Kenellä palstalaisella EI OLE mielenterveysongelmia?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tänne vaan sitten kertomuksia miltä tuntuu terveys?

Alotan itse.. Nooooh empä taira valehdella

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Maukka on terve. Ainakin "normaalin" rajoissa.
Onko se häpeä tällä foorumilla?

EDIT: Voi VIDDU, on muotia olla hullu teini.

Ennen kun sanoi ton niin äänestuksessä oli vain yksi normaali, minä.
Hulluja oli viis.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Ei monellakaan terveen papereita ole. Pitäisi ensin olla psykiatrisessa hoidossa, josta saisi epikriisin, että on terve. Tulee taas muistikuvia, ilman lähteitä. Jossakin mielisairaalassa tehtiin "sokkotesti" aikoinaan, missä potilaiden joukkoon soluttautui tavallisina pidettyjä terveitä ihmisiä. Raporteissaan hoitajat huomasivat kaikki sairaiksi ja informoivat minkälaista kehitystä oli tapahtunut, joillakin huonompaan, joillakin parempaan suuntaan. Ennakkokäsityksellä on suuri merkitys.

Silloin kun oli B-mielisairaaloita oli eräs ystäväni sellaisessa toimintaterapeuttina. Kun kysyin työstään kertoi, ettei ne läheskään kaikki mitään hulluja ole, ovat vain niin laitostuneita, etteivät muualla osaa enää elää.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Ei näitä juttuja kukaan täyspäinen jaksa lukea. Viestien kirjoittajat ovat erityisen vajakkeja. Eikö tämä ole Suomen avohoitoyhdistyksen suosittelema nettisaitti?

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
Terrieri
Ei näitä juttuja kukaan täyspäinen jaksa lukea. Viestien kirjoittajat ovat erityisen vajakkeja. Eikö tämä ole Suomen avohoitoyhdistyksen suosittelema nettisaitti?

En löytänyt koko yhdistystä Googlella ainakaan. Mikä ei googlella löydy on aika merkityksetön antamaan minkäänlaisia suosituksia. Itse asiasta lienet oikeassa. Kun nyt olet itsekin "vajakki" niin kerrotko mikä, tai mitä sillä tarkoitat näistä:

"Tulokset 1 - 10 noin 1 760 osuman joukosta haulle vajakki. (0,24 sekuntia)"

Lierikki Riikonen

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Minä ainakin olen aivan kaista. Kukaan täysjärkinen ei suostu taloyhtiöitten hallituksiin, vesiosuuskuntien vetämiseen, kyläyhdistysten vetämiseen, koulujen johtokuntatyöhön, yrittämiseen, työllistämiseen. Hullun hommaa. Voisi myös listätä että hartiapankkirakentaminen ilman vuorotteluvapaata on pahimman luokan mentaalista sairautta.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005

Kai olen terve,papereissa lukee "Psyykkisesti asiallinen", mitä sitten tarkoittaakin?

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Esimerkiksi pahimmat paskiaiset eli narsismihäiriöiset ovat ukopuoliseen nähden "psyykkisesti asiallisia". Kotiväki kyllä tietää häiriön.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija
lierik

En löytänyt koko yhdistystä Googlella ainakaan.

Se ei ole ihme. Keksin itse ko. yhdistyksen. Vitsi siis, heh.

Vierailija

Mikähän tuo määritys mahtoi olla. En jaksanut kiinnittää huomiota siihen mitä lääkärisetä kertoi. Tunnen itseni ainakin suurinpiirtein terveeksi, mutta määritelkää millainen on terve ihminen?

Vierailija

Kuinka määritellään psyykeltään terve ihminen? Jokaista masentaa joskus.

Ellei ihan pumpulissa ole kasvanut niin huomaa että ei elämä ole ruusutarha.

Vastoinkäymisiä ja pettymyksiä sattuu jokaiselle. Niiden kanssa on vain yritettävä elää.

Minä en väheksy mielenterveysongelmaisia. En väheksy esim. diabeetikkoja tai sydämen vajaatoiminnasta kärsiviä tai sokeita jne...

Kukaan ei halua itselleen esimerkiksi syöpää. Entä jos se on annettu perimässä?

Se kuukausiin peseytymätön henkilö siellä puistossa jolla on noin miljoona muovipussia mukana tarvitsisi hoitoa.

On vain pieni ongelma siinä että nämä ihmiset jotka tarvitsisivat eniten apua eivät kykene itse perustamaan mitään järjestöä ajamaan heidän asiaansa.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Jos masennus määritellään henkisen energian hiipumiseksi, niin minusta se on kaukana hulluudesta. Ennenwanhaan toki kaikki poikkeavat olivat ns. hulluja. Jos jollekin määrättiin vielä lääkettä, oli juttu valmis. Kyseinen hullu oli sitä itseään ja lähisukulaisetkin leimattiin siinä samalla. Mitä ne lääkkeet mahtoivat olla muinoin? Amfetamiinia, hasista, kokaiinia, oopiumia eli kaikkea, millä nykyään tulee varsinaisia kaheleita laitoksiin.

Pitäisi kai jotenkin katsoa ihmisen yhteiskuntakelpoisuutta. Normaalin rajoissa oleva ei ole haitaksi toisille ja pitää yllä normaalia menoa yhteiskunnassa. Tuo toisille haitaksi oleminen on selvä merkki häiriöstä. Ei-haitaksi oleminen sallii laajan valikoiman kaikenlaisia "kylähullujakin", mutta ei kestä ainoatakaan luonnevikaista eli paskiaista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat