Miten lopetit röökinpolton?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Otsikkokin kertoo.
Olen vain heikkoluontoinen ja pieni ihminen, vinkkejä.

Sivut

Kommentit (86)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Siirryin sivuun tupakoijista. Itsehän en siis ole koskaan polttanutkaan.

Isäni lopetti, kun vuosikymmenten tupakoinnin seurauksena tuli aivoinfarkti ja toinen puoli halvaantui. Ei tarvinnut enää valistusta.

Vierailija

Voi kun olis ite ollu niin fiksu nuorempana. 12 vuotiaasta asti kessutellut. Ei kovin hääviä. Sillon vitun sool, muttei enää. Haitta ja vituttaa.

Vierailija

Heitin paskakääryleet viikko sitten roskikseen, usean vuoden miettimisen ja aikomisen jälkeen. Joka aamu viimevuodet v*tutti aina kun sytytti savukkeen. En tule polttamaan koskaan enää selvinpäin ainakaan.

Ei ole harmittanut mitä tuli tehtyä. Vieroitusoireet ovat välillä aiheuttaneet hikoilua ja reipasta hermostuneisuutta. Pahimpiin raivonpuuskiin on pakko ollut ottaa nuuskaa, ihan jo työkavereiden elämänlaadun säilyttämiseksi. Kyllä tämä tästä päivä kerrallaan, aikaa voi tosin mennä ennenkuin pinttyneistä tavoistaan pääsee, 15 vuotta tuli kuitenkin kessuteltua. Jokapäivä tulee kaiveltua taskuja kymmeniä kertoja ja etsittyä, että missä ne p*rkleen tupakit taas on? Ruoan jälkeen on kaikista suurin tarve pistää palamaan.

Rohkeasti vaan kessut nurkkaan. Käy hakemassa vaikka nikotiinipurkkaa kaupasta. En tiedä sitten ovatko nämä muut nikotiinituotteet sen parempia, eivät ainakaan riippuvuutta poista, pikemminkin pitävät yllä. Toinen vaihtoehto voisi olla vaikkapa viikon ankara ryyppyputki, parinpäivän maailmanloppukankkusessa ei ainakaan itse ole ikinä pystynyt polttamaan ja jos ei auta niin saatpahan ainakin hyvän syyn ottaa viikon keittoa.

Onnea lopettamiseen ja kanssaihmisillesi pitkää pinnaa.

Vierailija

Hyvä motivaatio, eli selvä kyllästyminen ja sopiva tilanne. Siinä perusainekset onnistumiselle.
Vedonnlyönti toisen lopettajan kanssa, jonkin tuntuvan sanktion kanssa voi motivoida hyvin.
Itse lopetin flunssaisena, kun silloin ei tupakka maistu. Tupakat lopuivat enkä kärsinyt niitä käydä hakemassa. Viikon podin flunssaa ja vieroitusoireita ja se vain loppui siihen. En tiennyt mikä vaiva johtui mistäkin eli meni siinä sivussa.
Mitään heikkoutta uudelleenaloittamiseen ei ole tullut.

Vierailija

Minun isäni poltti tupakkaa 25 vuotta ja sitten yks päivä sano et ei huvita enää. Se loppu sitte siihen.

Otat ittees vaan niskasta kiinni ja syö vaikka sisupastilli aina ku tekee mieli polttaa tupakka.

Maalaisjärki
Seuraa 
Viestejä1286
Liittynyt1.9.2006
ICWD
Otsikkokin kertoo.

Ajattelin vain lopettaa, koska ajattelin terveyttäni. Nyt yli vuosi, eikä tee heikkoa edes olutta ottaessa. Poltin 13 vuotta.
Yleensä se on tapa, ja sosiaalinen juttu.
Nikotiinipurkat pisti närästämään, ja syljettämään pirusti, ja laastaritkin oli melko turhia, käytin ehkä 5, ja nikotiinipurkkaa söin alle 10.

Savor, Olkoon sielusi kevyt kuin mielesi tuote.
- Maalaisjärki

Vierailija
Maalaisjärki

Nikotiinipurkat pisti närästämään, ja syljettämään pirusti, ja laastaritkin oli melko turhia, käytin ehkä 5, ja nikotiinipurkkaa söin alle 10.

Toi tapa ja sosialinen juttu johtuu nimenomaan nikotiinistä. Ilman nikkotiini riippuvuutta kukaan ei menisi 20 asteen pakkaseen polttamaan esim kuituhamppua. Tupakoitsijat jotka ajattelevat että tää on mulle vaan tapa ja sosiaalinen juttu, voivat ostaaa Knasteria (http://www.piippu.com) joka ei sisällä nikotiiniä.
Itse polti noin kahdeksan vuotta pariinkertaan piti yrittää enen kuin pääsin eroon.

Tärkeetä pitää mielessä:
-Jos repsahdat olet silti voittaja, olet ollut polttamatta sensijaan että olisit kokoajan polttanut.
-Jos repsahdat, seuraava yritys on helpompi.
-Jos tarpeeksi haluat onnistut.
-Nikotiini on vittumainen myrkky. Jos olet vaikka vuoden polttamatta ja sorrut polttamaan kännissä yhden röökin, niin se herättä helposti riippuvuutesi uudelleen.
-Kuten alkoholisteilla, heroinisteillä ja myös nikotiin orjilla ei ole välivaihtoehtoa joko poltat tai sitte et polta ollenkaan.

Itse käytin apuna inhalaattoria. Yksi pakkaus riitti. ohjeissa sanottiin muistaakseni että yksi kapseli tuntia kohti, itselleni riitti yksi päivää kohti ja myöhemmin yksi viikkoa kohti ja sitten en enää jaksanut vaihtaa koko kapselia. Lopulta inhalaattori jäi itsestään pois kun en enää jaksanu kuljettaa sitä mukana, eli nikotiini riippuvuuteni oli kadonnut.

Painajaisten näkeminen kesti noin parisen vuotta, eli sellaisia unia jossa poltat röökiä ja hertäät siihen että "ei saatana!" ,,, onneks se oli unta

Vierailija

Jojoiluni on vaiheessa.

Kokemuksia on jo helpoista tavoista lopettaa. Vaikeista ja helvetillisistä tavoista lopettaa.
Tavasta lopettaa lopullisesti ei vielä toistaiseksi ole näkynyt merkkejä.

Noh.. Nyt lopetin taas eilen. Saa nähdä onko kyseessä vain "tauko" vai oliko se sitten lopullista menoa.
Etenen matalalla profiililla välillä siitä mistä aita on matalin.

HarryG
Seuraa 
Viestejä98
Liittynyt13.7.2006
tiäremiäs
rupee poltaan bongilla tupakkaa, niin suodattaa paremmin karstat pois ja jatka polttamista.

Testailin joskus kersana kaverin kaa. Maistuu muuten järkyttävän kauhealle.

Teimme bongin kahdesta 1,5 litran pullosta, joista toinen toimi pelkästään savutilana ja toisessa oli vettä.

Otti hieman keuhkoon.

äh.

Vierailija

Minäkin olen lopettanut useamman kerran . Käyttänyt apuna laastareita ja purukumia. Loppuaikoina tupakointini ei ollut enää ihmisten katsottavaa. Oli yökkäämistä ja räkimistä kait refluksivaivasta johtuen. Viimeisen kerran olen lopettanut vain kieltäytymällä ajattelemasta koko tupakkaa. En ole sen koomin pystynyt yhtä vahvaan itsesuggestioon. Viimeisestä tupakasta on nyt viisi vuotta. Viimeisellä kerrralla en myöskään yrittänyt korjata koko elämääni , lopetin ainoastaan polttamisen.

asdf
Seuraa 
Viestejä11056
Liittynyt16.3.2005

Joku sanoi, että harmittaa, kun aloitti teininä polttamaan. Minä sen sijaan en poltellut teininä vaan olin niin tyhmä, että aloitin kessuttelun armeijassa 19-vuotiaana. Sitä tuli jatkettua enemmän ja vähemmän satunnaisesti, kunnes tapasin nykyisen vaimoni, joka poltti, ja silloin omakin röökailu muuttui satunnaisesta vakituiseksi.

En koskaan edes varsinaisesti pitänyt polttamisesta, mutta sen verran olin addiktoitunut, etten pystynyt olemaan polttamatta, jos olin tupakoivassa seurassa. Vaimo lopetti polttamisen, kun päätettiin alkaa lisääntymään. Itse lopetin samalla ja se oli helppoa. Vaimolle oli hankalampaa, mutta hän olikin polttanut pidempään, enemmän ja vakituisemmin kuin minä.

Eli, jos lopettaminen on hankalaa, ei muuta kuin ryhdytte lasten tekoon. Tulevasta jälkikasvusta pitäisi saada tarpeeksi motivaatiota lopettamiseen.

Edit: Hups, otsikon kysymys unohtui, eli miten lopetin polttamisen? Lopetimme siis vaimoni kanssa yhdessä ja hankimme sitä varten nikotiinipurkkaa. Vaimo järsi niitä ja minunkin oli tarkoitus, mutta en parina ensimmäisenä päivänä tullut niitä käyttäneeksi ja päätin jatkaakin ilman mitään; ajattelin, että se on nopein tapa. Ensimmäinen viikko meni helposti, toinen ja kolmas olivat hankalampia ja sen jälkeen helpotti eikä polttamatta oleminen ollut enää hankalaa.

Vierailija
ICWD
Otsikkokin kertoo.

Apteekista ostin kielen alle laitettavia nikotiinipillereitä. Olivat kohtalaisen tehokkaita, pahan makuisia ja nopeampivaikutteisia kuin nikotiinipurkka. Jätin näillä tapa-tupakoinnin pois ja käytin vain todellisen tupakin himon yllättäessä. Päivittäinen nikotiinin annos pienenee ja pikkuhiljaa riippuvuus laimenee. Söin pillereitä about 3 viikkoa.

Maalaisjärki
Seuraa 
Viestejä1286
Liittynyt1.9.2006
Syfilis
Maalaisjärki

Toi tapa ja sosialinen juttu johtuu nimenomaan nikotiinistä. Ilman nikkotiini riippuvuutta kukaan ei menisi 20 asteen pakkaseen polttamaan esim kuituhamppua.

No mutta siinäpä se.. En mennytkään -20c pakkaseen polttelemaan, jos olin yksin. Tuttujen kanssa tuli helpommin lähdettyä.
Yksin ollessa ei välttämättä mennyt kovinkaan monta tupakkaa päivässä.

Savor, Olkoon sielusi kevyt kuin mielesi tuote.
- Maalaisjärki

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat