Mitä silmälääkärit maksaa?

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Mitähän nuo yksityiset silmälääkärit kustantavat, jos menee tutkituttamaan silmien terveyden. Nykyään ei kunnalliseen silmälääkäriin pääse jos ei ole jo aijemmin todettu sairautta.

Ei ainakaan Tampereella pääse kunnalliseen.

Kommentit (10)

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Tällä oli maksanut 56e. Keskustelussa on linkki, jossa kerrotaan eri toimenpiteista.

No, en saanut sitä toimimaan, se on nyt keskustelun viimeisessä viestissa, ei niitä kyllä monta ole, neljä.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Erittäin hyvä kysymys!

Minulla on viimeisten viiden vuoden aikana ollut ainakin puoli tusinaa Tiimarin lukulaseja. Syynä on ollut yksinkertaisesti se, että olen niin hajamieleinen, että en muista. mihin olen viimeksi lasini laittanut.

Tosiasia on se, että kaikki ihmisen ulkonäköön eli muotiin liittyvät asiat maksavat paljon tässä yhtiteiskunnassa.

Ja syy on yksi ja ainut: ihmisen narsismi!

PS: Tiimarista saat lukulasit kahdella eurolla kun lääkärissä maksat samanlaisiat laseista 500 euroa!

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Tarkkailija

PS: Tiimarista saat lukulasit kahdella eurolla kun lääkärissä maksat samanlaisiat laseista 500 euroa!

Hyvällä säkällä saat toimivatkin, jos vaan linssien optinen keskipiste sopii yksiin omien silmien kanssa ja et omaa merkittävää hajataittoisuutta ja linssien dipteritkin osuvat yksiin silmiesi kanssa.

Vierailija
Tarkkailija

Miksei missään myydä parilla eurolla halpismiinuslaseja? Suurinpiirtein oikean tehoisia hätävaralaseja voisi pitää vaikka auton hanskalokerossa, jos vaikka menee hukkaamaan tai hajottamaan ne paremmat, niin ainakin näkisi ajaa turvallisesti kotiin.

Vääräntehoisilla laseilla saa kyllä helposti päänsä kipeäksi, mutta rilleittä ajamalla saa päänsä vaikka irti.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Linsseistä olen vielä valmis maksamaan, omani ovat sen verran monimutkaiset ja molemmat silmät vielä erikseen kummalliset, mutta... pokat. Mikseivät tuo Suomeen halpoja pokia, joita olisi varaa ostaa useammatkin? Useammalta optikolta kysyessäni olen saanut vastauksen, että "laatu maksaa", mutta kummasti vaan joka pokissa on pienellä ja huomaamattomalla joku ökysuunnittelijan nimi. Mitä pienemmällä, sen kalliimmat. Hemmetti. Luulisi että normaalipienituloisella, jonka krillejä sossu ei suostu maksamaan, olisi oikeasti mahdollisuus hankkia sellaiset lasit että näkökyky pysyisi normaalin rajoissa.

Ei, en kaipaa merkkikehyksiä. Enkä muotikehyksiä. Vaan sellaisia tavallisen näköisiä, riittävän kestäviä, inhimillisen hintaisia pokia joita kehtaisi nenänsä päällä pitää. (Suurin osa muotipokista muuten ei kuulu tähän viimeiseen kategoriaan!)

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

En päässy kunnalliseen silmälääkäriin, koska halusin että silmälääkäri tarkistaa minun silmien tarveyden, mutta on kunnallista hoitoa rajotettu täällä päin vain jos ennen on jo todettu joku silmäsairaus, en tiedä missä tämä raja menee.

Ohjattiin yksityisille päin minut. .

Voi myöskin olla että nainen sielä puhelimessa, ei oikein osannut tai jaksanut
ymmärtää mitä selitin tai sitten selitin epäselvästi.

Vierailija
Pikku Gen
Mikseivät tuo Suomeen halpoja pokia, joita olisi varaa ostaa useammatkin?

Ei, en kaipaa merkkikehyksiä. Enkä muotikehyksiä. Vaan sellaisia tavallisen näköisiä, riittävän kestäviä, inhimillisen hintaisia pokia joita kehtaisi nenänsä päällä pitää. (Suurin osa muotipokista muuten ei kuulu tähän viimeiseen kategoriaan!)

Voin ruveta tuomaan. Pannaan nettisaitti pystyyn mistä voi tilata mallit.
Joka kyläänhän ei sovituskoppia saa...

Vierailija
Advocatus Diaboli
65 € on erään tutun silmälääkärin taksa. KELAsta saa tietenkin osan takaisin.

Ja homma ottaaa about 30 - 60 minsaa...
EDIT: Pitäisköhän ruveta tuomaan niitä silmälääkäreitäkin eglannin kielen taitoisille?

Uusimmat

Suosituimmat