Israel Libanon

Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Niin miten se oikein on mielestänne ?
Onko se juuri tosi että mejän pittää maksaa Israelin tekemät
tuhot Libanonissa ?
Ja onko se juuri tosi että mejän pittää mennä sinne turvaamhan rauhaa ?
Niin se minulle on vain jääny epäselväksi, olemmeko myöski
maksanhet ne kranaatit ja pommit joille Libanon tuhothin ??

Pitäskö se israelin maksaa nuo tekemänsä tuhot itte, niinku meki
maksoimma itte sotakorvauksemme vänäjälle ?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Kaikki maailman ydinaseet tulee suunnata Israeliin ja pistää ne maksamaan tuhotyönsä, or else. Samalla saadaan rauha lähi-itään.
Ongelma vaan on siinä että Israelin suojelijan, USA:n, ulkopolitiikkaa johtaa tällä hetkellä joukko kaheleita joista puolet on Likud-puolueeseen läheisessä yhteydessä olevia juutalaisia.
Voitte unohtaa salaliittoteoriat siitä miten juutalaiset hallitsee maailmaa. Eihän tuossa ole mitään salaista.

Vierailija

Joo, aika pitkälle olen samaa mieltä. Ja Lähi-itään ei tule rauhaa ennen kuin alueen valtiot ovat sekulaareja, ei mitään uskontovaltioita. Suomessakin alkaisi välittömästi sotatila, jos luterilaiset tahot alkaisivat puuhata tästä luterilaisvaltiota, missä kaikki muut olisivat toisen luokan kansalaisia tai kuoletettavia ja köyhdytettäviä vääräuskoisia.

Suomalaisten ei pitäisi lähettää Libanoniin mitään rauhanturvaajia, ennen kuin murhatun turvaajan tapaus on selvitetty. Ja seuraavalla kerralla täytyy olla tulivoimaa vastata Israelin "erehdyksiin".

Toope
Seuraa 
Viestejä23144
Liittynyt23.7.2006

Et sitten Aslak huomioinut sodan aloittajaa tuohon galluppiin. Häpeä, tyhmä!

Tilannehan on vähän kuin 1973 sodassa. Arabit aloittivat ja niin kauan kuin he olivat voitolla, ei ollut tietoakaan tulitaukovaatimuksista. Vaatimukset tulivat vasta sitten kun arabit joutuivat häviölle. Sitten pyydettiin YK:a ja pelastusarmeijaa ja Pelastakaa lapset ry:tä apuun.

Jos Libanonin valtio kerran sallii oman hallituspuolueensa iskeä naapurivaltioon ja ampua estelemättä tuhansittain raketteja sinne, on heidän minusta aika vaikea esittää syytöntä tässä tilanteessa. Libanon, samoin kuin YK:n ns. "rauhanturvaajat" ovat vuosia nähneet sen, miten Hizbollah on varustautunut sotaan Israelia vastaan. YK:n ja Libanonin piti jo kuusi vuotta sitten riisua nämä hullut aseista, mutta kuinkas kävikään. Tälläkään hetkellä YK ei suostu sulkemaan Libanonin ja Syyrian vastaista rajaa. Mitäköhän Syyria (ja Iran) kuljettavat Libanoniin Hizbollahille, humanitääristä apua, vai?!

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pagename=JPost%2FJPArticle%2FShow...
http://www.newsmax.com/archives/articles/2006/8/28/92737.shtml
http://www.upi.com/NewsTrack/view.php?StoryID=20060821-042123-5783r

Libanon pitäisi USA:n ja EU:n talouspakottein pakottaa solmimaan rauha Israelin kanssa. Libanonin PM tosin sanoi hiljattain, ettei tällaista sopimusta ole tulossa. Libanonin ja Israelin välillä ei ole mitään muuta ongelmaa kuin Hizbollah. On täysin käsittämätöntä, että Iran ja Syyria käyttävät heikon naapurivaltion maaperää taistelussa Israelia vastaan. Tässäpä on sinulle moraalikysymys.

Libanonin valtion ainoa oikea puolustaja on Libanonin armeija. Siellä ei ole tilaa vieraiden valtioiden (Iran) rahoittamille yksityisarmeijoille. Libanonin sisällissota on ohi.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Lähi-idässä mikään ei muuttuisi, vaikka Hizbollah poistuisi Koirantähdelle ja Iran menisi perässä ja Libanonia puolustaisi vain Libanonin armeija. Israel sortaisi ja kuolettaisi edelleen palestiinalaisia entiseen tahtiin. Ja ottaisi haltuunsa näiden omaisuutta. Palestiinalaisvaltio ei olisi yhtään sen lähempänä todellisuutta ja vastarinta jatkuisi. Tilalle tulisi Husallah-järjestö.

Vierailija
Toope
Et sitten Aslak huomioinut sodan aloittajaa tuohon galluppiin. Häpeä, tyhmä!

Kukahan tässä tyhmä on? Isrealhan on siinä ihan ensimmäisenä!

Kohta: Maksakoon itse aiheuttamansa tuhon.

Ottaa vaan silmän käteen ja katsoo!

Vierailija

Aina vaan samaa. Juutalaiset on vastuussa kaikesta. Ja. Arabit on vastuussa kaikesta. Yksi syyttää yhtä toinen syyttää toista. Hyvähän tässä on syyttää jota kuta osapuolta, kuvitellen että minä, minä tiedän kaiken. Vaikkemme ole arabeja emmekä juutalaisia. Emme asu siellä. Mutta luulemme tietävämme kaiken. Loistavaa suomalaista foorum politiikkaa.

Vierailija
Ayla
Emme asu siellä. Mutta luulemme tietävämme kaiken. Loistavaa suomalaista foorum politiikkaa.

Jos ei foorumi miellytä niin voit aivan hyvin painua vittuun täältä. Kukaan ei jää kaipaamaan...

Vierailija
Abdul Az
Ayla
Emme asu siellä. Mutta luulemme tietävämme kaiken. Loistavaa suomalaista foorum politiikkaa.

Jos ei foorumi miellytä niin voit aivan hyvin painua vittuun täältä. Kukaan ei jää kaipaamaan...

Abdul Az: Upseeri ja herrasmies

Kohteleeko herrasmies naista tällä tavalla?

Vierailija
Joker
Abdul Az
Ayla

Abdul Az: Upseeri ja herrasmies

Kohteleeko herrasmies naista tällä tavalla?

Ei Abdul Az ole herrasmies.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Eikö koko tuo tuhoamisvimma saanu alkunsa siittä , ku Hispollah vangitti kaks Israelilaista sotilasta, ja kostoksi Israel pisti kokonaisen valtion ( Libanon) sileäksi ?
Eikö tuo ole "hieman niinkö" ylireagointia ?
Niin ja miksi mejän pitäs maksaa tuon rähinän kustannukset ???

Minun mielestä itte hoijelkhon hommansa, ei mejän kannatte mennä sinne miksikhän maksumiehiksi . Emmäkö me ole koko tuon "sota-rähäkän"
suhthen täysin ulkopuolisia ?
Niin vaikka yhen suomalaisen sotilastarkkailijan Israel tuhosikin, piruako
meni sinne. Johan se on ollut suomalaisillekkin tievossa , ei Israel ole koskhan ennenkhän kunnioittanu Y.K :npäätöslauselmia , eikä tule niitä koskhan kunnioittamhankhan. Niin että sen pitäs minun mielestä jättää selviämhän omillansa Arabeja vasthan, kävi miten sitten kävikhän.

Vierailija

Aslak on oikeassa siinä että suomalaiset eikä muutkaan länsimaiset voi tehdä "rauhaa" Israelin ja islamilaisten valtioitten kesken. Rähinää on ollut siitä lähtien kuin uskonto Islam perustettiin ja on jatkunut vuodesta toiseen ja tulee jatkumaakin niin kauan, kunnes muslimimaat hyväksyvät Israeli ja juutalaiset. Ei ole kysymys ainoastaan valtiosta nimeltä Israel. Juutalaisilla ja muslimeilla on kautta aikojen ollut pientä nahinaa ja vihaa. Heidän täytyy itse sopia vihansa ja riitansa ja antaa toistensa elää rauhassa.
Ja maksakoot kaikki itse sotiensa tuottahat tuhot. Israel ei sodi yksinään. Libanon ei sodi yksinään. Kumpikin osapuoli oli mukana sotimassa. Maksakoot siis itse kukin vaurionsa. Avustusta voi tietenkin antaa se joka haluaa niin tehdä.

Vierailija

Miksi vaihtoehtona ei ole, että Hizb... Iran maksaa? Eikös ole ihan loogista, että sodan aloittanut osapuoli maksaa edes omat kulunsa?

Vierailija
Puudeli
Kaikki maailman ydinaseet tulee suunnata Israeliin ja pistää ne maksamaan tuhotyönsä, or else. Samalla saadaan rauha lähi-itään.
Ongelma vaan on siinä että Israelin suojelijan, USA:n, ulkopolitiikkaa johtaa tällä hetkellä joukko kaheleita joista puolet on Likud-puolueeseen läheisessä yhteydessä olevia juutalaisia.
Voitte unohtaa salaliittoteoriat siitä miten juutalaiset hallitsee maailmaa. Eihän tuossa ole mitään salaista.

Samaa mieltä. Maailmaa tulee rauha ja terrorismi loppuu heti kun Israel on poissa maailman kartalta ja USA malttaa pysyä hoitamassa kotimaansa ongelmia.
Toki ne lähistön muut (ählämi)kiihkomaat voitaisiin samalla pamauttaa taivaan tuuliin!

Vierailija
Ayla
Aslak on oikeassa siinä että suomalaiset eikä muutkaan länsimaiset voi tehdä "rauhaa" Israelin ja islamilaisten valtioitten kesken. Rähinää on ollut siitä lähtien kuin uskonto Islam perustettiin ja on jatkunut vuodesta toiseen ja tulee jatkumaakin niin kauan, kunnes muslimimaat hyväksyvät Israeli ja juutalaiset. Ei ole kysymys ainoastaan valtiosta nimeltä Israel. Juutalaisilla ja muslimeilla on kautta aikojen ollut pientä nahinaa ja vihaa. Heidän täytyy itse sopia vihansa ja riitansa ja antaa toistensa elää rauhassa.
Ja maksakoot kaikki itse sotiensa tuottahat tuhot. Israel ei sodi yksinään. Libanon ei sodi yksinään. Kumpikin osapuoli oli mukana sotimassa. Maksakoot siis itse kukin vaurionsa. Avustusta voi tietenkin antaa se joka haluaa niin tehdä.

On tainnnut kristinusko tuottaa maailmaan yhtä paljon sotaa ja julmuutta. Kristillisyyden nimissä alistettiin koko amerikan manner aikoinaan ja paljon muuta!
Olen sitä mieltä että _kaikki_ uskonnot ovat perseestä. Minä uskon vain itseeni ja sekin on siis perseestä.
Suomen tai kenenkään muunkaan ei pitäisi sinne mennä mitään maksamaan, minkäänlaisia avustuksia lähettämään (kuten ei muihinkaan sotaa käyviin maihin) eikä varsinkaan rauhaa turvaamaan.
Tilanne on ihan sama määrätyissä afrikan maissa. Ei tulisi mieleenikään avustaa centimollakaan yhtään semmoista kohdetta missä on sota käynnissä tai hallitus on muuten "asioista ymmärtämätön".

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat