja nouse korkeille koroille? Ei työuralla eteneminen vaadi naiselta lyhyitä hiuksia, silmälaseja ja läskipohjakenkiä. Kohta suomalaismiehet ottavat vaimonsa naapurimaista. Miksi suomalaisnaiset ovat miesmäisiä?

Hyvä kysymys Asiaa pitänee kysyä naisilta itseltään... toisaalta, suomalaismiestenkin "tennarikulttuuri" on maan rajojen ulkopuolelta katsottuna sekin vallan naurettavaa.

Sivut

Kommentit (49)

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
MarsMan
Iltalehti kirjoittaa:

Nuoret suomalaismiehet ajavat kohta tyylissä naisten ohi. Mikseivät naiset punaa huuliaan, näytä sääriään ja nouse korkeille koroille? Ei työuralla eteneminen vaadi naiselta lyhyitä hiuksia, silmälaseja ja läskipohjakenkiä. Kohta suomalaismiehet ottavat vaimonsa naapurimaista. Miksi suomalaisnaiset ovat miesmäisiä?

Hyvä kysymys Asiaa pitänee kysyä naisilta itseltään... toisaalta, suomalaismiestenkin "tennarikulttuuri" on maan rajojen ulkopuolelta katsottuna sekin vallan naurettavaa.

Se malli on vain katsonut itseään peiliin joka on tämän kertonu lehdelle. Itse näyttää mieheltä.

Vierailija

JOO, mitäs me suomalaismiehet, jos nyt
dädöä kerran kainaloon laitammekin, kun ruohtalaiset
uroot laittavat silikonia rintoihinsa ( noin uutinen
äskettäin väitti )

Vierailija

Itse olen ehkä jossain määrin maskuliininen. En aja säärikarvojani, en käytä hameita, en huulipunaa, en kynsilakkaa... Laittautumiseen menee aamuisin viisi minuuttia. En tiedä, miksi pitäisi näyttää venäläiseltä puudelilta, kun viihdyn tällaisena. Haluan kulkea farkuissa, t-paidassa ja matalapohjaisissa kengissä, koska ne ovat mukavia vaatteita.

Miesrintamalla ei silti ole koskaan ollut ongelmia, poikaystäviä on riittänyt. Miksi suomalainen nainen viitsisikään olla meikkipelle, kun miehet näköjään pitävät arkisemmastakin?

Vierailija
Scylla
Itse olen ehkä jossain määrin maskuliininen. En aja säärikarvojani, en käytä hameita, en huulipunaa, en kynsilakkaa... Laittautumiseen menee aamuisin viisi minuuttia. En tiedä, miksi pitäisi näyttää venäläiseltä puudelilta, kun viihdyn tällaisena. Haluan kulkea farkuissa, t-paidassa ja matalapohjaisissa kengissä, koska ne ovat mukavia vaatteita.

Miesrintamalla ei silti ole koskaan ollut ongelmia, poikaystäviä on riittänyt. Miksi suomalainen nainen viitsisikään olla meikkipelle, kun miehet näköjään pitävät arkisemmastakin?

Hienoo tutustuu oikeesee naisee. Moi, mä oon Pubi.

Jos tää jehovamimmi jättää mutt, niin tiedän kyll, kenell rupeen täll palstall elvisteleen ja heittään parhaat läpät... sillain oikeis konjunktuureiss.

Ja se viell, ett 99 prosenttii ihmisist on oikeesti mainonnan uhrei. Onks heill järjestettyy minkäänkää laista vierotushoitoo tai onks heill mitään parantoloit, joihi vois mennä ottaa etäisyytt aleihin - nythä koht alkaa nää syys-aleet taas. Ja sitt ollaan kipeitt joulumarkkinoihi saakka.

Itse oon heikkona kirjallisuutee... niteit on varmaa joku tuhat ja laidast laitaa, ett addictoinut oon vähä itekki.

Vierailija

Naiset miesmäisiä? Nojaa, riippuu mikä luetaan miesmäiseksi. Itse tykkään pitää myös mukavia vaatteita päällä ja lättäpohjaisia tennareita. Ei se silti tee minusta vielä mielestäni miesmäistä. Kummallista kuinka jotkut vieläkin nykypäivänä mieltävät minarit ja korkokengät ainoana naisen mittana. Jos naisten kuuluu alkaa laittautumaan enemmän ja huolehtimaan ulkonäöstään niin vaadin kyllä sitten samaa asiaa miehiltäkin. Mutta, toiset tykkää muhkummasta toiset ei. Kukin makunsa mukaan.

Vierailija

Turhaan moititaan taas naisia.

Minä olen puoliksi suomalainen. Olen naisellinen. Korkeakorkoiset kengät. Naisellinen pukeutuminen. Puolipitkät hiukset. Käytän meikkiä. Luonnollinen, ei ole silikonia missään

Naisellisuus tai miehellisyys on jokaisen oma asia. Yksityisasia. Jokainen päättää itse.

Vierailija
Ayla
Luonnollinen, ei ole silikonia missään
.

Käytetääks ruotsis samaa kuppikokosysteemii ku tääll? Eli esmes mite määrittelisit sun kuppikoon Suomen mitois? Kyll tiede on ihanaa.

Lisäys: Vapaailta ja kiusottelen Aylaa, sorry.

Vierailija

Minä kohtalaisen pitkänä olen kyllä juhlissa ja ravinteleissa käyttänyt korkokenkiä, mutta ei mitään ylettömän korkeita. Töissä käytin terveelisiä kenkiä. Jaloissani ei ole mitään vikaa vieläkään. Mielestäni järkevyys kannattaa säilyttää pukeutumisessakin ja ajan ja paikan taju.

Tuulipukupukeutumista on ihan turhaan haukuttu, koska asummehan täällä pohjoisessa maailman laidalla. Hiukan kyllä hymyilytti ulkomailla, kun suomalaisnaisilla oli tuulipuku ja korkkarit. Vastaavasti olen huomioinut niinikäkään matkoilla suomalaisella miehellä yhdistelmän silkkipaita, verkkari ja nahkakengät. Pukeutuminen on yksityisasia, kukin taaplaa tyylillään. Saa asiasti kuitenkin keskustella. marimekoista olen kyllä Saimin kanssa samaa mieltä. En ole koskaan erityisemmin ihastunut kukkakuosiin.

Vierailija
Ayla
Turhaan moititaan taas naisia.

Minä olen puoliksi suomalainen. Olen naisellinen. Korkeakorkoiset kengät. Naisellinen pukeutuminen. Puolipitkät hiukset. Käytän meikkiä. Luonnollinen, ei ole silikonia missään

Naisellisuus tai miehellisyys on jokaisen oma asia. Yksityisasia. Jokainen päättää itse.

Ayla puhuu asiaa Oma identiteetti on täysin omasta päästä kiinni. Olkoonkin että Nousiainen ei ole loppujen lopuksi mikään erikoisen "vetävä" tyyppi. Saimi tytteli se vaan vetää kohta itsensä kaljuksi ja vielä väittää olevansa naisellinen

Noh anyway... jostain kumman syystä suomalaisen/scandinaavin erottaa jo sadan metrin päästä. Näin ulkosuomalaisena olen ikävä kyllä joutunut toteamaan asian moneen kertaan. Vai mitä sanotte yhdistelmästä kauluspaita/paskaset farkut/paskaset tennarit? ... ja sitten yritetään sisään jonnekin ravintolaan.... HUOH Porttikieltoahan siitä paukkuu ja pitkälle.

EDIT: Niin tuo oli nyt sitten scandimiehille vaihteeksi

Vierailija
"Pubi

Jos tää jehovamimmi jättää mutt, niin tiedän kyll, kenell rupeen täll palstall elvisteleen ja heittään parhaat läpät... sillain oikeis konjunktuureiss.

Ja se viell, ett 99 prosenttii ihmisist on oikeesti mainonnan uhrei. Onks heill järjestettyy minkäänkää laista vierotushoitoo tai onks heill mitään parantoloit, joihi vois mennä ottaa etäisyytt aleihin - nythä koht alkaa nää syys-aleet taas. Ja sitt ollaan kipeitt joulumarkkinoihi saakka.

Itse oon heikkona kirjallisuutee... niteit on varmaa joku tuhat ja laidast laitaa, ett addictoinut oon vähä itekki.

Tämä ei ole mikään treffisaitti. Tulee vaan mieleen kysymys.... missä olit pummilla vetämässä mömmöjä kun äidinkieltä opetettiin alaluokilla?

EDIT: Onx mulkukkaa soittanu

Vierailija
MarsMan
"Pubi

Tämä ei ole mikään treffisaitti. Tulee vaan mieleen kysymys.... missä olit pummilla vetämässä mömmöjä kun äidinkieltä opetettiin alaluokilla?

EDIT: Onx mulkukkaa soittanu

Jaa-a, Haagassa ensimmäiset kolme vuotta, mutta opettajamme, joka oli paitsi Suomen alempaa aatelistoa, myös kovin vanhoillinen helluntailainen kielsi nuo mainitsemasi mömmöt. Niitä rupesin käyttämään vasta Lahdessa, jonne muutimme isäni työn vuoksi. Ylä-asteella tuli sitten alkoholikin mukaan kuvaan. Kuva siitä on vuoteeni pääpuolessa seinällä.

Mutt nyt mullon siis niin hirvee krapula, etten viitti ruveta sun kaa vääntään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat